red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




آنچه باید از امنیت گوشی هوشمند خود بدانید
بازدید : 242 |

گوشی هوشمند شما، رایانه‌ای کوچک در جیب شماست و گاهی به همان اندازه واجد داده‌ها و اطلاعات حساس. همه تصاویر شخصی، ایمیل‌‌ها و سایر اطلاعات مکانی و جغرافیایی شما بر ‌این دستگاه وجود دارد و تهدیدهایی که در همین نزدیکی برای این اطلاعات وجود دارد، باید شما را هشیار کند.
نکته امنیت روز: جاسوس‌ها را ناکام بگذارید...
به هیچ وجه روی لینک‌هایی که در Pop Up ها در فضای نت می‌بینید، کلیک نکنید. تنها از وب سایت‌هایی که به آنها اعتماد دارید نرم افزار ‌دانلود کنید. سیستم عامل و مرورگر خود را همواره به روز نگاه دارید و حتما از یک فایروال دو مسیره یا Tow-Way برای امنیت سیستم خود استفاده کنید.
به گزارش «تابناک»، از آنجا‌ که گوشی هوشمند نیز ‌رایانه‌ای کوچک است، دقیقا در برابر همان تهدیدهایی که برای یک سیستم رایانه ای می‌توانید تصور کنید، آسیب‌‌پذیر است. بد افزارها می‌توانند با خانه کردن‌ روی گوشی هوشمند شما، رد و بدل شدن داده‌ها را رصد کرده و در آن مداخله کنند، اقدام به سرقت اطلاعات حساس شما همچون گذرواژه‌ها کنند، در کار App ها اختلال ایجاد کرده و در کل زندگی را سخت کنند!
واقعیت آن است که بی اغراق میلیون‌ها تهدید برای گوشی هوشمند شما وجود دارد و خطر امنیتی برای گوشی شما بیش از آنکه تصور کنید، نزدیک است.
ویروس‌ها وجود دارند!
ویروس‌ها و بد‌افزارهای گوشی‌های هوشمند دقیقا مشابه با برادران خود در روی PC ها عمل می‌کنند، تا آنجا که بتوانند. این بد افزارها می‌توانند از طریق SMS، یک حفره امنیتی در مرورگر شما و از طریق وب و یا از طریق حفره های موجود در شبکه و Network به گوشی شما راه یابند.
در این میان، برخی ‌نرم افزارهای به ظاهر قانونی نیز در زمره بد افزارهایی هستند که باید به شدت‌ مراقب آنها بود. به همین دلیل است که روی گوشی هوشمند با توجه به تنوع مسیرهای موجود برای آلودگی گوشی، باید هشیارتر عمل کرد.
هیچ پلتفرمی ایمن نیست، هرچند برخی بهتر هستند
سیستم عاملی که گوشی هوشمند شما از آن استفاده می‌کند، عامل مهمی در ‌میزان نگرانی و تهدید شما از سوی موضوعات امنیتی است. نخستین نکته اینکه اندروید، ‌محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم عامل در گوشی‌های هوشمند، امنیت کمتری دارد؛ به این معنا که به دلیل حجم بیشتر کاربران بیشتر در معرض حملات امنیتی است.
بسیاری این امر را اشتباه استراتژیک گوگل می‌دانند که اندروید را به ویندوز گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است. بسیاری از هکرها اندروید را آماج حمله می‌گیرند، زیرا احتمال به دست آوردن قربانیان بیشتری در این سیستم عامل دارند.
نمودار زیر نشان دهنده میزان انتشار بدافزار‌ها ‌روی سیستم عامل‌های مختلف موبایل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی است.
در این میان سیستم عامل iOS به دلیل آنکه از سوی اپل به شدت مراقبت و کنترل می‌شود، ایمن تر است. شرکت اپل قویا بر سیستم عامل خود نظارت دارد، از نصب نرم‌افزارهای خارج از کنترل خود و از منابع غیر، جلوگیری می‌کند و سخت افزارها را به خوبی با سیستم عامل هماهنگ و هم سنخ می‌کند. 
به همین دلیل است، در حالی که تعداد انگشت‌شماری بد افزار برای iOS طراحی شده ‌اما تا کنون هیچ مورد عظیم و وسیعی در انتشار بد افزار بر روی این سیستم عامل دیده نشده است. به همین دلیل ‌jailbreak کردن گوشی‌های اپل به معنی بی‌دفاع گذاشتن آنها در برابر حملات بد افزارهاست. 
آنچه در مجموع می‌توان گفت، این است که هیچ سیستم عاملی از حمله و تهدید در امان نیست و میزان این امنیت و مصونیت بسته به ساختار امنیتی سیستم عامل و تعداد کاربران آن دارد.
نرم افزارهای امنیتی همیشه آنچه می‌گویند نیستند!
همه این تهدیدات موجود شما را به سمت استفاده از نرم افزارهای امنیتی برای گوشی هوشمند خود سوق می‌دهد؛ اما مراقب باشید، همه این نرم افزارهای امنیتی خوب عمل نمی‌کنند و برخی از آنها حتی از شما محافظت هم نمی‌کنند. 
کاربران اندروید می‌توانند با مراجعه به گزارش‌هایی که لابراتوارهای تست آنتی ویروس‌ها همچون Av-Test منتشر می‌کنند، از وضعیت عملکرد نرم‌افزار امنیتی خود اطمینان حاصل کنند.
اما این شانس برای باقی کاربران در سایر سیستم عامل‌ها وجود ندارد. در نتیجه کاربران ویندوز فون مجبور به استفاده از نرم افزارهایی هستند که بیشتر شناخته شده هستند، بدون توجه به جزئیات عملکرد آنها. 
همه آنتی ویروس‌ها آن کاری را صورت می‌دهند که خود می‌گویند. اما همه آنها این کار را به خوبی ‌نمی‌کنند! برای نمونه، VIRUSFighter و Zoner که هر کدام از آنها در Play Store بارها توصیه شده‌اند و هر کدام چهار ستاره دارند، از سوی AV-Test به دلیل شناسایی تنها یک چهارم از بد افزارهای مورد آزمایش رد شده اند!
این در حالی است که موضوع تقریبا به همین جا نیز ختم نمی‌شود. در آوریل سال جاری نرم افزاری ‌روی Play Store با نام Virus Shield قرار گرفت که ادعا می‌کرد، یک آنتی ویروس قدرتمند است، اما در واقع هیچ کاری ‌روی سیستم انجام نم‌یداد. در نهایت تا پیش از آنکه این ابزار از روی Play Store حذف شود، بیش از 10 هزار کاربر آن را با قیمت 4 دلار دانلود کرده بودند!
گوشی گم شده، دست کمی از یک گوشی ویروسی ندارد!
در حالی که شاید این مطالب بیش از همه توجه شما را به یک بعد مشکل جلب کرده باشد، ‌یک مشکل اساسی تر نیز می‌تواند وجود داشته باشد، آن هم گم کردن گوشی هوشمند به دلیل سرقت یا حواس پرتی.
اگر گوشی هوشمند شما به سرقت رفته یا گم شود و به دست کسی برسد، تمامی داده‌ها و اطلاعات شما از جمله تمامی عکس‌های خانوادگی، ایمیل‌ها، صوت و تصویر، اطلاعات حساب بانکی و گذرواژه‌های شما و همچنین شبکه‌های اجتماعی که به وسیله App ها از آنها استفاده می‌کنید، همگی قابل استفاده توسط شخصی است که گوشی شما را در دست دارد. 
این موضوع اغراق نیست. با فناوری‌های امروزی بیت به بیت داده‌ها از گوشی شما قابل استخراج است و هیچ نرم‌افزار امنیتی در این مورد هیچ کاری نمی‌تواند بکند. تنها کاری که در این مورد می‌توان انجام داد، پیش از گم شدن گوشی باید صورت داده باشید: تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، قفل کردن گوشی با یک گذرواژه مطمئن و استفاده از ابزارهایی که به شما امکان Remote Control گوشی را می‌دهد. پس از هم اکنون فکری به حال گوشی خود قبل از آنکه دزدیده شود بکنید.
هر جایی که داده ‌باشد، خطر وجود دارد
هم‌اکنون تأمین امنیت گوشی هوشمند یک اقدام پیچیده و چند لایه است. تنها این نکته را همواره به یاد داشته باشید ‌هر جا داده‌ای هست، شخصی علاقه‌مند به این داده‌ها و احتمال سرقت آنها نیز وجود دارد. 
خوشبختانه این موضوع مورد توجه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار گرفته ‌و اکنون این سازندگان ابزارهایی برای امنیت گوشی هوشمند از جمله Remote ها را در گوشی های خود به کار می‌برند. 
واقعیت اینکه به رغم این پیچیدگی در حفاظت از گوشی، هنوز هزینه تأمین امنیت گوشی‌های هوشمند بسیار کمتر از تأمین امنیت PC هاست. البته اگر در آینده نیز این موضوع به همین شکل ‌بماند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 30 خرداد 1393برچسب:گوشی,هوشمند,

آیت‌الله خاتمی در کرمان: شرط آمریکا برای مقابله با داعش کنار رفتن «مالکی» است/ هدف اصلی فتنه سوریه
بازدید : 209 |


آیت‌الله خاتمی در کرمان:
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا با توجه به اینکه در عراق در انتخابات موفق نبود از راه وحشی‌گری وارد شد و داعش را وارد میدان کرد و در حال حاضر هم می‌گوید ما حاضریم به شرط اینکه نوری مالکی کنار برود آنها را سرکوب کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه پنج‌شنبه در سیزدهمین یادواره 26 شهید و پنج شهید گمنام شهر محی‌آباد با بیان اینکه شهدا گل‌های برگزیده و هدیه خداوند هستند، اظهار داشت: خداوند به هر کسی این لیاقت را نمی‌دهد که به فیض شهادت نائل شود و باید خانواده شهدا بر خود ببالند که خداوند نورافکن شهادت را در خانه آنها روشن کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از مصادیق بیعت با شهدا بیعت با نظام است، افزود: نظام جمهوری اسلامی تنها یک نظام سیاسی معمولی نیست، بلکه در دنیا منحصربه‌فرد است.
خاتمی با بیان اینکه تمام نظام‌های دنیا فقط یک نظام سیاسی معمولی هستند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام عقیدتی است که پرچم اسلام ناب محمدی را برافراشته است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: هرجا سخن از اسلام ناب است، نام ایران اسلامی مطرح است و این عزت و اقتدار ارزان به دست نیامده و بابت آن بیش از 200 هزار شهید داده‌ایم.
وی با بیان اینکه قانون اساسی نظام اسلامی برگرفته از عترت و سنت ائمه اطهار است، گفت: به همین دلیل آمریکا و هم‌پیمانانش همیشه با این نظام دشمن هستند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش امروز نگران دست‌یابی ایران به بمب هسته‌ای نیستند چرا که می‌دانند ایران واقعا مخالف تسلیحات هسته‌ای است ادامه داد: همه دنیا بدانند که ساختن بمب هسته‌ای با فقه ما مغایرت دارد و همچنین فقه ما مخالف سلاح‌های کشتار جمعی است.
خاتمی با اشاره به تحولات منطقه‌ای آمریکا و هم‌پیمانانش را عامل فتنه‌های به پا شده در سوریه و عراق دانست و اضافه کرد: آمریکا در سوریه کاملاً ناکام ماند.
وی گفت: در سوریه بعد از 30 ماه جنگ و آشوب انتخاباتی پرشور و با حضور 77 درصدی مردم سوریه را شاهد بودیم؛ در این انتخابات مردم سوریه با 88 درصد آرای خود به بشاراسد رأی داده و جواب محکمی به آمریکا و هم‌پیمانانش دادند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: آمریکا با توجه به اینکه در عراق نیز در انتخابات موفق نبود از راه وحشی‌گری و زور وارد شد و داعش را وارد میدان کرده است و در حال حاضر هم سران آمریکایی می‌گوید ما حاضریم به شرط اینکه نوری المالکی کنار برود تروریست‌ها را سرکوب کنیم.
خاتمی با تاکید بر اینکه روشن و واضح است که تمام توطئه‌ها زیر سر آمریکا است و هدف اصلی و نهایی آنها نظام جمهوری اسلامی ایران است خطاب به آمریکا و هم‌پیمانانش گفت: این نظام اسلامی امانت شهیدان است و شما هم نتوانستید و نمی‌توانید و نخواهید توانست ذره‌ای آسیب به این نظام وارد کنید.
وی یکی دیگر از ماده بیعت با شهدا را حمایت از ولایت فقیه برشمرد و اظهار داشت: بیعت با شهیدان پیروی، همراهی و ولایت‌مداری با ولایت فقیه است.
این مقام مسئول در تعلیل دلایل استحکام نظام اسلامی ولایت فقیه را ستون عظمت کشور دانست و افزود: ولایت فقیه بود که به صحنه آمد و سیل مردم را به میدان آورد و طومار طاغوتیان را در هم پیچید.
امام جمعه موقت تهران خطاب به مردم گفت: ولایت فقیه بود که موجب شد در هشت سال دفاع مقدس ایران شاهد یک روز بحرانی نباشیم.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 30 خرداد 1393برچسب:نماز جمعه تهران،,

پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 پایان یافت/ متن توافقنامه به پایتخت ها می آید
بازدید : 218 |

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، دقایقی دیگر نشست مطبوعاتی "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان با خبرنگاران ایرانی در آستریا سنتر آغاز می‌شود.

در این دور از مذاکرات که از روز دوشنبه 16 ژوئن (26 خرداد) در وین آغاز شده و تا جمعه 20 ژوئن (30 خرداد) به طول می‌انجامد قرار است گفتگوها بر پایه آغاز نگارش متن توافق جامع هسته‌ای بنا شود.

وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور هماهنگی‌های لازم برای ادامه مذاکرات طی ناهار کاری اولین دیدار را صورت دادند و پس از آن نشست سه جانبه‌ای بین ایرن و آمریکا، اشتون برگزار شد همچنین "سرگئی ریابکوف" در این زمینه اظهار داشت که هیچ تغییری در موضع ایالات متحده درباره اندازه غنی سازی ایران دیده نمی‌شود. فکر کنم برای پیشرفت در مذاکرات، ایران باید انتخاب و حرکتی بکند. ایرانی‌ها باید در مورد تعداد سانتریفیوژها تغییری ایجاد کنند.

پس از آن در روز دوم اقامت هیئت ایرانی در وین "محمدجواد ظریف" وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه مذاکرات با "یوکیا آمانو"دیدار کرد و پس از آن به طور رسمی دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد، و با پایان آن در نوبت دیگری در همان روز دو نشست کارشناسی بین ایران و 1+5 صورت گرفت.

گفتنی است روز سوم اقامت هیئت ایرانی در وین با مذاکرات در سطح معاونین پیگیری شد , و پس از آن با مذاکرات داخلی 1+5 همراه بود که منجر به شروع نگارش پیش‌نویس شد.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران اذعان داشت: برخی مواضعی که توسط گروه 1+5 اتخاذ می‌شود غیر قابل قبول است و امیدواریم آن‌ها با واقع‌بینی جلو بیایند و ما نگارش متن را از نکاتی آغاز می‌کنیم که توافق بیشتری روی آن‌ها وجود دارد.

لازم به ذکر است روز چهارم از اقامت هیئت ایرانی با نگارش متن و رایزنی برای حل اختلافات پیگیری شد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 30 خرداد 1393برچسب:ظریف,وزیرامورخارجه, وین,هسته ای,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس