red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




چقدر خدا مهربان است
بازدید : 243 |

 

افسران - #چقدر خدا  مهربان است
 
 
ای کاش ما انسانها هم متخلق به اخلاق الهی باشیم
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 9 فروردين 1393برچسب:صبر,خدا,انسان,

آمد و رفت ها....
بازدید : 186 |

افسران - آمد و رفت ها....

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 9 فروردين 1393برچسب:دنیا, آمد,زفت,

خدا
بازدید : 224 |

افسران - خـــــــدا
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 9 فروردين 1393برچسب:خدا, باقی, فانی,

دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی
بازدید : 204 |

افسران - امام خامنه ای:

ما امروز ظرفیت ساخت فیلممان بحمدالله بالا است. من به آقای دکتر روحانی - همین تازگی، چند وقت پیش - عرض کردم یک فیلمی را من دیدم؛ حقا و انصافا از لحاظ اسلوب و خوش‌ساختی و سبک کار شبیه فیلمهای خوب هالیوود.
این مهم است که ما الان این ظرفیت را داریم در کشور که میتواند پیام‌رسانی کند، میتواند حرفهای درست را منتقل بکند. فیلم هم چیز جذابی است؛ سینما خیلی عنصر جذابی است، رسانه‌ی فوق‌العاده‌ای است، یعنی واقعا الان هیچ‌چیزی مثل سینما نیست از لحاظ اثرگذاری؛ خب روی این زمینه کار بکنید؛ کارهای ابتکاری بکنید...
اسباب‌بازی همین‌جور، بازی رایانه‌ای همین‌جور، عروسک همین‌جور، اینها چیزهایی است که لازم است... 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 9 فروردين 1393برچسب:فرهنگ, شورای عالی, انقلاب فرهنگی,

تحلیل سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه با موضوع جهان اسلام
بازدید : 218 |

مرجعیت، عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید/ ارزش مانور ۲۰ میلیونی اربعین حسینی/ ایران در سوریه پیروز شد/ هلال شیعی «اقتصادی» است نه سیاسی

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی با تاکید بر قدرت جمهوری اسلامی ایران در شرق مدیترانه گفت: ایران امروز دارای یک قدرت حقیقی است که با همه افسانه‌های تاریخی و قدیمی ایران کاملاً متفاوت است.

خبرگزاری فارس: مرجعیت، عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید/ ارزش مانور ۲۰ میلیونی اربعین حسینی/ ایران در سوریه پیروز شد/ هلال شیعی «اقتصادی» است نه سیاسی
 قاسم سلیمانی یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به عنوان الگویی برای جوانان مسلمان انقلابی در منطقه و جهان شناخته می‌شود.

نوشتن درباره او که اواسط شهریور 1379 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان دومین فرمانده نیروی قدس منصوب و در سال 1390 با ارتقاء درجه، چهاردهمین سرلشکر انقلاب شد، او که قدرت را می‌فهمد، حریفان را به خوبی می‌شناسد، اهل ریسک کردن است و بر خلاف برخی، کمتر با استخاره تصمیم می‌گیرد، سخت است.

شاید برای مخاطب، خواندن اینکه گاردین می‌گوید «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی باهوش می‌دانند» ‌یا نگاه موسسه پژوهش‌های راهبردی «آمریکن اینترپرایز» که گفته است: «ژنرال سلیمانی یک عملگراست و در رویارویی با مشکلات تاکتیکی توانایی رهبری خود را ثابت کرده است»، تکراری باشد.

همچنین بازخوانی تاکتیک‌های مؤثر و موفق سردار سلیمانی در پیروزی مقاومت اسلامی و در جنگ 33 روزه لبنان (حرب تموز) و 22 روزه و 8 روزه فلسطین یا تدابیر راهبردی‌اش در پرونده سیاسی عراق و افغانستان نیاز به طرح مقدمات فراوانی دارد و جایش در رسانه‌های تخصصی است و به نظر نمی‌رسد در حوصله مخاطب باشد.

شاید بیش از همه مطالبی که پیش‌تر در رسانه‌ها منتشر شده، ‌برای مخاطب جذاب است که بداند اختلافات فرمانده نیروی قدس با محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق از کجا نشأت گرفت و چگونه قوام یافت و سرانجامش چه شد.

یا این که چرا «جلال طالبانی» در دیدار محمود احمدی‌نژاد، اول با «حاج قاسم» سلام و احوالپرسی کرد.

یا این که وقتی فرمانده سپاه قدس در بغداد با «طالبانی» گفت‌وگو می‌کرد و اوباما تماس تلفنی گرفت، او در پاسخ شوخ طبعی «مام جلال» خطاب به «اوباما» چه گفت.

مردمی که امروز به رسانه‌‌های مختلف «فیلتر شده و فیلتر نشده» و «پارازیت‌دار و پارازیت‌ندار» دسترسی دارند، برای‌شان مهم است بدانند رابطه «حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس» با «بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه» از روز اول بحران اجتماعی و بعدتر، آغاز جنگ داخلی تا امروز که سوریه توانسته است سایه تهاجم خارجی را پس بزند، چگونه است؟

مخاطب ایرانی می‌خواهد بداند «او» چگونه این قدر راحت به عراق، سوریه و لبنان و روسیه و ترکیه و چین و افغانستان و سایر نقاط جهان سفر می‌کند.

مردم می‌خواهند بدانند چقدر فاصله از آخرین خداحافظی «حاج قاسم» و «حاج رضوان» گذشت و او چگونه خبر شهادت «عماد مغنیه» دوست و فرمانده عملیاتی‌اش را شنید.

مردم می‌خواهند بدانند فرمانده سابق لشکر 41 ثارالله چگونه برای تشییع پیکر مادرش خود را به ایران رساند.

البته اینکه چرا حاج قاسم بیش از «سردار احمد وحیدی» (فرمانده سابق نیروی قدس سپاه) در افکار عمومی مطرح است را باید در گسترش رسانه‌های داخلی و البته تبلیغات خارجی جست‌وجو کرد.

ایرانی که در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 خورشیدی به یک قدرت بانفوذ و مؤثر منطقه‌ای تبدیل شده بود، باعث برانگیخته شدن خیلی‌هایی شد که پیشتر در خاورمیانه برای خود جایگاهی متصور بودند.

از سوی دیگر پیروزی «جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان» در جنگ تموز (33 روزه) بر رژیم صهیونیستی نه تنها تل‌آویو را شوکه کرد که آمریکایی‌های سرمست را از فتح افغانستان و درگیر در عراق را که خواب «زایش خاورمیانه جدید» دیده بودند را نیز بهت‌زده کرد.

آمریکایی‌ها که پیشتر طعم تدبیر «سلیمانی» را در عراق چشیده بودند و نتوانسته بودند در عرصه سیاسی دستاورد چندانی داشته باشند، پیش و بیش از سایرین درباره حاج قاسم به تحقیق پرداختند و سعی کردند با ترساندن اعراب، او را «مبدع هلال شیعی» بدانند.

اما این پیروزی در جنگ 33 روزه بود که نام «قائد فیلق القدس الایرانی العمید قاسم سلیمانی» را به صورت وسیعی در رسانه‌های جهانی مطرح کرد.

از سوی دیگر آمریکایی‌ها که هر روز وضعیت بحرانی‌تری در عراق پیدا می‌کردند، حملات تبلیغاتی خود را علیه فرمانده سپاه قدس ایران شدت بخشیدند و ناخواسته او را به چهره اول صحنه زورآزمایی خاورمیانه تبدیل کردند.

از آسیای میانه و افغانستان و پاکستان تا مدیترانه، جنوب شبه جزیره عربستان و شمال آفریقا، هر جا که آنها نتیجه نمی‌گرفتند، این فرمانده کرمانی را که حالا به او «اللواء الایرانی» می‌گفتند، مسئول می‌دانستند. آنها کار را به جایی رساندند که برخی از فرماندهان نظامی‌شان، خواستار ترور او شدند. با آغاز موج تغییرات در جهان عرب و شمال آفریقا این موجه رسانه‌ای شدت بیشتر یافت به طوری که رسانه‌های مصری گردشگران ایرانی را نیروهای قاسم سلیمانی خواندند و با بالا گرفتن بحران سوریه، او را فرمانده اصلی ارتش سوریه اعلام کردند.

طبیعی است که گزارش‌ها و حملات رسانه‌ای آنها علیه نیروی قدس و فرمانده آن در داخل کشور بازتاب می‌یابد و به همین دلیل او با وجود «کم گویی» و «دوری‌اش از مواجهه با رسانه‌ها» بیش از سایر فرماندهان ارشد سپاه مشهور شود.

* محبوبیت فرهمند

نخستین حس من از «حاج قاسم» را این خاطره شکل داد که وقتی «حاج همت» 17 اسفند 1362 در جزیره مجنون درگیر بود و اکثر بچه‌های لشکر 27 شهید شده بودند، پیش «حاج قاسم» رفت تا یک گروه از رزمندگان لشکر 41 را به کمکش بفرستد و بچه‌ها را جمع و جور کند؛ «حاج قاسم» در جواب یک گردان نیرو روانه موقعیت لشکر حضرت رسول می‌کند و وقتی «حاج همت‌» را می‌بیند، فرمانده عملیاتش را مأمور می‌کند تا حاجی را برساند که در راه «حاج همت‌» شهید می‌شود.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 9 فروردين 1393برچسب:سردار,سلیمانی,

چرا «فرهنگ» مهم است؟
بازدید : 195 |

رهبر انقلاب

 رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در اولین روز سال جدید در جوار حرم امام رضا (ع) بار دیگر بر اهمیت مسئله فرهنگ و لزوم توجه مسئولان به این امر تاکید کردند.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم،رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در اولین روز سال جدید در جوار حرم امام رضا (ع) بار دیگر بر اهمیت مسئله فرهنگ و لزوم توجه مسئولان به این امر تاکید کردند و حتی فرهنگ را از اقتصاد نیز مهمتر دانستند و در باب دلیل این اهمیت نیز فرمودند:

«چراکه فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم. اگر این هوا تمیز باشد آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مانند هواست. اگر بخواهیم مصرف تولیدات داخلی به معنای واقعی کلمه تحقق یابد باید فرهنگ تولید داخلی در ذهن مردم جا بیفتد».

رهبر معظم انقلاب در ادامه بیانات خود مسئله فرهنگ را از این جهت مهم دانستند که امروزه بیشترین سرمایه گذاری دشمنان بر روی «فرهنگ» است زیرا فرهنگ از تاثیر بسزایی در میان افراد جامعه برخوردار است و از همین روز ایشان در این رابطه می فرمایند:

«اگر جهت گیریها درست نباشد به همان بلایی دچار خواهیم شد که برخی کشورها خانواده را برانداختند و شهوات را برپا داشتند. تمرکز دشمنان بر روی  فرهنگ بیشتر از همه جاست. بخاطر همین تاثیر زیادی که فرهنگ دارد. هدف و آماج تحرک دشمنان در زمینه فرهنگ عبارت است از ایمان و باورهای مردم. مسئولان فرهنگی باید مراقب رخنه فرهنگی باشند. رخنه های فرهنگی بسیار خطرناک است و باید حساس باشند.»

اما نکته مهم در سخنان مقام معظم رهبری اینجا بود که ایشان فرمودند نباید همه آسیب های فرهنگی متوجه بیگانگان سازیم بلکه بخشی از این آسیب های فرهنگی ناشی از «کم کاری ها» است که در داخل صورت می گیرد.

«نمیخواهیم بگوییم همه آسیب های فرهنگی کار بیگانگان است. خودمان هم مقصریم. مسئولان فرهنگی و غیرفرهنگی و کم کاری ها وغلطکاری ها همه تاثیر داشته.» به عنوان نمونه ایشان در این رابطه می فرمایند:

«برخی عزم راسخ ملت را به هم می زنند در مسائل مهم مربوط به سرنوشت کشور. جای احساس عزت و اعتماد به نفس ملی، احساس حقارت ملی را به آنها تزریق می کنند. جای ایمان راسخ، شبهه افکنی و بی اعتقادی. جای کار و تلاش و همت بلند، لذت جویی و شهوت رانی. »

به نظر می رسد مهمترین فعالیتی که در عرصه فرهنگی با توجه به تلاش دشمنان برای تهاجم فرهنگی و رخنه فرهنگی در داخل کشور باید صورت گیرد تلاش برای تقویت و ترویج فرهنگ دینی و میهنی از طریق آموزش و تیلبغات در رسانه ها و در مدارس است که می تواند جامعه را به سلاح فرهنگی مجهز کند و سد محکمی در مقابل جنگ نرم دشمن ایجاد نماید. چنانکه مقام معظم رهبری نیز در این رابطه می فرمایند:

«دستگاه های رسمی فرهنگی کشور بایستی وظایف خود را در مقابل اینها انجام دهند. برخی وظایف وظایف ایجابی و برخی دفاعی است. هر دو باید انجام شود. اینجور نباشد که دستگاه های تبلیغاتی کشور ما چه آنها که مربوط به دولتند مستقیم و چه آنها که مستقیم مربوط نیستند، از هوچی گری رسانه های بیگانه یا رسانه هایی که زبان بیگانه را در کام خود دارند، از هوچیگری آنها بهراسند. رفتارشان را با آنها نباید تنظیم کنند. »

دولت و مسئولان فرهنگی جامعه با سرمایه گذاری در جهت ترویج ارزش ها و هنجارهای بومی و استفاده از هر آنچه که می تواند به غنای فرهنگی جامعه کمک نماید می توانند مانع از نفوذ فرهنگی غرب و ایجاد ضررهای جبران ناپذیرشوند.

آنچه که در رابطه با مسئله فرهنگ مهم است افزایش آگاهی و حساسیت جامعه نسبت به مسائل و معظلات فرهنگی و راه های مقابله با آن است که می تواند بدنه جامعه و به خصوص قشر جوان را نسبت به نفوذ فرهنگی غرب ایمن سازد و این امر حاصل نمی شود مگر اینکه متولیان فرهنگ جامعه قدم های جدی و کارسازی را در رابطه با شناسندن معضلات فرهنگی و راه های مقابله با آن به عمل آوردند.

در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال «اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیدند لازم است مسئولان از همین ابتدای سال راهکارهای لازم را جهت اجرای فرمایشان رهبر معظم انقلاب در نظر بگیرند و نسبت به مسائل فرهنگی جامعه مسئولانه برخورد کنند. زیرا بی توجهی نسبت به این امر می تواند زمینه ساز خسران های جبران ناپذیری شود و جامعه را بیش از پیش با فرهنگ ایرانی-اسلامی بیگانه سازد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:فرهنگ, رهبر معظم انقلاب, حرم امام رضا,

سم غرب‌زدگی در جهان اسلام
بازدید : 185 |

بدحجابی

 روزگاری است که در تمامی محافل صحبت از جریانی به نام غرب‌زدگی است که از چند نسل قبل برنامه آن پایه‌ریزی شده‌‌ است.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، غرب‌زدگی، برنامه‌ای است که از سوی کشورهای استکباری با هدف استحاله فرهنگی دنبال می‌شود که با تغییر اهداف مسلمانان و به حاشیه کشاندن بتواند مسیر پیشرفت و وحدت جهان اسلام را به نفع خود تغییر دهد که در اصل بتواند از این طریق مردم جهان اسلام را به بردگی بکشاند و تحقق این امر را با القای بی‌دینی به عنوان تجدد می‌توان دید.

اساس غرب‌زدگی در ایران و جهان ریشه در استعمار دارد جریانی که تمامی عرصه‌ها اعم از اجتماعی، اقتصادی،مذهبی ، فکری، شغلی، تفکر زندگی و غیره را تحت‌الشعاع قرار داده است و تنها برای انحراف از اسلام و تضعیف باور دینی و مهم تر از همه رویی‌گرداندن از منجی بشریت و به طور کلی مسیری که در آن رنگ و بوی خدایی داشته باشد، برنامه‌ریزی شده است. 

 

غرب‍‌زدگی برنامه‌ای است از سوی خود غرب که بسیار دقیق سازماندهی شده تا با تغییر اهداف مسلمانان و به حاشیه کشاندن بتواند مسیر پیشرفت و وحدت جهان اسلام را به نفع خود تغییر دهد که در اصل بتواند از این طریق مردم جهان اسلام را به بردگی بکشاند . 

  در این گزارش به سیر ایجاد تفکر غربی و غرب‌زدگی پس از انقلاب به تاثیرات برجای گذاشته آن همچنین جایگزین آن که خود موج جدیدی به نام فرقه‌گرایی است می‌پردازیم. 
  
فرهنگ‌سازی غربی از طریق وسیله‌های ارتباط جمعی
 

فریاد یک دست الله اکبر، لبیک به مردی که تجلی عشق به خدا و اسلام بود و انقلاب برای اسلام و پس از آن جهاد برای ناموس، وطن، همچنین شهادت در راه خدا و عشق حسینی در جنگ 8 ساله این‌ها همه از توان تحمل غرب خارج بود.

در نتیجه غرب در صدد تخریب آن بر آمد و با به کار‌گرفتن رسانه‌های جمعی و از طریق پخش فیلم و برنامه‌ها بی‌پرده جنسی، شهوت‌برانگیز و غیر اخلاقی که نتیجه‌ای جز بی‌‍بند و باری، بی‌حیایی، مشوش شدن ذهن جوان و خانواده ندارد و با فرهنگ‌‍سازی استفاده غلط از اینترنت و نشان دادن دنیای غرب در کادری غیر واقعی، دو راهی و درگیری ذهنی‌ای را به وجود آورده که خود زمینه‌ای برای پیش‌برد نقشه‌های دیگر است.

دشمنی غرب با ادیان آسمانی و به خصوص اسلام، موضوع تازه‌ای نیست و سالیان سال است که در فیلم‌های هالیوودی و غیر هالیوودی شاهد تاخت و تاز و توهین آن‌ها به این دین مقدس و پاک هستیم و حال این موضوع را در بازی‌های کامپیوتری و غیره می‌بینیم که با سر گرم کردن جوانان و باطل‌کردن زمان روزمره آنان سعی بر القای مفاهیم مد نظر خود را دارند.
 

ترویج کسب درآمد حرام     

هنگامی که مال حرام را در زندگی و وجود و گوشت انسان وارد شود، به طور قطع روی روان آدمی و اعتقادات او تاثیر گذار خواهد بود و او را بی‌پروا کرده و حیا را از وی گرفته همچنین جسارت گناه را در عمل نهادینه می‌‍کند، بنابراین بستری آماده می‌شود که با ارائه یکسری الگوهای خوش آب و رنگ از سوی غرب که مردم از اصل خود روی گردانند.

 

و استکبار از هر راهی استفاده می‌کند تا اسلام و ایران را از وحدت و مسیر انقلاب دور کند بنابراین با اتخاذ برنامه‌های ریز و دقیق پایه‌ها‌ی اعتقاد و اصول اسلامی را نشانه گرفته است از جمله ترغیب به کسب در آمد حرام به شیوه‌های مدرن همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: َ‍ «وَتَرَی کَثِیرًا مِّنْهُمْ یُسَارِعُونَ فِی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَأَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ» «و بسیاری از آنان را می‌بینی که در گناه و تجاوز و خوردن حرام شتاب می‌کنند، راستی چه بد است آنچه انجام می‌دهند!» 

همچنین امام صادق (ع) با اشاره به اینکه حرام‌خواری را یکی از نشانه‌ها ظهور است می‌فرمایند:: «امرار معاش مردم از راه کم فروشی به دست خواهد آمد. حرام در میان مردم فراگیر می‌شود. مردم به سوی آن می‌شتابند و به آن افتخار می‌کنند. کسی که در پی کسب مال حلال است ملامت می‌گردد و کسی که طالب مال حرام است، بزرگ و محترم شمرده می‌شود.» 
 
 همچنین شرکت‌های هرمی که با روانشناسی‌های مرموز سعی دارند تا جوهره کار را از مردم بیرون ببرند و بنای این شرکت‌ها شانس است، پیامبر گرامی (ص) در این رابطه فرمود: «آن کس که بار زندگی را بر دوش دیگران بیندازد از رحمت خدا دور است»

 این مؤسّسات به ظاهر اقتصادى که‌گاه چهره واقعى خود را زیر پوشش‌هاى ایجاد اشتغال یا تخصیص قسمتى از درآمد خود به مراکز خیریه پنهان مى‌کنند مؤسّسات مرموز و خطرناکى هستند که کار آن‌ها شبیه به نوعى قمار یا لاتار است که کلاه از سر عدّه زیادى برمى دارند و بر سر عده معدودى مى گذارند و قسمت عمده درآمد را خودشان مى برند و غالباً به خارج منتقل مى کنند بى آنکه هیچ گونه کار مثبتى انجام داده باشند و عمل آن‌ها مصداق بارز «اکل مال بباطل» است که قرآن مجید با صراحت از آن نهى کرده است.
   
هدف‌گیری زنان مسلمان به عنوان کانون عفاف و خانواده در راستای تخریب زنان 
  با توجه به ارزش والایی که اسلام برای زن قائل است و حقوقی که برای او تعیین کرده، تا با پرورش فرزندانی در بستر اسلام بتواند جامعه‌ای سالم تشکیل دهد.

  

بدیهی‌ است دشمنان اسلام درصدد تخریب این امر برآیند و با دورزدن مفاهیم جایگاه زن، حق و حقوق او، وی را دچار سرگردانی کرده و با نشان دادن زن با رنگ و لعابی دیگر و با مغالطه کاری در این زمینه فرهنگ بی‌حجابی را به عنوان آزادی، فاصله گرفتن از دین و قوانین به عنوان متجدد بودن و قدرت اختیار داشتن القا کنند در نتیجه با استفاده از نگاه ابزاری به زن و اولویت قرار دادن مسائل جنسی، بنیان خانواده را متلاشی کنند، بنابراین این غرب زدگی را امروزه می‌توان در نوع پوشش غربی که مظهر خودنمایی برای جلب توجه است، مشاهده کرد.

در این میان با توجه به نقش پر رنگ زنان در شکل‌گیری نگرش اسلامی و دینی در بین اعضای خانواده کلیه برنامه ریزی‌ها و تلاش‌ها را در جهت برداشتن پرده‌های عفاف و حجاب در بین زنان آغاز نمودند و در این راه از حمایت‌های بی‌خردانه رضاخان بهره‌ برداری نموده و راه را جهت احیای سنت‌های اصیل اسلامی و دینی بستند.
  
و اگر زن در جامعه عفاف خود را از دست بدهد و همه هم و غم خود را در جلب توجه و ظاهرسازی قرار دهد، سبب بی‌توجهی به خطوط قرمز و تربیت نادرست فرزندان از دیدگاه اسلام می‌شود. 
 
استراتژی‌های دشمن در این رابطه ابهام زایی در اصل پوشش، واردات مدهای غربی و مانند آن به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان ناتوی فرهنگی حجاب را با چالش‌هایی جدی مواجه ساخته است.

  

از عوامل ذکر شده در مطالب بالا به عنوان غرب‌زدگی می‌توان یاد کرد که باعث جلوگیری از پیشرفت و دورشدن از دنیای علم و آرامش روانی و دین است که به طور کلی در روند تکامل جامعه تاثیر می‌گذارد، اما می‌توان با این غرب زدگی به لطف خداوند و آگاهی دادن به مردم از هجمه آن کاست، بنابراین می‌توان گفت هدف غرب از این برنامه ریزی‌ها و به تصویر کشیدن این دنیای رنگی پوشالی به مردم آن‌ها از خدا دور کند و جهان اسلام را از وحدت و پیشرفت بیاندازد.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:غرب, تهاجم, فرهنگی,

ماجرای دیدار اخیر خواننده «آمریکا،آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» با رهبر معظم انقلاب
بازدید : 180 |

قره‌باغی

خبرگزاری تسنیم: اسفندیار قره‌باغی، خواننده سرود مشهور «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» در بهمن‌ماه سال ۹۲ دیداری با رهبر معظم انقلاب داشته است. او از سفر خود از تبریز به تهران برای ملاقات با ایشان می‌گوید.

اسفندیار قره‌باغی، خواننده موسیقی کلاسیک است. او از بنیان‌گذاران سرودهای انقلابی در ایران است که در بهمن ماه امسال ترانه‌های جدیدی از او رونمایی شد. صدای اسفندیار قره‌باغی برای کُر و اپرا تربیت شده و در این زمینه‌ها هم فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

قره‌باغی پیش از انقلاب، سولیست باس در اپرای تهران بود. اما با پیروزی انقلاب اسلامی تمام تخصص و قابلیت‌های خود را در اختیار ارزش‌های انقلابی قرار داد و در این زمینه نیز آثار جالب توجهی را پدید آورد که بسیاری از آن‌ها ملی و ماندگار شدند. سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» یکی از فراگیرترین آثار اوست. اثری که تقریباً تمام مردم ایران از هر نسلی که باشند، آن را شنیده‌اند.

پیش از این و در زمان ضبط تازه‌ترین اثر ضدآمریکایی اسفندیار قره‌باغی با عنوان «پایان شیطان» که در مراسم 13 آبان 92 اجرا شد با این هنرمند متعهد انقلابی گفت‌وگو کردیم، اما اکنون پس از چهار ماه دوباره به بهانه دیدار اسفندیار قره‌باغی با رهبر معظم انقلاب اسلامی به گفت‌وگو نشستیم تا او نکاتی درباره این دیدار بگوید و از حمایت‌ها و توجه مدیران فرهنگی به موسیقی سخن بگوید. او به عنوان یک هنرمند پیشکسوت و اصیل، گلایه‌های بسیاری از وضعیت فرهنگی زادگاه خود، یعنی تبریز دارد. بخش کوتاهی از این گفت‌وگو که درباره دیدار او با رهبر معظم انقلاب در روزهای بهمن سال 1392 است را در ادامه می‌خوانید:

* تسنیم: از دیدارتان با مقام معظم رهبری بگویید.

21 بهمن امسال سعادت دیداری خصوصی با مقام معظم رهبری را پیدا کردم و نزدیک 3 ساعت در خدمت ایشان بودم. از دفتر رهبری 20 بهمن تماس گرفتند، گفتند که فردا 9 صبح بیت باشید. برای اینکه فرصت از دست نرود، سراغ هواپیما نرفتم، چراکه هواپیماهای تبریز معمولا چهار ساعت تاخیر دارند. ساعت22 سوار اتوبوس شدم و شش صبح تهران بودم، سه ساعتی در خیابان‌های بیت قدم زدم، ساعت 9 جلوی درب بیت رفتم، نگهبان جوانی آنجا بود، گفتم ملاقات دارم، گفت با چه کسی؟؛ گفتم: با حاج آقا. گفت: کدام حاج آقا؟ گفتم: مقام معظم رهبری. گفت: مطمئنی؟ گفتم: تا آنجایی که می‌دانم دیوانه نیستم که از تبریز تا تهران بیایم، همین طوری بیایم.

در نهایت با تماسی که با داخل بیت انجام داد، محبت کردند ما را به داخل بردند. نیم ساعتی در کنار یکی از دوستان در اتاق ملاقات بودم. پس از آن در سالنی که حضور داشتم تعدادی از دوستان از مشهد هم بودند. جایی که بنده نشستم در کنارم دو فیلم‌بردار هم بودند. حضرت آقا وقتی آمدند نشستند، من دولا می‌‌شدم و از زیر دست فیلم‌بردارها آقا را می‌دیدم. یک ساعتی روحانی جوانی که خیلی هم حرفه‌ای سینما را می‌شناخت توضیحاتی ارائه داد و خیلی از برخی جریان‌های سینمایی دفاع کرد و از خدمات سینما به نظام گفت.

روحانی جوان سوال‌هایی را مطرح کرد و از حضرت پاسخ می‌خواست. اما مقام معظم رهبری برخلاف نظر همگان و در نهایت تواضع گفتند:«من هم مثل شما این فیلم‌ها را نگاه می‌کنم، اما من نه کارگردانم، نه کارشناس، جواب سوال‌ها را باید از کارشناسان بگیرید،‌ من تنها می‌توانم بگویم خوب بوده، لازم بوده» پس از آن هم در پاسخ به عده‌ای دیگر که از روستایی در مشهد آمده بودند، پیش از اینکه بخواهند توضیح بدهند، گفتند:«در کنار روستای شما روستای فلان هم قرار دارد» این نشان دهنده آن بود که ایشان تاحد زیادی، حتی موقعیت جغرافیایی روستاها را هم به خوبی می‌شناسند. آن‌ها در گزارش خود کارهایی که انجام داده بودند را برشمردند، پس از آن آقا فرمودند:«شما در گزارش خود نگفتید که در سال 81 کتابخانه‌ای هم در روستای خود احداث کرده‌اید، من لیست کتاب‌های شما را هم دارم. کارهای شما خوب است، اما سعی کنید هر کاری انجام می‌دهید آمیخته با هنر باشد.»

چنین صحبتی، نشان از جامعیت ایشان دارد، در همین جا متوجه شدم که حضرت آقا بنده را دیده‌اند. بلافاصله ایشان گفتند:«مثلا یک هنرمند می‌تواند یک کلمه را جهان‌گیر و ابدی کنند، مثل آقای قره‌باغی ما» بنده دیدم این مرد بزرگ من را از کجا دیده‌اند، بلند شدم خدمت آقا عرض احترام کردم و از دور دو بسته موسیقی که با عنوان «صدای انقلاب» بود را نشان دادم که ایشان گفتند جلو بروم و CD را بدهم.

از 35 سال پیش با ایشان به راستی رفاقت دارم. عاشقانه و به دور از هرگونه تزویری به ایشان علاقه دارم. چراکه نه بنده نان ایشان را می‌دهم و نه در این مدت مزاحمتی برای ایشان داشتم. بنده همیشه به فرمایشات حضرت امام(ره) در مسئله موسیقی اقتدا می‌کنم. به بیانات مقام معظم رهبری هم به طور ویژه‌ای توجه می‌کنم. ایشان به بنده توصیه‌های جالبی درباره موسیقی فرمودند. خط موسیقی که ما دنبال می‌کردیم را به نوعی تأیید کردند و نجات موسیقی از وضعیت فعلی یکی از مطالبی بود که عنوان شد. من در تبریز به دنبال تحقق مطالبات ایشان در زمینه موسیقی هستم. اما متاسفانه فضای تبریز را طوری کرده‌اند که اگر اسم موسیقی را بیاورید، باید کفاره بدهید. در دیداری که با حضرت آقا داشتم هم مکتوب و هم شفاهی گزارش این اتفاقات را دادم.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:قره باغی, دیدار,رهبر,ننگ برآمریکا,

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:
بازدید : 203 |

اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال جدید با تبریک سال نو به تمامی هموطنان و با آرزوی در پیش بودن سالی سرشار از موفقیت برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: از خداوند متعال در سال جدید توفیق خدمات، جدیت و کاربیشتر و انجام بهتر وظایف و مسئولیت‌ها و ارتقاء همه‌جانبه خدمت‌رسانی قوه قضاییه را مسئلت داریم.
رئیس قوه قضاییه با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و تأکید بر ضرورت اقامه عزای مصائب اهل بیت(ع) افزود: ایام فاطمیه باید به مانند ایام عزاداری حسینی و عاشورا، بزرگ و گرامی داشته شود چرا که نقطه آغاز مصائب اهل بیت علیهم السلام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.
آیت الله آملی لاریجانی توجه به اقامه عزای اهل بیت (ع) را از دو جنبه تقرب به مقام اهل بیت و درس گرفتن از عبرت‌ها و پیام‌های تاریخی اقامه عزا، برای همه امت‌ها و به ویژه شیعیان حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: ملت بزرگ ایران همواره دوستدار اهل بیت (ع) بوده و امسال نیز در ایام تعطیلات نوروز ایام فاطمیه را به خوبی گرامی خواهد داشت.
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » گفت: تمامی مسئولان در بحث ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری و اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی را استجابت و اعلام کردند که تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این سیاست ها انجام خواهند داد و این تلاش‌ها قطعاً در سال جدید با قاطعیت ادامه خواهد یافت.
آیت الله آملی لاریجانی بر تلاش قوه قضاییه در اجرایی کردن وظایف مربوط به سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 1393 تأکید کرد و با اشاره به لزوم توجه به مقوله فرهنگ افزود: بحث های فرهنگی از چنان اهمیتی برخوردارند که حتی برای انجام بسیاری از تغییرات و طرح‌های اقتصادی نیز باید کارهای فرهنگی انجام شود.
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه « آزادی مطلق در هیچ جای دنیا وجود ندارد » اظهار کرد: حتی نظام‌های لیبرالی هم آزادی بی حد و حصر را قبول ندارند و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش عده‌ای را که بخواهند به بهانه آزادی و مباحث فرهنگی ریشه اعتقادات دینی و اخلاقی مردم را بزنند و تخریب کنند به هیچ وجه نخواهد پذیرفت.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: نظام‌های لیبرالی هم با وجود اینکه مقوله دین را وارد امور اجرایی و قانونی خود نمی‌کنند اما در بحث‌های مربوط به آزادی، ضرر به دیگری را حد آزادی می‌دانند و معتقدند آزادی نباید موجب ضرر به دیگران شود.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه « در جامعه اسلامی محور و مبنای تمام امور ایمان و اخلاق است »  تصریح کرد: همه ما موظفیم در باره بحث های فرهنگی حساس باشیم و در شرایطی که دشمنان خارجی و داخلی، نظام اسلامی و مردم ایران را بمباران فرهنگی می‌کنند نباید به سهولت از کنار بحث های فرهنگی عبور کنیم.
آیت الله آملی لاریجانی دستگاه اجرایی، قوه قضاییه و ارگان های خارج از دستگاه اجرایی مرتبط با امور فرهنگی را موظف به عمل به وظایف قانونی خود در قبال مسائل فرهنگی دانست و تأکید کرد: البته مهندسی فرهنگی بحثی فراتر از برخوردهای قضایی و فیزیکی است؛ این مسئله به خوبی در سخنان مقام معظم رهبری تشریح و تبیین شده و باید همگان به آن توجه کنند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به حادثه شهادت طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر اشاره کرد و با تأکید بر اینکه « وقوع چنین حوادث دلخراشی در نظام جمهوری اسلامی ایران هضم ناپذیر است» گفت: همه دستگاه ها از جمله قوه قضاییه باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و در عین حالی که اشد مجازات برای عاملان چنین حوادثی از سوی قوه قضاییه باید در نظر گرفته شود، خلأهای قانونی مربوط به برخورد با چنین حوادثی باید رفع شود.
آیت الله آملی لاریجانی با تسلیت شهادت طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر، دادستان های سراسر کشور و ضابطان قضایی را به برخورد جدی و قانونی با ضاربان آمران به معروف و ناهیان از منکر و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی موظف کرد.
این گزارش حاکی است در اولین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال جدید بحث و بررسی درباره آیین نامه جمع‌آوری و استنادپذیری ادله الکترونیکی موضوع ماده 54 قانون جرایم الکترونیکی ادامه یافت.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:رییس ,قوه قضاییه,,

رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم و پر شور زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس:
بازدید : 208 |

رهبرانقلاب صبح امروز با حضور در یادمان شهدای شرق کارون در منطقه عملیاتی دارخوین، در جمع کاروانهای راهیان نور سخنرانی کردند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حضرت آیت الله خامنه ای دارخوین، در جمع کاروانهای راهیان نور سخنرانی کردند.

  رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در میان هزاران نفر از زائران کاروانهای راهیان نور در منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون، با مغتنم شمردن کاروانهای راهیان نور و تاکید مجدد بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطرات، مجاهدتها و جانفشانی های مناطق مختلف عملیاتی دوران دفاع مقدس و رزمندگان و شخصیتهای نقش آفرین آن گفتند: بزرگترین درس دفاع مقدس این بود که نشان داد، یک ملت در سایه اتحاد، ایمان و حسن ظن به خداوند متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی، می تواند از همه گذرگاههای دشوار عبور و با ایستادگی در مقابل دشمن، او را وادار به عقب نشینی و شکست کند.

رهبر انقلاب اسلامی حضور قشرهای مختلف مردم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در طول سال، اقدامی پسندیده، صحیح و عاقلانه خواندند و افزودند: همه مناطق دفاع مقدس از جمله خوزستان، صحنه برترین فداکاریها، مجاهدتها و از خود گذشتگی ها بوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری فرمان امام (ره) برای شکست حصر آبادان و طراحی و برنامه ریزی عملیات ثامن الائمه در مهر ماه سال 1360، در منطقه مارِد در شرق کارون، خاطرنشان کردند: پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات سرآغاز سلسله عملیات بعدی طریق القدس، فتح المبین و الی بیت المقدس شد که می توانست در همان سالها به جنگ تحمیلی پایان دهد.

ایشان افزودند: جبهه دشمنان نظام اسلامی یعنی همین دولتهای اروپایی و دولت آمریکا با دادن امکانات و تجهیزات جدید و پیشرفته به رژیم بعثی صدام، او را به ادامه جنگ تشویق می کردند و همین مسئله باعث شد، جنگ تحمیلی، 8 سال بطول انجامد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هدف جبهه استکبار برای سربلند بیرون نیامدن ملت ایران از این جنگ و ضعیف نشان دادن نظام اسلامی در مواجهه با دشمن بعثی که مورد حمایت کامل آنها بود، تاکید کردند: اما خداوند متعال دست قدرت خود را نشان داد و با مشت پولادین سنت الهی، دهان دشمنان جمهوری اسلامی ایران را خٌرد کرد و بینی آنها را به خاک مالید.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: از آنجایی که نظام اسلامی متکی به ایمانها و عواطف مردم است، در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که می تواند در مقابل همه قدرتهای مادی جهان از خود دفاع و همچنین می تواند طرف مقابل را وادار به اظهار عجز کند.

ایشان یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی را، القای امکان نداشتن ایستادگی در مقابل قدرتهای مادی جهان، دانستند و گفتند: شکست یک ملت، هنگامی است که آن ملت باور کند که کاری را نمی تواند انجام دهد، اما ملت ایران در دفاع مقدس، عکس این موضوع را به جهانیان نشان داد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عامل اصلی سربلندی و عزت یک ملت در میان ملتها و همچنین در طول تاریخ، مجاهدت و تلاش آن ملت در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و تعاون اجتماعی و از همه مهمتر در عرصه آمادگی برای جانفشانی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: بزرگترین درس انقلاب اسلامی به ملت ایران این بود که نشان داد، راه رسیدن به آرمانهای بلند، مجاهدت و جانفشانی و ایستادگی بر سر این آرمانها است.

ایشان دوران دفاع مقدس و جنگ پرماجرای هشت ساله را نمونه بارز ایستادگی ملت ایران و جوانان کشور بر سر آرمانها و مقابله با جبهه کفر و استکبار خواندند و افزودند: باید همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: بدخواهان ملت ایران و همچنین برخی، بدنبال آن هستند که فداکاریهای دوران دفاع مقدس و شخصیتهای نقش آفرین آن از یاد بروند و بر همین اساس تلاش دارند جانفشانی های دفاع مقدس و جهت گیری و مسیری را که امام بزرگوار (ره)، آن حکیم و بنده بصیر الهی معین کرده بود، تخطئه کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: لحظه لحظه حوادث دوران دفاع مقدس، برای ملت ایران فراموش نشدنی است و تاثیرات بزرگی در مسیر حرکت ملت بسوی آرمانها دارد.

ایشان در پایان از قشرهای مختلف مردم که در قالب کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می کنند، قدردانی و اظهار امیدواری کردند: توشه این سفرِ معنوی، تجریه آموزی، بصیرت و انوار الهی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان، بر مزار 9 شهید گمنام و والامقام دفاع مقدس حضور یافتند و با قرائت فاتحه برای علوّ درجات آنان دعا کردند.


نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:رهبر, امام خمنه ای, راهیان نور,

از دانشگاه تا دانشگاه...
بازدید : 165 |

افسران - از دانشگاه تا دانشگاه...
 
جنگ یک گنج است...

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:دانشگاه, جنگ,

حدیثی که تنم را لرزاند...
بازدید : 165 |

افسران - حدیثی که تنم را لرزاند...
امام صادق (ع) می فرمایند:

اگر یک نماز صبحت قضا شود

اگر کل دنیا طلا شود و انرا در راه خدا و اسلام بدهی...

جبران نمی شود

انتخاب با شماست...

فکر نکنم کلا 5 دقیقه هم وقتتون رو بگیره

چقدر می خواید بخوابید؟؟

زنده بودن را به بیداری بگذرانیم

که سالها به اجبار خواهیم خفت...

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:نماز, امام صادق (ع),

سخنگوی وزارت کشور: شهادت مرزبان ایرانی تأیید شد
بازدید : 209 |

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت کشور: شهادت مرزبان ایرانی تأیید شد

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس درباره شهادت یکی از مرزبانان ایرانی اظهار داشت: منابع محلی خبر شهادت مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌‌العدل را تأیید کردند.

برپایه این خبر پیش از این علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس خبر شهادت جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی را تایید کرده بود.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:شهید, مرزبان,

دفاع از ناموس بر هر مسلمانی واجب است
بازدید : 123 |

واقعیت‌های درگیری شهید خلیلی با اراذل شرق تهران / تشییع پیکر مطهر شهید، فردا در نارمک

ناهی امر به معروف و نهی از منکر می‌گوید که من امر به معروف و نهی از منکر نکردم بلکه برای دفاع از ناموس و «لبخند آقا» (مقام معظم رهبری) آن کار را انجام دادم.

خبرگزاری فارس: واقعیت‌های درگیری شهید خلیلی با اراذل شرق تهران / تشییع پیکر مطهر شهید، فردا در نارمک
 شهید علی خلیلی ناهی امر به معروف نهی از منکر  قبل از نائل شدن به درجه رفیع شهادت در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد درگیری خود با اشراری که سال 90 قصد تجاوز به یک خانم را داشتند، گفت: نیمه شعبان دو سال پیش به نظرم ساعت دوازده شب بود که می‌خواستیم دو نفر از دوستانم را به خانه‌‌شان در خاک سفید برسانم که دیدیم پنج، شش نفر در حال اذیت دو خانم هستند و به زور می‌خواستند وی را سوار ماشین کنند.

وی افزود: دوستان من به دلیل پائین بودن سنشان جلو نرفتند اما من به آن افراد تذکر دادم و گلاویز شدیم و یکباره چاقویی که نمی‌‌دانم از کدام سو، نثار ما شد.

شهید خلیلی با بیان اینکه چاقو به ناحیه گردنم و شاهرگ خورده بود، اظهار کرد: من همان جا افتادم و آن افراد نیز فرار کردند اما یکی از همراهان من که موتور سواری بلد بود آن‌ها را دنبال کرد و شماره پلاکشان را برداشت.

وی می‌گوید که من نیم ساعت در خیابان افتاده بودم و  ماشینی که دو سرنشین داشت و عازم شمال بود من رو سوار کردند و به اورژانس فلکه سوم تهرانپارس بردند؛ ساعت دوازده و نیم بود که پزشکان گفتند که اگر تا نیم ساعت دیگر مریضتان را به یک بیمارستان مجهز نرسانید وی جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

«دوستان من را به بیست و شش بیمارستان دیگر هم بردند اما هیچ بیمارستانی من را به دلیل اینکه حالم وخیم بود پذیرش نمی‌کرد تا اینکه بالاخره ساعت پنج در بیمارستان عرفان عملم کردند».

وی با بیان اینکه ضارب نیز به دلیل در اختیار داشتن شماره پلاک اتومبیلش به زندان افتاد گفت که مدت زیادی گذشت و ما چهار الی پنج ماه بعد به دادگاه رفتیم که سردار نقدی نیز حضور داشتند  و من دیدم وکیلی گرفته‌اند و  خود ایشان پیگیر کارها بودند.

این ناهی امر به معروف و نهی از منکر افزود: در دادگاه  یکی از آن افراد به سه سال زندان و بقیه نیز که همدست بودند به شصت الی هفتاد ضربه محکوم شدند اما همه آن‌ها به قید وثیقه آزاد هستند.

شهید خلیلی به نقش مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت وقت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: البته ناگفته نماند دکتر دستجردی نیز تشریف آوردن و هزینه بیمارستان را حساب کردند.

وی معتقد است که اسم کارش را امر به معروف نمی‌گذارد بلکه آن اقدام را دفاع از ناموس می‌داند و به گفته وی دفاع از ناموس بر هر مسلمانی واجب است.

شهید خلیلی در پایان با تاکید بر اینکه جز خدا هیچ کسی پشت آدم نیست، خاطرنشان کرد: من آن موقع هم که رفتم با آن افراد درگیر شدم به کسی امید ندوخته بودم به خاطر لبخند آقا رفتم و دفاع کردم.

 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:امربه معروف, نهی ازمنکر,

دلنوشته فرمانده کل سپاه خطاب به تفحص کنندگان پیکر شهدا
بازدید : 178 |

سرلشکر پاسدار محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران دلنوشته‌ای را در جریان زیارت خود از مناطق جنگی جنوب کشور به یادگار گذاشت.

خبرگزاری فارس: دلنوشته فرمانده کل سپاه خطاب به تفحص کنندگان پیکر شهدا
 به گزارش خبرگزاری فارس، سرلشگر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران دلنوشته ای را در جریان زیارت خود از مناطق جنگی جنوب کشور به یادگار گذاشت.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

شهدای هشت سال دفاع مقدس، با ایمان بالا و بصیرتی وصف ناشدنی می‌دانستند، آینده این انقلاب چگونه در معرض خطر دشمنان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و خیل عظیمی از آنان از خدا می‌خواستند پیکرهای مطهرشان مفقود بماند تا با مرور زمان توسط عده‌ای دیگر که عاشق و دلسوخته انقلاب هستند استخوان‌های آنان پس از سال‌ها از زیر خاک‌ها بیرون کشیده شده و به عنوان سندی بر مظلومیت اسلام و حقانیت انقلاب اسلامی به جهانیان معرفی شوند و بدینوسیله جریان انقلاب اسلامی را زنده نگه دارند و به ما راه و رسم ایثار و فداکاری برای اسلام و دین خدا را بیاموزند تا بدانیم امروز باید چگونه با گذشت کامل از نام و یاد خود، همه چیزمان را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کنیم.

از همه آنان که عاشقانه بدنبال پیکر مطهر شهیدان مفقودالاثر و گمنام هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

فرمانده کل سپاه

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:دل نوشته, فرمانده, سپاه,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس