red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




من نان به نرخ نام تو خورده ام
بازدید : 213 |

محض رضای ذائقه می خوانم از شما

با اینكه روضه خوانم و می خوانم از شما

فهمیده ام كه هیچ نمی دانم از شما

یا ایها العزیز! ذلیل معاصی ام

باید ز شرم چهره بپوشانم از شما

می ترسم از رسیدن آن جمعه ای كه

من جای سلام، روی بگردانم از شما

رویی نمانده است که به چشمت نظر كنم

پس بی دلیل نیست گریزانم از شما

من اصل انتظار تو را برده ام ز یاد

با انتظارهای فراوانم از شما

من نان به نرخ نام تو خوردم،حلال كن

محض رضای ذائقه می خوانم از شما

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 24 مرداد 1393برچسب:آقا امام زمان، فرج,

مراقب باشید:
بازدید : 140 |

 

کسی که به دنبال قلبت باشد...

تن برهنه ات هم نمیتواند منصرفش کند!

و کسیکه به دنبال تن تو باشد...

قلب برهنه ات هم نمیتواند منصرفش کند...

حتی قلبت را هم میشکند!

 

 

روزی گنجشکهارا رنگ می کردندوجای قناری می فروختند !

این روزها هوس را رنگ می کنند و جای عشق می فروشند !

آن روزها مال باخته می شدی و این روزها ، دل باخته . . . !

 

 

درخیابانهای بی عفتی جولان ندهید که چاله هرزگی در انتظار شماست .

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 24 مرداد 1393برچسب:غیرت، ,

سيد حسن نصرالله:
بازدید : 182 |

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد ترس و وحشت واقعی از داعش در عربستان سعودی وجود دارد و شکست داعش امکان پذیر است.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار، سید "حسن نصرالله "در بخش دوم مصاحبه اختصاصی با این روزنامه گفت اگر جنگ القصیر نبود گروههای مسلح به سرعت وارد الهرمل و منطقه بقاع شمالی می شدند. جنگ ما در سوریه مرتبط با ابعاد ملی مقاومت است زیرا ما از میهن مان در مرزها دفاع می کنیم. 
 
درست است که ما وارد برخی مکان ها در سوریه شدیم اما نبرد اساسا، در مناطق مرزی است. 
 
وی تاکید کرد مهم ترین مساله این است که خطر اکنون همه را هدف قرار می دهد. آنچه ما سه سال پیش درباره آن سخن می گفتیم امروز همه درباره آن سخن می گویند حتی رقبا اذعان دارند که آنچه در منطقه رخ می دهد رژیم ها و کشورها و جوامع و ملتها و همه منطقه و منافع کشورهای بزرگ در جهان را تهدید می کند.
 
امروز به نظر من بر هر کسی که می تواند واجب است بخشی از این نبرد برای دفاع از لبنان و سوریه و عراق و فلسطین و منطقه و مساله فلسطین و مسلمانان و مسیحیان و اقلیت های دینی باشد. 
 
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از این مصاحبه به اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش در سوریه اشاره کرد و گفت به تجربه داعش در سوریه نگاه کنید. آن ها هر کسی را غیر از خودشان کشتند. در عراق، برخی می گویند این جنگ سنی - شیعی است. چه تعداد از شیعیان در نینوا و صلاح الدین هستند؟ آن ها ائمه مساجد سنی و شیوخ عشایر سنی را کشتند زیرا بیعت با خلیفه را رد کردند. آن ها بخش بزرگی از اهل سنت را آواره کردند و مساجدشان و آرامگاههایشان را قبل از آرامگاههای شیعیان ویران کردند. علاوه بر این اقداماتی علیه دیگر اقلیت های دینی مانند مسیحیان و ایزدی ها انجام دادند. کدام منطق در دنیا اجازه می دهد دهها هزار نفر به کوهها پناه ببرند و محاصره شوند تا از تشنگی و گرسنگی جلوی چشمان جهان بمیرند. 
 
این خطر شیعه یا سنی ، مسلمان ، مسیحی یا دروزی یا ایزدی یا عرب و کرد نمی شناسد. به نظر می رسد امکاناتی که داعش در اختیار دارد زیاد است و این باعث نگرانی همه می شود و همه باید نگران باشند. به همین علت می گوییم خطر بزرگی وجود دارد و همه باید نگران باشند. خطر واقعی برای رژیم ها و جوامع و کشورها و ملت ها وجود دارد و قطعا همه اقلیت های دینی در خطر هستند. قطعا می توان با این خطر مقابله کرد و بر آن چیره شد و آن را شکست داد. اما این مساله به جدیت نیاز دارد. ما در القصیر و القلمون و دیگر مناطق با "ارتش آزاد" و کسانی که تفکر لائیک یا لیبرالی دارند نجنگیدیم بلکه با این فکر جنگیدیم و آن را شکست دادیم. اما مردم باید هوشیار و آگاه باشند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 24 مرداد 1393برچسب:سیدحسن نصرالله,,

چند نکته پیرامون بیان حاشیه دار حدیث "انا ژوپیتر فی روم" توسط رائفی پور
بازدید : 4212 |

افسران - چند نکته پیرامون بیان حاشیه دار حدیث "انا ژوپیتر فی روم" توسط رائفی پور.../

saberinیا رب المستضعفین.../
یه سخنرانی از آقای رائفی پور پخش شده که میگن: امیر المومنین فرموده اند : "انا ژوپیتر فی روم"
حال چند نکته...
اولا ؛ حدیثی که به این مضمون نقل شده اینه "انا جبتر فی لغة الروم" که فعلا سندش اصلیش رو خاطرم نیست ولی در فصل دوم یا سوم کتاب فرامرزنامه استاد یوسفعلی میرشکاک این حدیث بیان شده و در حدیثی دیگر که خود امیر المومنین(سلام و صلواة الله علیه) اسامیشون رو در فرهنگ های مختلف بیان میکنند که به این شرح هستش:: وقتی امیرالمؤمنین (علیه السلام) از جنگ نهروان به کوفه برگشت، خطبه‌ای ایراد فرمود و در ضمن آن، نام خود را در کتب آسمانی و در نزد طوائف مختلف ذکر فرمود: «… نام من در نزد اهل هند، «کبکر» و در نزد اهل روم، «بطریسا» و در نزد اهل فارس، «جبتر» و در نزد اهل ترک، «بثیر» و در نزد اهل سودان، «حیتر» و در نزد کاهنان، «بویئ» و در نزد اهل حبشه «بثریک» و در نزد مادرم، «حیدره» و در نزد دایه‌ام، «مَیمون» و در نزد عرب، «علی» و در نزد ارامنه «فریق»‏ و در نزد پدرم «ظهیر»، می باشد…»- شاذان بن جبرئیل، الفضائل، ص 175

دوما ؛ در سال 2014 کپرنشین های بشاگرد هم میدونن که عربی "گ ژ پ چ" نداره ...

سوما ؛ آقای رائفی پور صحبت در مورد مسائل و مباحث مختلف توسط یک جوانِ فاضل هیچ اشکالی نداره بلکه باعث افتخاره به شرطی که علم به اون موضوع و مبحث داشته باشه نه اینکه هر از چند گاهی صحبت هاش سوژه محافل و رسانه ها(از روشنفکران غرب زده تا رسانه های فرقه تکفیری شیعه موسوم به شیرازی) بشه.../

چهارما ؛ اهل منبر در بیان و گزینش مطالبشان بسیار دقت داشته اند چرا که مستمع علاوه بر وقت ، قلب و مغزش را در اختیار سخنران قرار میدهد ... و وای اگر در قلب و مغز مستمع مباحثی انباشته شود که نه به کار دنیایش بیاید و نه به درد آخرتش بخورد ... خود مُشرفید الحمدلله.../

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:امام علی ،,

بصیرت
بازدید : 180 |

ما سینه زدیم و بی صدا باریدند . . . . . از هر چه کـه دم زدیم آنها دیدند ما "مدعـیـــــان " صف اول بودیــم . . . . . ازآخــر مجلس شهـــدا را چیدند............

افسران - ما سینه زدیم و بی صدا باریدند . . . . . از هر چه کـه دم زدیم آنها دیدند  ما "مدعـیـــــان " صف اول بودیــم . . . . . ازآخــر مجلس شهـــدا را چیدند............

ما با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم !!                        
و اگر رهبرمون لب تر کند جان خود را فدایش میکنیم !!!                      

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:بصیرت،ولایت، شهادت,

رهبر معظم انقلاب :
بازدید : 156 |

رهبر معظم انقلاب : نتیجه مذاکره با آمریکا، تحریم بیشتر و لحن اهانت آمیزتر است.

افسران - رهبر معظم انقلاب : نتیجه مذاکره با آمریکا،  تحریم بیشتر و لحن اهانت آمیزتر است.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان چند دلیل و استدلال درباره نفی تعامل با امریکا تأکید کردند: رابطه با امریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی منفعت برود؟!

ایشان افزودند: عده ای اینجور وانمود می کردند که اگر با امریکایی ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می شود، البته ما می دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان امریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر بخاطر مسائل حساس هسته ای و تجربه ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماسها، نشستها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده ای عاید نشد بلکه لحن امریکایی ها تندتر و اهانت آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبونهای عمومی بیان کردند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:رهبر،مذاکره، آمریکا، سفیران,

"..کاریکاتور....دشمن " شاد کن
بازدید : 204 |

افسران - "..کاتور....دشمن " شاد کن
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:دشمن شاد کن,

عده ای اینجور وانمود می کردند که ...
بازدید : 119 |

افسران - عده ای اینجور وانمود می کردند که ...

عده ای اینجور وانمود می کردند که اگر با امریکایی ها دور میز بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می شود، البته ما می دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این را اثبات کرد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:رهبر،مذاکره، آمریکا,

شهامت آن مرد که رفته است
بازدید : 201 |

شهامت آن مرد که رفته است در اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین موجب شد امروز به جای ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین ۷۰ میلیون لیتر مصرف شود و همین یکی کافی است

افسران - شهامت آن مرد که رفته است در اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین موجب شد امروز به جای ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین ۷۰ میلیون لیتر مصرف شود و همین یکی کافی است

نماینده مردم تهران خطاب به زنگنه با بیان اینکه آقای بخور بخور امروز در دادگاه‌های بین‌المللی می‌خواهند از جیب ملت ایران میلیاردها دلار پول به خاطر قراردادی که تو بستی،‌ بردارند گفت: حالا قضاوت کنیددر دوران آن مرد که رفت بخوربخور بودیا شما که این همه مدعی و پررو هستید.
به گزارش میدان ۷۲، مهدی کوچک‌زاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ مرداد) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه بهشت موعود ما در مقاومت و ایستادگی مومنانه در جهنمی دنیایی است که به دست غارتگران اشغالگر و کودک‌کش در جهان محرومان و پابرهنگان برپا شده است، گفت: مبادا که یک عمر یا لیتنا کنا معک لقلقه ی زبانمان بوده باشد و نینوا که شد پایمان بلرزد و امان‌نامه شمر و بهشت میز مذاکره توأم با بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب حرکت‌های نابجا با قداره‌بندان و اربابان کودک‌کش‌مان فریبمان دهد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما یقین داریم که گرگ خونخوار و گاو شاخ‌دار زبان منطق را نمی‌فهمد و با گفتوگو و منطق استیفای حق مظلوم صورت نخواهد گرفت، افزود: انشاالله نتیجه مذاکرات جاری که رهبر معظم انقلاب نیز به آن خوش‌بین نیستند به اصل خوشبینانه مسلم عقلی واقف گردد.
وی با اشاره به اظهارات وزیر نفت در یک برنامه تلویزیونی که عنوان کرد، دوران بخور بخور تمام شد گفت: حافظه تاریخی وی را اشارت می‌دهم که اولا تنها وزیری که از دولت قبل در این دولت به کار گرفته‌ای برادر مجاهدم رستم قاسمی وزیر سابق نفت است که در دوران وی و وزیری هامانه که هر دو در دولت شما به کار گرفته شده است، بخور بخور بوده است بنابراین شما زیر سوال خواهید رفت.
وی خطاب به مردم با بیان اینکه به شما یادآوری می‌کنم که در دوران همان بخور بخوری که آقای وزیر نفت گفت کاری شد که امروز هوای تهران که خانم رئیس محیط‌ زیست می‌گوید اول مشکل این مملکت محیط ‌زیست است، هوای تهران به جای اینکه دو برابر آلوده باشد نصف آلوده است،‌ توضیح داد: شهامت آن مرد که رفته است در اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین موجب شد امروز به جای ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین ۷۰ میلیون لیتر مصرف شود وهمین یکی کافی است.
کوچک‌زاده افزود: طرح آن مرد دوران بخور بخور باعث شد امروز ۲۰ میلیارد دلار بنزین کمتر خریداری و سوخته می‌شود.
وی خطاب به زنگنه با بیان اینکه از زبان روحانی شما که بخور بخور را به رخ ما می‌کشید، معرفی کنم ؟ گفت: شما قرارداد کرسنت را منعقد کردید که در آن قیمت گاز (بر اساس ملاحظات تخصصی عدد و رقم قابل درک برای عموم جامعه را می‌گویم) ۱۷٫۵ دلار در هزار مترمکعب به امارات داد که برای چندین سال غیرقابل بازگشت است، در همان زمان قطر به امارات گاز را ۶۵ دلار در هزار مترمکعب می‌داد.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: این همان قراردادی است که حسن روحانی که آن موقع دبیر شورای امنیت بود درباره‌اش طی نامه‌ی شماره ۱۹۱۴-۱/۲۲۰ مورخ ۹/۹/۸۰ به رئیس جمهور آن زمان می‌گوید آیا کرسنت دارای اعتبار برای عقد قراردادی چندصد میلیون دلاری است و ضمانت معتبری دارد؟
وی با بیان اینکه عین نوشته حسن روحانی این است که آیا این قرارداد با قرارداد فروش گاز قطر به دبی (پروژه دلفین) مقایسه شده است؟ ادامه داد: ظاهرا قطر بسیار گران‌تر به امارات می‌فروشد. آیا پیش‌بینی ۷۰ درصد گاز به صورت Take or Payکافیست؟ ظاهرا در امور قراردادها ۹۰ درصد پیش‌بینی شده است. آیا تحلیل در سکوی مبارک تاثیری بر تفاهم‌نامه ۱۹۷۱ بین ایران و شارجه نخواهد داشت؟ علاوه بر سوالات فوق، مطالعه اقتصادی طرح نیز ضروری است،
کوچک‌زاده گفت: چرا یک سال این سوالات حسن روحانی توسط زنگنه بی‌پاسخ گذاشته می‌شود که دوباره رئیس جمهور وقت از دبیر شورای امنیت وقت که حسن روحانی است، می‌پرسد نظرت در مورد این طرح چیست؟
وی با بیان اینکه در ۹/۹/۸۲ حسن روحانی می‌گوید قرارداد کرسنت وجود مثبت و منفی زیر را دارد افزود: روحانی دو نکته مثبت می‌گوید و خود هر دو نکته را نفی می‌کند. اول اینکه ارتباط با امارات گرچه خوب است اما این قرارداد با یک شرکت کوچک و کم‌اعتبار اماراتی است. دوم ورود به بازار خلیج‌فارس وجه مثبت دیگری است گرچه در مقایسه با اقدامات قطر و کنترل همه بازارهای بزرگ منطقه حجم این قرارداد قابل ملاحظه نیست.
کوچک‌زاده با بیان اینکه رو حانی ۵ نکته منفی در مورد این قرارداد می‌گوید ادامه داد: حسن روحانی درآخر نامه خود در مورد قرارداد کرسنت به کسی که امروز وزیر نفت کرده است می‌گوید این قرارداد در شرایط فعلی هیچ منفعت اقتصادی و سیاسی هم برای ما نخواهد داشت.
نماینده مردم تهران خطاب به زنگنه با بیان اینکه آقای بخور بخور امروز در دادگاه‌های بین‌المللی می‌خواهند از جیب ملت ایران میلیاردها دلار پول به خاطر قراردادی که تو بستی،‌ بردارند گفت: حالا قضاوت کنیددر دوران آن مرد که رفت بخوربخور بودیا شما که این همه مدعی و پررو هستید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:شهامت، مرد,

سردار سرافراز اسلام محمد نقدی:
بازدید : 181 |

مردم حق دارند بدانند چه کسی و با چه پولی در سال 88 لات ها و ولگردها را اجیر کرد

افسران - سردار سرافراز اسلام محمد نقدی: مردم حق دارند بدانند چه کسی و با چه پولی در سال 88 لات ها و ولگردها را اجیر کرد

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:سردار ،نقدی,

شعربه جهنم
بازدید : 179 |

افسران - کاریکاتور/ استقبال از انتقاد
 

gilankhabarمشاهده اندازه اصلی در : www.gilankhabar.com/ 

گر منتقدی باش، ولیکن به جهنم/ اشک تو چکیده‌ست به دامن؟ به جهنم!

دلواپس فردای وطن گشت برادر؟/ زخم است به جان وی و بر تن؟ به جهنم!

صلحی که نمودیم، نیارزد به پشیزی/ کوبیدن آب است به هاون؟ به جهنم!

ما پسته خورانیم، شما غصه خورانید/ در شهر گرانی شده؟ اصلاً به جهنم!

ماشین چو گران است، مکدر شده باشم/ ماندید چو در له‌شده آهن، به جهنم!

ما جمله دل‌آرام، شدیداً همه شادیم/ بشنید کسی مطلب موهَن؟ به جهنم!

اندر صف ناجور سبد له‎شده‎گانید/ کم آبی و کم نانی و کلاً به جهنم!

تعلیق شد آنگونه اگر هسته‌ایِ ما/ بشنو تو زمن فوری و آناً، به جهنم

ای کاسب تحریم، تو سرهنگی و اکنون/ هم نیست کسی البته ایمن؟ به جهنم!

شد زندگی‌ات لنگ؟ نه این گفته دروغ است/ حیف است اگر نشنوی از من، به جهنم!

ما جمله چنینیم، لذا معتدلانیم/گویم به شما البته جمعاً، به جهنم!

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:انتقاد,روحانی, شعر,

دل آرام ها بخوانند...
بازدید : 134 |

افسران - دل آرام ها بخوانند...

رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی منفعت برود؟

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:آمریکا، دشمن,

اسلحه شخصی مقام معظم رهبری
بازدید : 180 |

افسران - اسلحه شخصی مقام معظم رهبری+عکس

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:مقام عظمای ولایت,

تحویل استیضاح فانی به هیأت رئیسه مجلس
بازدید : 187 |

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۵۵ امضا تحویل هیأت رئیسه مجلس شد.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برگه استیضاح وزیر با ۵۵ امضاء به هیأت رئیسه مجلس تحویل داده شد. وی افزود: برگه استیضاح وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته روز یکشنبه به هیأت رئیسه مجلس تحویل داده شده است و وزیر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد تا با حضور در صحن علنی مجلس پاسخگوی سؤالات نمایندگان مجلس باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: آخرین روز مهلت وزیر آموزش و پرورش برای دفاع از عملکرد خود در این وزارتخانه، روز سه‌شنبه هفته آینده است که پس از سخنان وی، موافقان و مخالفان نظراتشان را اعلام می‌کنند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:وزیر،آموزش وپرورش,

رهبر انقلاب: ادامه مذاکرات را منع نمی‌کنیم
بازدید : 161 |

خبرگزاری ایسنا: مقام معظم رهبری، دستگاه دیپلماسی کشور را مدافعان خط مقدم دفاع از اهداف، منافع ملی و سرمایه ملی ایرانیان خواندند و ضمن تبیین ویژگی‌های دیپلماسی ایرانی و ضرورت دیپلماسی فعال و هوشمند در دوران بسیار مهم گذر به نظم جدید جهانی سخنان مهمی را در بی‌فایده بودن تعامل با آمریکا بیان کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، در تبیین اهمیت کار دیپلماسی افزودند: یک دیپلماسی هوشمندانه و فعال می تواند دستاوردهای بسیار مهم سیاسی، اقتصادی، انسانی و اجتماعی به همراه بیاورد که با هیچ حرکتی از جمله جنگ‌های پرهزینه و پرخطر نیز حاصل نمی شود و این واقعیت نشان دهنده وزن و جایگاه دستگاه دیپلماسی در مجموعه مدیریت یک کشور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رویدادهای چندین سال اخیر در منطقه را نشان دهنده واقعیت یاد شده خواندند و خاطرنشان کردند: قدرتهایی تلاش کردند با زور و اسلحه منافع خود را تأمین کنند که ناکام ماندند اما کسانی با ظرافت، هوشمندی و تحرک، توانستند منافع خود را بخوبی تأمین کنند.
رهبر انقلاب، وزارت خارجه را ارتش منظم دیپلماسی کشور خواندند و افزودند: در مسئله سیاست خارجی، دستگاههای دیگری هم مؤثرند اما وزارت خارجه به عنوان یک سازمان موظف و ارتش منظم، مسئولیت اصلی را بر عهده دارد.
ایشان در تشریح شروط و لوازم یک دیپلماسی موفق، بر ضرورت تعیین دقیق و صریح هدفها تأکید کردند و افزودند: برخی اهداف آرمانهای بزرگ و ملی هستند، برخی راهبردی و منطقه ای به شمار می روند و بعضی دیگر مقطعی و موضعی هستند که این اهداف در همه سطوح باید دقیقاً مشخص باشد تا همه ی عناصر فعال در دیپلماسی در ستاد و صف، وظایف خود را بخوبی بدانند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «سازماندهی مناسب» را شرط دوم دیپلماسی موفق برشمردند و افزودند: این سازماندهی باید با نگاه به اهداف و با توجه به قابلیت‌ها انجام شود.
رهبر انقلاب در ادامه، برخورداری از عناصر با صلاحیت را شرط دیگر یک دیپلماسی موفق دانستند.
ایشان در تبیین مفهوم «صلاحیت های دیپلماتیک»، عناصری همچون «هوش و مهارت دیپلماتیک»، «انعطاف در جای لازم»، «نفوذ ناپذیری در مواقع ضروری»، و «پایبندی صادقانه و عمیق به اهداف» را مورد اشاره قرار دادند.
مقام معظم رهبری در تبیین هوش دیپلماتیک افزودند: این ویژگی انسان را قادر می سازد اهداف و حرکات طرفهای مقابل را در مذاکرات و تعاملات پیش بینی کند و حرکات خود را با توجه به آنها، برنامه ریزی و عملیاتی سازد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مهارت دیپلماتیک» را استفاده به موقع و به جا از انعطاف و اقتدار معنا کردند و افزودند: معنای دیگر این ویژگی نرمش قهرمانانه است که صلح امام حسن مجتبی (ع) پرشکوه ترین نمونه تاریخی آن به شمار می رود.
ایشان افزودند: نرمش قهرمانانه برخلاف برخی تفاسیر، معنای واضحی دارد که نمونه آن در مسابقه کشتی نمایان است در این مسابقه که هدف آن شکست دادن حریف است اگر کسی قدرت داشته باشد اما انعطاف لازم را در جای خود بکار نگیرد قطعاً شکست می خورد اما اگر انعطاف و قدرت را به موقع مورد استفاده قرار دهد پشت حریف را بخاک می نشاند.
رهبر انقلاب همچنین در بیان «پایبندی عمیق و صادقانه به آرمانها و اهداف» خاطرنشان کردند: اگر کسی بدون ایمان و باور عمیق به اهداف، در عرصه دیپلماسی فعال باشد قطعاً نمی تواند موفق شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشبیه عرصه دیپلماسی به میدان جنگ افزودند: واقعیت این است که میدان دیپلماسی عرصه پنجه انداختن است و اگر کسی بدون اعتقاد راسخ به هدف، به این کار اقدام کند یا در همان موقعیت و یا در نهایت شکست خواهد خورد.
تحرک فراوان و بی وقفه شرط دیگری بود که رهبر انقلاب در تشریح لوازم دیپلماسی موفق به آن پرداختند.
ایشان افزودند: تحرک بالا لازمه لاینفک دیپلماسی است و باید مورد توجه جدی قرار داشته باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان در جمع وزیر خارجه و فعالان عرصه دیپلماسی کشور، دوران فعلی را دوران گذر به یک نظم جدید جهانی ارزیابی و خاطرنشان کردند: در کنار بازیگران سنتی، بازیگران جدیدی در آسیا، افریقا و آمریکای لاتین وارد عرصه شده اند و در تلاشند جایگاه خود را در نظم جدید پیش رو، تثبیت کنند.
رهبر انقلاب تأکید کردند: در این دوران، دیپلماسی قوی و کارآمد اهمیت مضاعفی می یابد و به همین علت، امروز کار وزارت خارجه از گذشته حساس تر است.
ایشان افزودند: اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود.
«شکار فرصتها و استفاده صحیح از آنها»، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب به مسئولان دیپلماسی کشور خاطرنشان کردند.
ایشان افزودند: تحولات منطقه ای و جهانی، بسیار سریع است و باید بطور آنی، آنها را رصد کرد و با تحرک بالا، هر حادثه و رویدادی را بلافاصله تحلیل کرد و با درک نسبت آن با اهداف و آرمانها، موضع خود را در قبال آن مشخص نمود.
سخنان رهبر انقلاب در جمع مسئولان دستگاه دیپلماسی با تمرکز بر اهداف و سیاستهای کلانی ادامه یافت که باید بطور دائم مد نظر مسئولان سیاست خارجی باشد.
ایشان در همین زمینه، «به کرسی نشاندن منطق جمهوری اسلامی» یعنی مردمسالاری دینی را هدفی بزرگ برشمردند و تأکید کردند: در این مسئله بدون انفعال وارد شوید چرا که این هدف بخصوص در منطقه اسلامی، کاملاً قابل تحقق است.
رهبر انقلاب برجسته کردن ویژگی ها و ممیزات دیپلماسی ایرانی در جهان را از دیگر اهداف مهم دست اندرکاران سیاست خارجی برشمردند.
ایشان افزودند: پایبندی به موازین شرع در رفتارهای فردی و اجتماعی و در محافل دیپلماتیک، و نترسیدن از هیبت و تشر قدرتهای بزرگ از جمله آمریکا، ویژگی خاص دیپلماسی ایرانی است و باید مورد توجه جدی باشد.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: نهراسیدن از قدرتهای سلطه گر، بعد از انقلاب، به خصوصیت بارز سیاست خارجی جمهوری اسلامی تبدیل شده که این ویژگی هم در دل ملتها جاذبه ایجاد کرده و هم سیاستمداران دنیا را چه بگویند و چه پنهان کنند به تعظیم و تجلیل وا داشته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «دفاع صریح، قاطع و واقعی از مظلوم» را از دیگر ویژگی های دیپلماسی ایرانی معرفی کردند و افزودند: این خصوصیت در تمام سالهای بعد از انقلاب، در دفاع از ملت و مبارزین فلسطینی و لبنانی و موارد مشابه دیگر، جلوه داشته است.
رهبر انقلاب، «مخالفت جدی با نظام سلطه» را از خصوصیات آشکار سیاست خارجی جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: مسئولان ما با شهامت و بدون رودربایستی با حضور سلطه گران و بویژه آمریکا در هر جای جهان، مقتدرانه مخالفت کرده و می کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «تأمین منافع ملی» را از اهداف مشترک همه دستگاههای دیپلماسی جهان خواندند و افزودند: در دیپلماسی ایرانی، علاوه بر تلاش برای تأمین منافع ملی، «حفظ سرمایه ملی»، بسیار مهم است، چرا که اگر سرمایه ملی از دست برود دستگاه دیپلماسی بدون پشتوانه می شود و منافع ملی نیز قابل تأمین نخواهد بود.
رهبر انقلاب «هویت ملی، اسلامی، انقلابی و تاریخی» را سرمایه ملی ایرانیان خواندند و خاطرنشان کردند: استقلال برآمده از انقلاب اسلامی، دین، ملت مؤمن، جوانان انقلابی، سخن قاطع در مقابل زیاده خواهان، دانشمندان، نخبگان و فعالیتهای علمی از جمله عناصر سرمایه ملی هستند که باید در عرصه دیپلماسی حفظ شوند تا منافع ملی هم تأمین شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخش پایانی سخنانشان را در این دیدار به موضوع تعامل با جهان اختصاص دادند.
ایشان با تأیید سخنان دو روز قبل رئیس جمهور در جمع سفیران و کارداران درخصوص تعامل با همه دنیا افزودند: در این میان دو استثنا وجود دارد رژیم صهیونیستی و آمریکا.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان چند دلیل و استدلال درباره نفی تعامل با آمریکا تأکید کردند: رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی منفعت برود؟!
ایشان افزودند: عده ای اینجور وانمود می کردند که اگر با آمریکایی ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می شود، البته ما می دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان آمریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر بخاطر مسائل حساس هسته ای و تجربه ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماسها، نشستها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده ای عاید نشد بلکه لحن آمریکایی ها تندتر و اهانت آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبونهای عمومی بیان کردند.
مقام معظم رهبری افزودند: البته مسئولان ما در نشستها در جواب طلبکاری آنها، جوابهای قوی تر و گاهی گزنده تر دادند، اما در مجموع معلوم شد مذاکره برخلاف تصورات برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند.
رهبر انقلاب در همین زمینه، افزایش تحریم ها را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: آمریکایی ها نه تنها دشمنی ها را کم نکردند بلکه تحریم ها را هم افزایش دادند! البته می گویند این تحریم ها، جدید نیست اما در واقع جدید است و مذاکره در زمینه ی تحریم هم، فایده ای نداشته است.
ایشان افزودند: البته در زمینه ادامه مذاکرات هسته ای، منع نمی کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می شود اما این، یک تجربه ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.
رهبر انقلاب در تبیین ضررهای ناشی از مذاکره با آمریکایی ها افزودند: این کار ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
ایشان همچنین ضرر دیگر نشست و برخاست با آمریکا را ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آنها دانستند.
رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنانشان، تعامل با رژیم صهیونیستی را موضوعاً منتفی خواندند و درباره آمریکایی ها هم گفتند: تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی آمریکا و اظهارات خصمانه دولت و کنگره آمریکا درباره ایران ادامه دارد تعامل با آنها نیز هیچ وجهی ندارد.
ایشان به افزایش نفرت ملتها از آمریکا بخاطر هم دستی با جنایات صهیونیستها در غزه اشاره کردند و افزودند: هیچ کس در دنیا نیست که آمریکایی ها را از مشارکت با جنایات و نسل کشی رژیم «غاصب، گرگ صفت، قاتل، کافر و ظالم صهیونیست» در غزه مبرا بداند، بنابراین آمریکایی ها اکنون در موضع ضعف بیشتری قرار دارند.
رهبر انقلاب در اشاره به اوضاع این روزهای مردم مظلوم غزه تأکید کردند: منطق فلسطینی ها در قضیه آتش بس درست است. آنها می گویند قبول آتش بس به معنای این است که رژیم خونخوار و درنده صهیونیست هر فاجعه ای خواست بیافریند و بعد بدون هیچ تاوانی، اوضاع به روز قبل از حمله یعنی محاصره شدید و ادامه فشارها برگردد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: همانگونه که فلسطینی ها می گویند، برای این همه جنایت، باید تاوانی وجود داشته باشد که پایان محاصره غزه است و هیچ انسان منصفی نمی تواند این خواسته بر حق را نفی کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان درباره اوضاع عراق هم گفتند: انشاءالله با تعیین نخست وزیر جدید عراق، گره کارها باز و دولت تشکیل می شود تا بتواند کار کند و به کسانی که قصد فتنه در عراق داشته و دارند درس خوبی بدهد.
ایشان همچنین با آرزوی توفیق برای مسئولان و فعالان دستگاه دیپلماسی افزودند: بطور دائم از خداوند متعال برای وزیر خارجه عزیز و همکارانشان طلب توفیق می کنم.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با بیان گزارشی از همایش سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، هدف از برگزاری این همایش را تبادل نظر و همفکری، تنظیم سیاست خارجی بر اساس اسناد بالادستی، و بهره جویی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اعلام کرد.
وی با قدردانی از حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقطع کنونی را پیچ ویژه تاریخی خواند و گفت: سیال بودن صحنه ی بین‌الملل، متکثر شدن منابع قدرت و امکان تاثیرگذاری بازیگران جدید از جمله ویژگی های کنونی جهان و منطقه است.
ظریف، وظیفه دستگاه سیاست خارجی را استفاده از فرصت های استثنایی پیش آمده در داخل و خارج توصیف و تاکید کرد: قدرت معنایی جمهوری اسلامی در حال حاضر بر اساس گفتمان امام و رهبری، مردم سالاری دینی و آرمانگرایی واقع بینانه، ایران را به ثبات داخلی رسانده و با تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت منطقه ای، از سرمایه مقاومت و گسترش اسلام خواهی در منطقه بهره مند کرده است.
وی با اشاره به وظیفه وزارت امور خارجه به عنوان دیده بان نظام، خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم سیاست خارجی طراحی شده از سوی رهبر معظم انقلاب را به بهترین وجه اجرا کنیم و در اجرای آن، به قدرت لایزال و برتر الهی اعتماد داریم، و هیچ قدرتی را ابرقدرت نمی دانیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان گفت: به قدرت ملی و توان کارشناسی خود باور داریم و بر اساس این باور در مقابل قدرتهای ظاهری مغلوب نخواهیم شد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:رهبر، انقلاب, سفیران,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس