red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش خبرداد
بازدید : 177 |

 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش خبرداد:یکپارچه سازی اقدامات رفاهی فرهنگیان در سال 94
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش، یکپارچه سازی اقدامات رفاهی فرهنگیان را مهم ترین اقدام مالی آموزش وپرورش در سال 94 خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  پیش از ظهر امروز سیدمحمدبطحایی در نشست خبری که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های آموزش وپرورش در سال94 مبتنی بر بهسازی نیروی انسانی و با رعایت اصل ارتقای کیفیت بخشی فرآیند یاددهی – یادگیری تنظیم شده است.

وی با بیان این که آموزش وپرورش همواره  با کسری بودجه و منابع مالی پایدار مواجه بوده است، افزود:آموزش وپرورش در سال جاری 1800 میلیارد تومان کسری اعتبار داردکه علاوه بر این قریب به 1400 میلیارد تومان بدهی مربوط به سال 92 و بندهایی از آن مربوط به معوقات سال 86 می باشد که متأسفانه آثار آن بر بودجه سال 93 دیده می شود  وبا تلاش های دولت و مجلس شورای اسلامی بخش هایی از آن در این هفته و اوایل سال آینده به تدریج پرداخت می شود.

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وزیر آموزش وپرورش عنوان کرد: بخشی از بدهی 1800 میلیارد تومان، مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 93 است که مقارن با هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت ماه 94 پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این که در مجلس شورای اسلامی منابع خوبی برای آموزش وپرورش پیش بینی شده است ، خاطرنشان کرد: اخذ مالیات از شرکت دولتی و بانکی که تا پیش از این هیچ مالیاتی به دولت پرداخت نمی کرده اند، باعث می شود اعتباری در حدود 1700 میلیارد تومان به بودجه آموزش وپرورش افزوده شود و می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

بطحایی بیمه طلایی فرهنگیان را مهم ترین موضوع بخش رفاهی عنوان کرد و افزود: شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در مدت فعالیتش در آموزش وپرورش توانسته است تعداد مراکز خدماتی اش از 330 به 8800 برساند و گام بزرگی در راستای افزایش خدمات بیمه ارائه کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش با اشاره به افزایش تعرفه خدمات درمانی در چند ماه سال گذشته ، گفت: این افزایش تعرفه در کنار مبلغ  حق بیمه قرارداد پایین در سال 93 ، ادامه کار را برای این شرکت بیمه با مشکلات عدیده مواجه کرده بود ولی همچنان خدمات بیمه ای این شرکت به قوت خودش باقی است .

وی با بیان این که بسیاری از خدمات بیمه تکمیلی، توسط شرکت بیمه سلامت ارائه می شود ، تصریح کرد: در سال آینده با توجه به پوشش های بیمه ای خاص، چهار بسته بیمه تکمیلی با شرایط و خدمات ویژه برای فرهنگیان درنظرگرفته شده است که بسته به نیاز معلمان، قابل انتخاب و استفاده خواهد بود.

بطحایی خاطرنشان کرد: امیداست این انعطاف بتواند رضایت مندی را در بین فرهنگیان درخصوص خدمات بیمه و درمان فراهم کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش با اشاره به افزایش 15 درصد شرایط و امکانات اسکان نوروزی در سال 94، خاطرنشان کرد: در 11 هزار مدرسه، بیش از 34 هزار کلاس درس به صورت کامل تجهیز شده و امیداست که این خدمات در کنار 180 مرکز رفاهی معلم ، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و اردوگاه ها بتواند شرایط رفاهی مطلوبی را برای مسافران نوروزی فراهم کند.

وی از یکپارچه سازی حساب مدارس در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: رصد و کنترل حساب های مدارس از حیث درآمد و هزینه ها به هیچ عنوان تصرف در اختیارات مدیران مدارس نیست ، بلکه به نوعی مراقبت و جلوگیری از برخی تخلفات محسوب می شود که باید برای اعتمادسازی اولیا انجام شود.

بطحایی درخصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در سال 94، خاطرنشان کرد: براساس لایحه بودجه سال 94 ، این ویژگی فقط برای فرهنگیان دارای بیماری های خاص و بدون سنوات ارفاقی درنظر گرفته شده است با این شرط که تعداد بازنشستگان نباید از عدد پیش بینی شده در لایحه بودجه فراتر رود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش از افتتاح اولین مرکز خدماتی درمانی ویژه بیماران صعب العلاج فرهنگی در مشهد در بهمن ماه خبر داد و افزود: تا پایان سال،  دو مرکز دیگر در شهرهای شیراز و تهران و تا خرداد ماه94،  10 مرکز خدماتی در مراکز استان های پرجمعیت موردبهره برداری قرار می گیرد که تمام خدمات آن برای بیماران به صورت رایگان انجام می شود.

بطحایی درخصوص فوق العاده شغل فرهنگیان موضوع بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این بند قانون، منوط به اصلاح ساختار نیروی انسانی آموزش وپرورش است که از دو ماه گذشته برای آموزگاران مقطع ابتدایی انجام شده و به تدریج با اصلاحات برای سایر معلمان نیز اجرایی می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش از اتمام بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و افزود: این لایحه پس از تصویب در هیئت دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

وی تأکید کرد: با اجرایی شدن لایحه، میزان دریافتی معلمان براساس آیین نامه ها برحسب مهارت های تدریس، مدرک تحصیلی و آموزش های ضمن خدمت متفاوت خواهد بود و این به معنای  حذف بخش بزرگی از معلمان،  از منافع این لایحه نیست

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:آموذش وپرورش, معاون مالی, پاداش, سال93,بازنشستگان,

4 مردی که نبض عملیات آزادسازی تکریت را در دست دارند
بازدید : 145 |

خدیجه غبیشاوی، پس از گذشت 8 ماه از حمله بی امان نیروهای گروه تروریستی داعش به عراق، اکنون نیروهای عراقی با همکاری و همراهی مشاوران و فرماندهان ایرانی وعراقی از سه محور عملیات آزاد سازی تکریت و استان صلاح الدین عراق را آغاز کردند.

پیش از آغاز این حمله، نام سردار سلیمانی، فرمانده ایرانی به عنوان یکی از فرماندهان حاضر در این حمله بیش از گذشته بر سر زبان ها افتاد و رسانه های منطقه ای و غربی به تحلیل حضور وی در این عملیات پرداختند. در این عملیات 30 هزار نیروی نظامی حضور دارند.

در کنار سردار سلیمانی دیگر فرماندهان برجسته عراقی نیز حضور دارند که در ادامه به بیوگرافی و سوابق آنها می پردازیم.

سردار محبوب عراقی ها و حاج قاسم دوست داشتنی ایرانی ها

ژنرال قاسم سلیمانی از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی ایران است که نقش قابل توجه و گسترده‌ای در فرماندهی و مشاوره عملیات های نظامی در عراق، سوریه و لبنان بر عهده دارد.

فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، نقش قابل توجهی در کمک به حکومت عراق برای مقابله و ایستادگی در برابر گروه تروریستی داعش و جلوگیری از پیشروی‌های این گروه تروریستی به سمت بغداد و اماکن مقدس شیعه در این کشور داشته است.

خبرگزاری فرانس 24 در توصیف سردار سلیمانی می‌نویسد: اغلب سردار سلیمانی را قوی‌ترین نیروی نظامی در خاورمیانه می‌دانند که در سایه عمل می‌کند و به ندرت اظهار نظر می‌کند. حضور وی در مناطق جنگی در سوریه و عراق اغلب از طریق تصاویری که از سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی و یا رسانه‌های ایرانی منتشر می‌شود دیده می‌شود.

در تصاویری که از وی و در آغاز جنگ تکریت منتشر شد، سلیمانی با لباس تیره رنگ و با کلاه ورزشی احاطه شده در میان افراد مسلح دیده می‌شود.

هادی العامری؛ مرد سیاستمدار میدان جنگ

وی یکی از شخصیت‌های سیاسی شیعه که فرماندهی سازمان بدر عراق را برعهده دارد. بدر از سازمان‌های مسلح برجسته نزدیک به ایران است. این سازمان شامل مجموعه هایی از نیروهای مبارز است که با نیروهای دولتی عراق همکاری دارد و نقشی قابل توجهی در مقابله با گروه تروریستی داعش از زمان حمله این گروه به عراق بر عهده داشته است.

از عامری به عنوان یکی از فرماندهان حاضر در خطوط مقدم جبهه یاد می شود. وی در گذشته در سمت وزیر حمل ونقل عراق خدمت می کرد.

در جنگ تکریت، عامری فرماندهی نیروهای حاضر در محور استان دیاله در شمال شرق عراق را برعهده دارد. محوری که اخیرا پاکسازی آن از نیروهای داعش توسط نیروهای عراقی به فرماندهی عامری اعلام شد.

عامری سال ها در دوران ریاست جمهوری صدام حسین در ایران و در تبعید به سر می‌برد. عامری که به راحتی فارسی صحبت می‌کند پس از حمله داعش به عراق وارد عملیات‌های میدانی نظامی در عراق شد.

جمال جعفر؛ فرمانده محبوب رهبر ایران

جمال جعفر، یک چهره جنجالی است که با عنوان «مهندس ابومهدی» شناخته می شود و آمریکایی ها وی را به انفجار سفارت آمریکا و فرانسه در کویت در سال 1983 متهم می کنند.

وی در انتخابات پارلمانی سال 2005 نخستین انتخاباتی که پس از حمله آمریکا به عراق برگزار شد توانست پیروز شود و وارد مجلس شود. با این حال از آن زمان جمال جعفر به دلیل آنکه تحت تعقیب نیروهای آمریکایی بود از انظار پنهان بود.

وی در ماه ژانویه گذشته بار دیگر ظاهر شد و و در یک کنفرانس خبری که در منطقه سبز بغداد با حضور مقامات سفارت خانه های غربی از جمله آمریکا و انگلیس برگزار شده بود، حاضر شد.

وی در میان تدابیر شدید امنیتی خود را با عنوان معاون رئیس نیروهای مردمی معرفی کرد. نیروهایی که ریاست آنها بر عهده فالح الفیاض بود.

به گفته نزدیکان وی، جمال جعفر از نزدیکان به رهبری جمهوری اسلامی ایران آیت الله علی خامنه ای به شمار می رود و از روابط نزدیکی با فرماندهان نظامی ایرانی از جمله سلیمانی برخوردار است.

قیس الخزعلی

رهبر «عصائب اهل حق» از گروه های برجسته شیعه به شمار می رود. نام وی پس از ربوده شدن پیتر مور، کارشناس اطلاعاتی بریتانیا و چهار نفر از محافظانش در سال 2007 بر سر زبان ها افتاد. وی پس از آن به مدت یک سال و نیم آزاد شد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:سلیمانی ، تکریت ، عامری,

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:
بازدید : 131 |

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حتما لازم نیست رییس باشم، کافی است عضو خبرگان باشم. انسان در خبرگان می‌تواند صحبت کند و نظرش را بدهد و اگر بخواهم، تاثیرگذار هم خواهم بود.
انصراف هاشمی از کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان

به گزارش افکارنیوز، متن گفت و گوی آقای هاشمی رفسنجانی با روزنامه شرق را در ادامه می خوانید:

باهم می‌رسیم؛ ما و هاشمی. از گیت ورودی در‌حال ردشدن هستیم که مامورحفاظت می‌گوید حاج‌آقا هم رسید. سرم را بلند می‌کنم. بنز سرمه‌ای مدل٨٠ با اسکورت وارد محوطه مجمع می‌شود. دفتر هاشمی طبقه بالاست، باید از پلکان نه‌چندان عریضی بالا برویم، یادم می‌آید غلامعلی رجایی گفته‌ بود هاشمی صبح‌ها این پله‌ها را نیم‌دو بالا می‌رود. قرار می‌گذاریم پرسش‌ها را با مجلس خبرگان آغاز کنیم؛ اگرچه سوال از رییس‌مجمع‌تشخیص‌مصلحت زیاد است و فرصت گفت‌وگو طبق همیشه محدود. از هاشمی درباره همه‌چیز می‌توان پرسید؛ از روزهای٥٧ و ناگفته‌های شورای انقلاب، تاریخ جنگ، ماجرای قطعنامه و مهم‌تر از همه اینها تغییر در گفتمان خودش. چه‌چیز و چرا باعث شده مفاهیمی چون حقوق مردم، آزادی و دموکراسی در ادبیات رییس مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام این‌روزها پررنگ‌تر شود؟ او فرق کرده یا جامعه و مردم؟ یا شاید هم هردو. آیا هاشمی از اولویت توسعه اقتصادی در دهه٧٠ به اولویت توسعه سیاسی در دهه٩٠رسیده‌ است؟ مجبور می‌شویم از این سوال‌ها فاکتور بگیریم یا گذرا از آن رد شویم و بگذاریم برای وقتی دیگر و در فرصت به‌دست‌آمده روی مجلس خبرگان متمرکز شویم و درباره ناگفته‌های این مجلس پرسش کنیم. فارغ از آنچه پرسیدیم و پاسخ شنیدیم، مصاحبه با هاشمی این ویژگی را دارد که به‌راحتی می‌توان از یک گفت‌وگوی رسمی به یک گپ‌وگفت صمیمی رسید.
بخشی از این صراحت مصاحبه‌گر را می‌طلبد و بخشی دیگر مدیون مصاحبه‌شونده است که تلویحا این پیام را منتقل می‌کند: آماده ‌است پابه‌پای خبرنگار پیش‌ بیاید. پرسشگر به‌راحتی می‌تواند تصور کند که حتی در برابر چالشی‌ترین پرسش‌ها هم هاشمی قرار نیست به مکانیسم‌های دفاعی متوسل ‌شود. او نه سوال را با سوال جواب می‌دهد نه نگاه از بالا به پایین دارد. اهل شعاردادن در گفت‌وگو هم نیست. چنین توصیفاتی درباره هاشمی در سن هشتاد‌واندی و با آن گذشته، نه از باب خوشامد، بلکه دریافت‌های غیرمنتظره یک خبرنگار است. برای روزنامه‌نگارانی که این‌روزها با افراد در مسندی روبه‌رو هستند که برای فرار از پاسخگویی به شگردهای مختلف متوسل می‌شوند، این ویژگی هاشمی قطعا منحصر‌به‌فرد است.
‌ از طرف خبرنگاران، دبیران سرویس‌ها و مدیرمسوول روزنامه «شرق» تشکر می‌کنیم که امسال هم به ما وقت دادید تا برای گفت‌وگو در آستانه نوروز خدمت برسیم. پارسال تقریبا در همین روزها خدمت رسیده بودیم که سال پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشته بودید و سالی آغاز شده بود که سه‌ماهه اولش با ردصلاحیت شما و در نهایت با توجه به نتیجه انتخابات، از سال‌های بی‌نظیر در انقلاب اسلامی بود. احساس می‌کردیم حس امیدواری از بهبود اوضاع کشور در شما ایجاد شده و به آینده و بهبود اوضاع امید داشتید. می‌خواهیم بدانیم بعد از یک سال نگاه شما به فضای گذشته چیست؟ پارسال وقتی خدمت رسیده بودیم، شش‌ماه از دولت آقای روحانی گذشته بود و الان یک‌سال‌ونیم گذشته است. بعد از یک‌سال ارزیابی شما از ماجرا چیست؟

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:هاشمی,رفسنجانی,مصلحت نظام, خبرگان دهبری,

آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد.
بازدید : 140 |

 خبرگزاری تسنیم،اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز درهفدهمین مجلس خبرگان                         آیت الله یزدی                         اجلاسیه (دوره چهارم) با اکثریت آرا، آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد.

در جریان این انتخابات، آیات محمد یزدی و اکبر هاشمی رفسنجانی و دو کاندیدای ریاست مجلس خبرگان رهبری شدند اما در جریان رای‌گیری آیت الله محمد یزدی با کسب 43 رای رئیس مجلس خبرگان شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با 24 رای از کسب اکثریت آرا باز ماند.

آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نائب رئیس پیشین مجلس خبرگان رهبری است.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:خبرگان رهبری, آیت الله یزدی,

پیشنهادی که وزیر خارجه اردن به ایران داد
بازدید : 141 |

به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه خبری رای الیوم گزارش داد که ناصر جودة وزیر امور خارجه اردن در خلال سفرش به تهران به مقامات ایرانی پیشنهاد داده تا مذاکراتی موسوم به «گفت‌وگوهای ایرانی-عربی» در اتحادیه عرب برگزار شود.

بنابراین گزارش، ناصر جودة در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود گفته است، « خوب است که اتحادیه عرب گفت‌وگوهای ایرانی-عربی را همانند گفت‌وگوها با دیگر کشورهای جهان برگزار کند».

وزیر امور خارجه اردن تصریح کرد که در شرایط کنونی تروریسم و افراط گرایی شیعه و سنی را در منطقه هدف قرار داده است و باید ثبات سیاسی و امنیتی در سریعترین زمان ممکن به منطقه بازگردد.

وی در این دیدار که اولین سفر یک وزیر امور خارجه اردن پس از ۸ سال به تهران بود، تاکید کرد که «گفت‌وگو با برادران ایرانی درباره مسائل منطقه از نظر ما امری مهم است».

وزیر خارجه اردن که شامگاه جمعه وارد تهران شد و علاوه بر ظریف با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز دیدار داشت.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:اردن,پیشنهاد,عربی,ایرانی,

العرب لندن؛ باید منتظر حضور سردار سلیمانی در آمریکا بود
بازدید : 154 |

العرب لندن؛
باید منتظر حضور سردار سلیمانی در آمریکا بود
«اسرائیل می بیند رهبر عالی ایران کسی را برای جنگ علیه داعش اعزام کرده که فرماندهی نیروها را بر عهده می گیرد. این مسئله باعث شد تا آمریکا به ایران روی آورد و اسرائیل برای اجرا کردن نقشه هایش نتواند ایران را به حمایت از تروریسم متهم کند.»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه العرب در سرمقاله خود نوشت: «حمله به ایران که از سوی مقامات اسرائیل مطرح می شود ادعا های خشک و خالی است. آنها می دانند ایران به عنوان دشمن اصلی اسرائیل ضمن سیطره بر منطقه راهبرد های خاصی را  بکارگرفته که اسرائیل قادر نیست حتی یکی از تهدیدهای خود را علیه ایران عملی کند؛ چرا که در این صورت منافع حیاتی اسرائیل نابود خواهد شد.»

 این روزنامه چاپ لندن در ادامه نوشت: «حضور علنی قاسم سلیمانی درعراق اسرائیل را نگران کرده است. اسرائیل می بیند رهبر عالی ایران کسی را برای جنگ علیه داعش اعزام کرده که فرماندهی نیروها را بر عهده می گیرد. این مسئله باعث شد تا آمریکا به ایران روی آورد و اسرائیل برای اجرا کردن نقشه هایش نتواند ایران را به حمایت از تروریسم متهم کند.»

 این روزنامه جهان عرب در ادامه افزود: «اوباما از طریق ائتلاف نتوانست داعش را شکست دهد و مرزهای بین المللی برای این گروهک شکست پذیر شده و آمریکا باید در انتظار عملیات انتحاری داعش در قلب وال استریت و حوادثی مشابه 11 سپتامبر باشد. در این موقع است که باراک اوباما لازم می بیند ژنرال سلیمانی را برای مقابله با داعش در آمریکا بکارگیرد.»

 این روزنامه در پایان افزود: «اعزام قاسم سلیمانی به تکریت و آزادسازی مناطقی از این شهر پیام مهمی در عرصه سیاسی و نظامی به آمریکا و متحدان منطقه‌ایش داد به طوری که باعث شد آنها در توطئه علیه برنامه هسته ای ایران تجدید نظرکنند.»

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:حاج قاسم ,لبنان, عراق, سوریه, مقاومت, سلیمانی,,

زن مؤمن و متدین مثل کوه استواری از ایمان،در عین حال مثل چشمه‌ی جوشانی از عاطفه
بازدید : 220 |

افسران -  زن مؤمن و متدین مثل کوه استواری از ایمان،در عین حال مثل چشمه‌ی جوشانی از عاطفه
 
 
 
 
 
مقام معظم رهبری ارزش حضور زنان مؤمن و متدین را در جامعه چنین به تصویر می‏کشند:

«زن با نقاط قوّت زنانه‌ی خود - که خدای متعال در وجود او به ودیعه گذاشته و مخصوص زن است-

همراه با ایمان عمیق، همراه با استقرار ناشی از اتکاء به خداوند، و همراه با عفت و پاکدامنی-

که فضای پیرامون او را نورانیت می‌بخشد-

می‌تواند در جامعه یک نقش استثناییِ این‌گونه ایفا کند؛

هیچ مردی قادر به ایفای چنین نقشی نیست.

مثل کوه استواری از ایمان، در عین حال مثل چشمه‌ی جوشانی از عاطفه و محبت و احساسات زنانه،

تشنگان و محتاجان نوازش را از چشمه‌ی صبر و حوصله و عاطفه‌ی خود سیراب می‌کند.

انسان­ها در چنین آغوش پُربرکتی می‌توانند تربیت شوند.

اگر زن با این خصوصیات در عالمِ وجود نبود، انسانیت معنا پیدا نمی‌کرد.

این، معنای ارزش زن و تشخُّص زن است؛ چیزی که مغز متحجرِ مادی غربی‌ها نمی‌تواند آن را بفهمد.

کسانی که از دین و معنویت بهره‌ای نبرده‌اند، نمی‌توانند چنین عظمتی را درک کنند.

آن­هایی که شاخصه‌ی زن را در زیور و آرایش و سبکسری و بازیچه قرار گرفتن در دست مردان می‌دانند،

نمی‌توانند اساس هویت زنانه را در منطق اسلام و در نظر اسلام درک کنند.»

مقام معظم رهبری دیدار با اقشار مختلف مردم، به تاریخ 25/3/1384.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:رهبر,ارزش _حضور _زنان _مؤمن _و _متدین _ در _جامعه,

اعتراف نتانیاهوبه عظمت امام خامنه ای
بازدید : 160 |

افسران - جیگرم حال اومد!!   نتانیاهو اون پایین گوشه است :)  کلا ریز میبینمش

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:رهبر,نتانیاهو,رژیم صهیونیستی,ایران,

بانوی بی نشان
بازدید : 114 |

افسران - بانوی بی نشان

«بانوی بی نشان»

هرجا که نشانه‌ای است از توست
ای بانوی بی‌نشان دنیا
آرامش ما ز نام خوبت
آرامش بی‌کران دریا
گل‌های محمدی که خوش‌بوست
از رایحه بهشتی توست
این درد و غمی که در دلم هست
پهلو بگرفته کشتی توست
تصویر تمام دردهایت
انگار نشسته روبه‌رویم
از کوچه زخمی تو برخاست
بغضی که شکسته در گلویم
از چشمه خون‌فشان چشمت
فریاد و فغان و شکوه جوشید
ای مادر مهربان هستی
احساس تو را کسی نفهمید
از شاخه یاس صورت تو
یک روز گلی، دست خزان چید
هرچند که روی خاک‌ها ریخت
عطرش همه جا چه خوب پیچید

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:فاطمه زهرا(س), بانوی دوعالم,

نمایش ربات‌های شناسایی و رزمی توسط سپاه در رزمایش پیامبر اعظم9/شلیک موفقیت آمیز ۲ موشک کروز نصر از
بازدید : 153 |

نمایش ربات‌های شناسایی و رزمی توسط سپاه در رزمایش پیامبر اعظم9به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، نیروی زمینی سپاه در جریان رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9 دو رباط شناسایی و رزمی را به کار گرفت.
 رباط شناسایی نیروی زمینی سپاه با اندازه‌ای کوچک و استتار شده، به دوربین‌های ترمال و مرئی مجهز است، و می‌تواند در روز و شب تا شعاع 5 کیلومتر به شناسایی بپردازد.
 همچنین رباط مسلح نیروی زمینی سپاه به تیربار 7.66 میلی‌متری مجهز است که می‌تواند با نفوذ در منطقه عملیات، به انهدام اهداف مورد نظر اقدام کند.
 براساس این خبر نیروی زمینی سپاه در رزمایش گسترده پیامبر اعظم9  بخشی از جدیدترین ادوات و سلاح‌های خود به‌کار گرفته است که نام و مشخصات این سلاح‌ها در ذیل آمده است:
 «سلاح رمیت» یک مین کنار جاده‌ای است که علیه نفرات و خودروهای زرهی به‌کار می‌رود. این سلاح به‌صورت با سیم و کنترل از راه دور قابلیت اجرای آتش را توسط کاربر دارد، و می‌تواند تا 50 سانتی‌متر در خودروی زرهی نفوذ کند.
 گفته می‌شود در کنار برخی از این سلاح‌ها تابلوهایی مخصوص شبیه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب می‌شود، که با شلیک تک‌تیراندازها از صدها متر دورتر به این تابلو سلاح عمل کرده و دشمن مورد هدف قرار می‌گیرد.
 «آر پی اچ» یک پرنده سبک بدون سرنشین است که برای شناسایی در شب و روز به‌کار می‌رود. این پهپاد عمودپرواز بوده و با وزن کمی که دارد توسط نیروهای تکاور برای شناسایی محل عملیات به‌کار می‌رود. این پهپاد به سیستم اتوپایلوت (پرواز خودکار) و دوربین‌های ترمال و مرئی، مجهز بوده و شعاع عملیاتی آن 7 کیلومتر و مداومت پروازی آن 45 دقیقه است.
 «صیاد» مین جهنده که می‌تواند تا ارتفاع 10 تا 15 متر به هوا پرتاب شده و با پرتاب تعداد زیادی ترکش و ساچمه، اهداف هوایی همچون بالگردها (بالگردهای در حال فرود) را مورد هدف قرار دهد.
 «واصل» یک معبربازکن تعجیلی است که توسط راکت پرتاب می‌شود و قادر است در آنِ واحد معبری را به طول 100 متر و عرض یک‌ونیم متر در میدان مین ایجاد کند.
 «جمرات» یک بمب هدایت‌شونده هوشمند است که به‌وسیله یک پهپاد «جایروپلن» به‌صورت سقوط آزاد رها شده و با استفاده از دوربینی که در جلوی بمب تعبیه شده، هدف خود را شناسایی کرده و با ارسال فرمان به بالک‌های عقب بمب، آن را به سمت هدف هدایت می‌کند.
 براساس این خبر همزمان با برگزاری مرحله دوم رزمایش پیامبر اعظم(ص)9 گردان‌های بیت‌المقدس در ذیل این رزمایش به اجرای عملیات پرداختند. در همین راستا نیروهای مردمی و بسیجیان جنوب کشور در قالب گردان‌های بیت‌المقدس به‌عنوان پشتیبان نیروهای رزمی و عملیاتی نیروی زمینی سپاه عمل کردند.
شلیک موفقیت آمیز ۲ موشک کروز نصر از بالگردها به ناو هواپیمابر
 
نمایش ربات‌های شناسایی و رزمی توسط سپاه در رزمایش پیامبر اعظم9/شلیک موفقیت آمیز ۲ موشک کروز نصر از بالگردها به ناو هواپیمابر
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:سرلشگر,جعفری, فرمانده,سپاه پاسداران,روبات, شناسایی, رزمی,

فرمانده کل سپاه: پیام رزمایش پیامبر اعظم9 بازدارندگی است/در صورت خطر احتمالی ‬تنگه هرمز و خلیج فارس
بازدید : 135 |

پیام رزمایش پیامبر اعظم9 بازدارندگی است/در صورت خطر احتمالی ‬تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروی دریایی سپاه خواهد بودبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) 9 پیرامون جزئیات این رزمایش، گفت: تا این لحظه این رزمایش که با قدرت ایمان و فناوری حاصل شده توسط نیروی دریایی و هوافضای سپاه برای تمرکز بر روی شناورهای دشمن انجام گرفته، به تمامی اهداف خود رسیده است.
 وی افزود: قسمت‌های بعدی این رزمایش را در بخش زمینی فردا خواهیم داشت که در عرصه‌‌های دیگر و با تاکتیک‌های دیگر انجام خواهد شد.
 سرلشکر جعفری در ادامه با بیان اینکه در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) 9 به دشمن نشان دادیم این توانایی‌هایی که فراهم کردیم برای برقراری امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: این رزمایش بازدارنده است تا دشمنان ما قصدی برای اعمال قدرت یا ایجاد ناامنی نداشته باشند.
 فرمانده کل سپاه با تأکید بر این موضوع که هدف ما برقراری امنیت برای شناورها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: پیام این رزمایش به کشورهای منطقه و متحدین ما، پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و پیام امنیت و صلح منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.
 وی افزود: ما در این باره برادری‌مان را ثابت کردیم که مشکل ما دشمنان فرامنطقه‌ای هستند و ان‌شاءالله روزی وحدت و همدلی کشورهای منطقه بیشتر شود تا دشمن ما منطقه را ترک کند و منطقه امنیت کامل یابد.
 سرلشکر جعفری در ادامه پیرامون استفاده از دانش بومی در فناوری‌ها در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) 9 گفت: سلاح‌ها و فناوری‌هایی که امروز به نمایش گذاشته شد برگرفته از تجربیات بعد از جنگ تاکنون است. البته سلاح و امکاناتی که ما امروز در اختیار داریم قابل مقایسه با زمان جنگ نیست و دشمن ضربه‌ای که از ما خورده است را فراموش نکرده است.
 فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این فناوری‌های پیشرفته امروز ما وقتی با نیروی ایمان ما تلفیق می شود ،قدرت بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. البته ما دلمان نمی‌خواهد این را به آزمون واقعی بگذاریم اما اگر چنین وضعی پیش بیاید قطعا منطقه دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروی دریایی سپاه خواهد بود.
 سرلشکر جعفری در پایان با بیان اینکه هدف این رزمایش تأمین امنیت منطقه در مواجهه با دشمن خارجی است، گفت: پیام این رزمایش بازدارندگی است از اینکه دیگران حواسشان را جمع کنند و پیرامون حریم امنیتی جمهوری اسلامی اقدامی نکنند. ما خودمان را مدافع امنیت تنگه هرمز می‌دانیم و این را امروز در این رزمایش به دنیا نشان دادیم.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:سرلشگر,جعفری, فرمانده,سپاه پاسداران,,

رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستادهای «کنگره شهدای امور تربیتی»، «کنگره شهدای دانشجو»، و «کنگره شهدای ه
بازدید : 105 |

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضاي ستادهای «کنگره شهدای امور تربیتی»، «کنگره شهدای دانشجو»، و «کنگره شهدای هنرمند» که در تاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ برگزار شده بود، صبح امروز در «کنگره شهدای امور تربیتی» در سالن اجتماعات برج میلاد منتشر شد.
 حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، حضور موثر نخبگان در دفاع مقدس را نشان‌دهنده گسترش انگيزه‌ى «فداكارى در راه خدا و شهادت» در سطوح گوناگون جامعه خواندند و با تأکید بر ضرورت تجلیل از شهیدان و جلوگیری از فراموش شدن یا کهنه شدن این یادهای ارزشمند و گرانبها گفتند: جلسات بزرگداشت شهدا در واقع ادامه حركت جهادى و شهادت است و باید ياد شهدا و نكته‌يابى از زندگى آنان روز به روز در جامعه رواج پيدا كند.
 رهبر انقلاب با اشاره به نقش اساسی مجاهدت و شهادت حضرت امام حسین(ع) در ماندگاری اسلام، قرآن و معارف اسلامی افزودند: چنانچه در جامعه‌ای یاد شهدا و مسئله شهادت، به عنوان یک حقیقت ماندگار مطرح باشد، شکست معنایی نخواهد داشت و آن ملت، بدون خوف و حزن در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند.
 ایشان در ادامه، کار بزرگ ملت ایران را نفی تقسیم بندی غلط جهان به «سلطه‌گر و سلطه‌پذیر» خواندند و گفتند: اگرچه امروز سلطه‌گران با ابزارهای فراوان خود، امكان تسلط بيشترى بر مظلومان و مستضعفان یافته‌اند، اما در مقابل این وضعیت، هویتی به نام انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی الهی و اخلاقی سربلند کرده و شجاعانه در مقابل نظام سلطه ایستاده است.
 حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به حرکت مستمر انقلاب اسلامی به سمت قله‌ها و ناکامی دشمنان در متوقف کردن این حرکت، گفتند: برخی در دوران دفاع مقدس معتقد بودند که با عزیمت دانشجویان به جبهه‌ها، دانشگاه‌ها خالی و در حرکت علمی کشور خلأ ایجاد می‌شود، اما معلوم شد كه بركات شهادت و جهاد در راه خدا بسیار زیاد است و همان تلاش‌ها و مجاهدت‌ها موجب شد که امروز وضعیت علمی کشور، افتخارآمیز و جلوتر از سایر بخش‌ها باشد.
 رهبر انقلاب زنده نگه داشتن نام شهدا و فرهنگ شهادت را حياتى و از نيازهاى اساسى كشور برشمردند و گفتند: فرهنگ شهادت يعنى فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی براى اهداف بلندمدت و مشترک مردم و همه بشریت، و این فرهنگ، درست در نقطه‌ى مقابل فرهنگ فردگرايى غربى است كه همه چيز را براى خود و با محاسبه‌ى شخصى و مادی می‌سنجد.
 
ایشان در پایان تأکید کردند: فرهنگ ایثار و شهادت در هر جامعه‌ای عمومى و فراگیر شود، آن جامعه به پيش خواهد رفت و هرگز در آن توقف و یا عقبگرد وجود نخواهد داشت.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:رهبر, کنگره,شهدا, امورتربیتی,دانشجو,هنرمند,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس