red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




استقرار دبیرخانه سبک زندگی در معاونت پرورشی
بازدید : 211 |

حسین هژبری در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این پرسش که در موضوع سبک زندگی چه برنامه هایی انجام می شود؟ اظهار کرد: برنامه های مختلفی در مورد سبک زندگی اسلامی – ایرانی در وزارت آموزش و پرورش در حال اجرا است. درباره همین موضوع  جلسه ای  در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که به اتفاق اعضای جلسه به این نتیجه رسیدند که بهترین نقشه راه برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی – ایرانی، سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پروش است.

وی افزود: ابتدا به دلیل اینکه سند تحول بنیادین مورد تایید بزرگان انقلاب است و پشتوانه علمی و اسلامی قوی دارد و در نهایت سند تحول بنیادین تنها نسخه اجرایی وزارت آموزش و پرورش است.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخش های از سند تحول بنیادین شروع به اجرا و عمل شده و تحلیل همکاران حاضر در جلسه شورای معاونان وزرات آموزش و پرورش این بود که اگر بتوانیم این سند را به طور کامل اجرا کنیم به 100 درصد اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی رسیده ایم.
 وی خاطر نشان کرد: برای اینکه به درستی بتوان رصد کرد که الان در کجا هستیم و به کدام نقطه قرار است که برسیم، طبق مصوبه شورای معاونان بنا شد تا دبیرخانه ای در معاونت پرورشی و فرهنگی با عضویت معاونان وزیر آموزش و پرورش تشکیل شود.
 هژبری با اشاره به استقرار دبیرخانه سبک زندگی در معاونت پرورشی و فرهنگی، یاد آور شد: به طور دقیق برنامه معلمان را مطابق با سند تحول بنیادین و مراحلی که باید پیش ببریم را مشخص می کنیم تا دانش آموزان آداب زندگیشان طبق آیین اسلامی شود و در نهایت برسیم به هدفی که در سند تحول بنیادین پیش بینی شده که همان حیات طیبه است. مسئولیت این دبیرخانه بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی است.  
 وی  تصریح کرد: از جمله فعالیتی هایی  که در زمینه  سبک زندگی اسلامی – ایرانی صورت گرفته 10 جلسه در مدارس غیر دولتی برای خانواده ها برگزار شده که جلسات خوبی را آماده کرده بودند در خود معاونت پرورشی نیز فرخوان سبک زندگی دادیم که مقالات آن در در اداره کل فرهنگی و هنری در حال دسته بندی و جمع آوری است.
 معان پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: علاوه بر موارد ذکر شده برنامه های در جهت آموزش مهارت های زندگی در کلاس درس به دانش آموزان را آغاز خواهیم کرد که در خود معاونت طراحی شده است و به یاری خداوند به نظر می رسد با جمع بندی اینها بتوانیم بگوییم در مسیر تحقق این هدف و منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشته ایم.
 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:سبک زندگی,

هزار نیروی امور تربیتی مبلغان چهره به چهره در میان خانواده‌ها هستند
بازدید : 189 |

رئیس ستاد اقامه نماز کل کشور گفت: 35 هزار نیروی امور تربیتی در نوروز می‌توانند مبلغان تبلیغ چهره به چهره در میان خانواده های خود باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در چهارمین گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان‍های سراسر کشور، اظهار کرد: بهترین فرصت، تبلیغ چهره به چهره است. زیرا نوروز فرصتی است 24 ساعته و عامه مردم به آن می‌پردازند.

 وی افزود: 35 هزار نیروی امور تربیتی می توانند مبلغان این تبلیغ چهره به چهره در میان خانواده های خود باشند، به طور مثال مقام معظم رهبری در پیام هایی که به خانواده شهدا می دهند آن پیامی موثر تر است که ایشان به صورت حضوری نزد خانواده شهدا حاضر می شوند.

 رئیس ستاد اقامه نماز کل کشور خاطرنشان کرد: مردم در دید و بازدیدها با پای خود به صله رحم می روند، اما نباید تبلیغ ما تبدیل به روضه خوانی شود، فقط در حد 5 دقیقه جلسه را بر عهده بگیرید و پیام تربیتی را به خانواده و نزدیکان خود القا کنید.

 وی با بیان اینکه هر فردی ممکن است در زندگی خود دچار اشتباه شود، اذعان داشت: اگر برخی از مسائلی که در کشور مطرح می شود، ابتدا باید تحقیق کرد و اگر ثابت شد بگویید حرفش غلط است. توجیه نکنید زیرا توجیه یعنی حماقت. تضعیف کردن هم یعنی جنایت، اما اگر تکمیل کنید این رسالتی بر عهده شماست.

 قرائتی ادامه داد: ما نیروهای حزب اللهی درجه یک بسیار در دانشگاه ها داریم و باید از این نیروها استفاده کنیم، خیلی از ظرفیت های فراموش شده غافل هستیم و باید به نحوی از تمامی نیروها استفاده کنیم.

 وی تاکید کرد: باید برای فرصت ها برنامه ریزی کنیم و مرد تحول باشیم، امیدواریم با مسائل مهم و کارهای گسترده بتوانیم از فرصت ها به بهترین نحو در زندگی بهره ببریم و برنامه ریزی دقیق در تمام مسائل داشته باشیم.
 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:مربی تربیتی مبلغ درمیان خانواده ها,قرائتی,

آموزش سبک زندگی به دانش‌آموزان با 400 آیه قرآن
بازدید : 169 |

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع سبک زندگی در معاونت پرورشی پیگیری می شود، گفت: در آموزش سبک زندگی با موضوع آیه های زندگی، 400 آیه قرآن به دانش آموزان آموخته می شود.
حسین هژبری در گردهمایی معاونان پرورشی که صبح امروز در سالن کوثر اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: در ماه های اخیر نیروهای آموزش و پرورش در تمام استان ها با ایمان کار و رسالت خود را ادامه داده و خود را در موقعیت خیبر دیده اند و بدون هیچ ضعفی فعالیت های فرهنگی و پرورشی را به انجام رسانده اند.

 وی افزود: وزارت آموزش و پرورش با حضور بیش از 12 و نیم میلیون دانش آموز وظیفه بسیار سنگینی در قبال آنها دارد و باید به نحو احسن به آنها خدمت نماید.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه قرآن، عترت و نماز، مدارس قرآنی راه اندازی شده و درخصوص آن دوره های عمومی و حتی اتاق فکری در برخی استان ها به این منظور برپا شده است و همه قصد دارند تا مدارس قرآنی به عنوان الگویی در تمام کشور قرار گیرد و حتی از مدارس شاهد و استعداد درخشان نیز بیشتر بدرخشد.

 هژبری خاطرنشان کرد: در حوزه عترت و نماز که یقین داریم بهترین موضوع برای سبک زندگی ایرانی اسلامی است 400 آیه قرآنی را در بسته های 40 تایی فراهم کردیم و این بهترین پاسخ برای خواسته رهبر معظم انقلاب در مورد ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

 وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آموزش های آموزش و پرورش به صورت بومی شده است و در پایان دوره راهنمایی هدایت تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد دانش آموزان به راحتی می توانند رشته خود را در آینده برگزینند. به همین منظور کارنمای مشاوره طرحی است که قرار است عملی شود و به وسیله آن موارد مثبت فعالیت های دانش آموزان از سال اول ابتدایی تا سال دوازدهم ثبت می شود.

 برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:سبک زندگی,معاون پرورشی وفرهنگی ,

اجرای طرح امدادیاران در مدارس
بازدید : 193 |

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح امدادیاران در سطح مدارس خبر داد و گفت: طرح امدادیاران از مهمترین و عام ترین طرح هایی است که در جهت مشارکت و همیاری دانش آموزان تعریف شده است.

سین هژبری صبح امروز در جشنواره نیکوکاری که در مدرسه راهنمایی نور تهران برگزار شد، با بیان حدیثی از پیامبر مبنی بر اینکه مومن مخلص مانند آب است، اظهار کرد: با کمک دانش آموزان 14 نکته در مورد این جمله پیامبر (ص) استخراج کرده ایم.

وی افزود: آب به عنوان ماده ای حیات بخش و زندگی بخش است و مومن نیز باید چنین صفتی داشته باشد. در ضمن آب خوب، آبی است که همواره جاری باشد، بنابراین افراد با ایمان مانند آب روان و پویا هستند.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: آب باید رقیق باشد هیچگاه آبی که کدر و تیره است قابل نوشیدن نیست. مومنان نیز باید رقیق باشند و در قرآن اشاره شده است افرادی که چیزی برای انفاق ندارند باید یک دیگر را عفو کنند زیرا افراد با ایمان خوبی را بر سنگ و بدی ها را بر روی ماسه حک می کنند تا به مرور زمان پاک شود.

 وی با بیان اینکه آب مظهر پاکی است، گفت: همواره ناپاکی ها را با آب پاک می کنند بنابراین مومن نیز باید پاک و مطهر باشد و چه زیبا پیامبر اسلام (ص) این تعبیر را در مورد مومنان به کار برده است. از دیگر صفاتی که می توان برای آب در نظر گرفت انعطاف پذیری است بنابراین مومن باید انعطاف پذیر باشد.

 هژبری با بیان اینکه شعار امسال این است که در 60 ثانیه می توان دل کسی را شاد کرد، گفت: آب از قطره بودن و قطره زیستن خشنود نیست، بنابراین همواره قطره ها گرد هم جمع می آیند و دریا را می سازند که از این خصلت نیز باید اتحاد و همدلی را مدنظر داشت.

 وی تصریح کرد: بهترین برنامه ای که امروز اجرا شد، سرود همگانی بود که توسط دانش آموزان انجام شد که اکنون در اقصی نقاط میهن اسلامی مان یک یا دو سرود همگانی اجرا می شود که البته سرودی که امروز برگزار شد بسیار هماهنگ بود که نشان دهنده همدلی و دوری از غرور و خودبزرگ بینی است.

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:طرح امدادیاران, جشن نیکوکاری,

ارزش کار یک مربی برابر با کار همه انسان هاست
بازدید : 177 |

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این که اهمیت کار مربیان تربیتی در کجاست، چه می توانم بگویم؟ ارزش کار یک مربی برابر با کار همه انسان هاست.

ضمن ابلاغ سلام و سپاس وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ادعا می کنم که شعارهایی که در آموزش و پرورش تا به امروز سر می دادیم، در عملکرد شما همکاران حوزه تربیتی محقق شده است، من و شاگردان شما همیشه سپاسگزار شما هستیم و بهترین پاداش برای مربی تربیتی، تشکر خداوند است.

 وی ادامه داد: تمامی فعالیت های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و زحمات مربیان تربیتی در قالب کتاب سرمشق تربیت جمع آوری شده و آماده چاپ است.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت شوراهای وزارت آموزش و پرورش است، افزود: حداقل 609 هزار دانش آموز، عضو شوراهای دانش آموزی کشور هستند.

 وی خاطرنشان کرد: امروز رسماً اعلام می کنم که شورای پیشگامان بعد از یک سال کار و تلاش مضاعف با مدیریت قوی و منسجم به طور واقعی شکل گرفته است و به عبارتی گنجینه تجربه یا گنجینه پیشگامان است که تمام فعالیت های معاونین و مسئولین پرورشی و تربیتی بعد از انقلاب در آن آمده است تا به راحتی تمام داشته ها در اختیار مدیران و معاونین که در آینده بر روی کار می آیند، قرار بگیرد.

 هژبری با اشاره به شورای مدیران و مشاوران نیز گفت: این شورا با برگزاری 42 جلسه تاکنون، 179 مصوبه داشته است که حدود 97 درصد آن اجرایی شده است.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شورای پشتیبانی، شورای اطلاع رسانی و فناوری، شورای معاونین پرورشی و فرهنگی در استانها همگی با یک نظام دموکراسی و سیستمی به خوبی فعالیت می کنند و اگر همین مدل را در پیش بگیریم، کشور اداره می شود.

وی با بیان اینکه اگر یک قدم با همراهی و تعامل 100 نفر برداشته شود، بهتر از این است که یک نفر 100 قدم بردارد، گفت: بزرگترین هدفی که من به لحاظ مدیریتی دنبال می کنم، همین است که همه با هم در انجام امور یکدل و همراه باشیم تا بتوانیم ادعا کنیم که صمیمانه ترین و تربیتی ترین روابط در وزارت آموزش و پرورش است.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به مربیان تربیتی تصریح کرد: در این که اهمیت کار شما در کجاست، چه می توانم بگویم؟ ارزش کار یک مربی برابر با کارهمه انسان هاست.

 هژبری افزود: 13 میلیون دانش آموز که در مدارس تعلیم می بینند، همگی بزرگ مردان و زنان آینده هستند، رهبری آینده نظام اسلامی در همین مدارس تربیت می شود، رییس جمهور آینده نظام در همین مدارس تربیت می شود، اگر به این دانش آموزان به این نگاه توجه کنید، عظمت کار مربیان تربیتی به دست می آید که خیلی زیباست.

 وی در ادامه اظهار کرد: تفکر ما در کار و فعالیت مان باید این باشد که به جای اینکه مجموعه بخشنامه ها را تولید کنیم، بیاییم آلبوم ایده ها را بیرون دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: از بخشنامه های زیاد، موازی کاری، گزارش گیری های فراوان، تصمیم های عجولانه و بدخویی و روزمرگی در انجام فعالیت ها باید اجتناب و پرهیز شود.

 هژبری در پایان تصریح کرد: بسیار باید خدا را شکر کرد که فردی رهبر ما است که به معنای واقعی، مربی است، حکیم فرزانه کم است، کمتر از نام مربی شایسته جایگاه رهبری نظام نیست.
 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:ارزش کارمربی,معاون پرورشی وفرهنگی,

قرائتی : ارزش انسان به تربیت اوست
بازدید : 192 |

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در گرامیداشت روز امور تربیتی گفت: رمز موفقیت توجه به مسأله نماز است. ما در نماز همه آموزه های مورد نیاز را داریم پس می توانیم با اتکا به این مسأله جامعه سالمی داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور  با تبریک روز امور تربیتی، گفت: ارزش انسان به تربیت اوست و ما باید تلاش کنیم دانش آموزانمان هر چه باسوادتر می شوند، متواضع تر شوند.

وی خاطرنشان کرد: رمز این موفقیت توجه به مسأله نماز است. ما در نماز همه آموزه های مورد نیاز را داریم پس می توانیم با اتکا به این مسأله جامعه سالمی داشته باشیم.

قرائتی گفت: در دنیا به رشته امور تربیتی توجه زیادی شده است. اما این توجه، توجه درستی نبوده است. مهمترین مسأله در امر تربیت رعایت لقمه حلال است؛ اما اگر در حال حاضر از یک مربی تربیتی غیر ایرانی در این مسأله سوال پرسیده شود مطمئناً با این پاسخ مواجه می شویم که وی در آموزه هایش چیزی درباره این مسأله نشنیده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: مربیان ما برای تربیت صحیح دانش آموزان لازم است برای تربیت به دانش آموزان فشار نیاورده یا اگر مسأله ای را بلد نیستند بدون ترس اظهار بی اطلاعی خود را عنوان کرده و پاسخ دانش آموز را به وقت دیگری موکول کنند. همچنین نماز خود را در مدرسه بخوانند در آموزش هایشان حساب سن و ظرفیت دانش آموز را داشته باشند.
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:قرائتی,نماز, تربیت,ارزش انسان,

هژبری: زنگ‌های تفریح دانش‌آموزان پربارتر می‌شود
بازدید : 165 |

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گرامیداشت روز امور تربیتی گفت: با اجرای طرح یاران مدرسه، 14نقش به دانش آموزان سپرده می شود تا اداره امور داخلی مدارس را به عهده داشته باشند.

در این مراسم، با بیان اینکه هر آنچه در امنیت معلم لازم است در قرآن آمده است، اظهار کرد: در این کتاب بزرگ آمده است، پیامبر این کتاب بزرگ به دست توست تا تو مردم را از ظلمت به سمت نور خارج کنی.

وی افزود: تربیت دانش آموزان نقش فوق العاده ای در تربیت جامعه دارد. دغدغه ما تربیت نسل جوان است و ما از مربیان می خواهیم ناهنجاری ها را در سنین پایین‌تر شناسایی و آن را مرتفع سازند؛ زیرا هر چه این ناهنجاری‌ها در سنین پایین‌تر شناخته شوند، هزینه رفع آنها کمتر است.

هژبری با بیان اینکه از مربیان تربیتی می خواهیم تا زنگ های تفریح دانش آموزان را پربارتر کنند، خاطرنشان کرد: از مربیان تربیتی می خواهیم طوری عمل کنند که حضور دانش آموزان در حیاط مدرسه مثمرثمر باشد و اجازه ندهند زنگ های تفریح به هدر رود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خطاب به مربیان تربیتی، گفت: دانش آموزان را از اضطراب و نگرانی دور نگهدارید و همگی تلاش کنیم تا مدرسه ها آموزه زندگی باشد. ما در حال حاضر به مدرسه خوب، مربی محبوب و تربیت مطلوب نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح یاران مدرسه در 14 نقش مدرسه های ما با واگذار کردن امور به دست دانش آموزان از همیشه موفق تر ظاهر می شوند.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:زنگ تفریح,طرح یاران مدرسه,,

امورتربیتی خلاصه آموزش و پرورش است/امورتربیتی مستقیما با قلب دانش‌آموزان سروکار دارد
بازدید : 235 |

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرروش گفت: امور تربیتی خلاصه آموزش و پرورش است چرا که تمام افراد در آموزش و پرورش معلم تربیتی هستند و معلم نقشی غیر از تربیت ندارد. به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش،  محمد بنیادی اظهار کرد: ثمره آموزش و پرورش باید تربیت عبد صالح باشد و تمامی جنبه های بشری در تربیت نیروی انسانی همه ظرفیت های خود را مهیا می کنند تا با محوریت انسان به سعادت و زندگی بهتر دست یابند.

 وی افزود: این نگرش در برخی از جوامع در عالم ماده تمام می شود و لذا تفکر سکولاریسم، تفکر فمنیسم، تفکر سوسیالیسم و تفکر زندگی بهتر و معیشت راحت تر را مورد نظر قرار می دهند و این جریان را مقطعی و محدود به زمان و مکان می دانند و به خوش گذرانی های خود می پردازند.

 مدیرکل قرآن، نماز و عترت تصریح کرد: این جوامع شاید در این راه موفق باشند اما درجه نهایی که رسیدن به معنویت است را از زندگی خود محو می کنند و عملا وسیله را برای رسیدن به هدف توجیه می کنند و به هر طریق ممکن برای اینکه آرامش آنها بر هم نخورد تفکر مادی را در زندگی خود پرورش می دهند.

 بنیادی خاطرنشان کرد: اما نظام آموزش و پرورش معتقد است انسان هم باید در عالم ماده پرورش پیدا کند و هم معنویت را به عنوان ماورای مادیت یعنی تمام ظرفیت های معیشت انسان و زندگی برتر انسان مورد توجه قرار دهد.

بنیادی افزود: لذا امور تربیتی عملا در سیطره مافوق عقلانیت یعنی تاثرات قلبی متجلی می شود و به همین دلیل است که حوزه امور تربیتی بسیار والا و ارزشمند است.

 وی خاطرنشان کرد: امور تربیتی خلاصه آموزش و پرورش است چرا که تمام افراد در آموزش و پرورش معلم تربیتی هستند و معلم نقشی غیر از تربیت ندارد.
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:امورتربیتی ,مدیرکل قرآن وعترت,,

اصلاح نظام آموزشي به عنوان بزرگترين پروژه تاريخ آموزش و پرورش در سال 1391 اتفاق افتاد
بازدید : 252 |

دكتر حميد رضا حاجي بابايي صبح امروز با حضور در گردهمايي روساي ادارات روابط عمومي و اسناد آموزش و پرورش سراسر كشور در باشگاه فرهنگيان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده درحوزه آموزش و پرورش طي سال 91 گفت : استقرار نظام جديد آموزشي ،  چاپ 22 ميليون جلد كتاب ، راه اندازي دانشگاه فرهنگيان و.... ازاقدامات مهمي بود كه در سال 91 در حوزه آموزش و پرورش كشور انجام شد.

 

وي ادامه داد : صدور ابلاغ احكام استخدامي 25 هزاردانشجوي دانشگاه فرهنگيان ، ارائه طرح هاي تحولي آموزش و پرورش  با فتح باب جديدي براي فرهنگيان ، رشد هنرستان ها و افزايش جذب هنرجو در هنرستان هاي فني وحرفه اي تا ميزان 45 درصد، تغيير هرم ميزان قبولي المپيادهاي  علمي دانش آموزان با حضور دانش آموزان استان هاي محروم از ديگر اقداماتي است  كه در سال 91 در اين حوزه به وقوع پيوسته است .


برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:اصلاح نظام آموزشی,بزرگترین پروژه تاریخ,

عفاف و حجاب از مولفه هاي مهم تربيت به عنوان زيباترين پديده زندگي بشر است
بازدید : 261 |

دكتر حميدرضا حاجي بابايي ، صبح امروز در آيين اختتاميه طرح گلبرگ نجابت «شبكه سازي عفاف وحجاب » در تالار فرهنگ تهران گفت : بسياري از مشكلات جامعه با بهره گيري دقيق از ظرفيت هاي تعليم و تربيت برطرف مي شود.

وي افزود: كليدي ترين نكته در تربيت، تاثيرگذاري الگوهاست و مهم ترين ويژگي معلم، الگو دهي او به  دانش آموزان است.

وزير آموزش وپرورش ‌بزرگ ترين ضربه به تعليم وتربيت را  وجود الگوهاي ناقص دانست و تصريح كرد : بايد جايگاه وشان واقعي معلم درجامعه به او برگردانده شود و نگاه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به نقش واثر معلم در جامعه حاكم شود تا بسياري از مشكلات برطرف گردد.

وزير آموزش وپرورش با بيان اينكه درآموزش وپرورش به ريشه ها پرداخته مي شود ، خاطرنشان كرد: ملاك  دستيابي به خوبي ها بستگي به ارتباط با خداوند ، پيامبر(صلوات ا... عليه ) ، ائمه اطهار  ( عليهم السلام ) و جانشين ايشان دارد.

گفتني است؛ در پايان اين مراسم، جوايز مربيان ، دانش آموزان ومديران برگزيده طرح گلبرگ نجابت در مناطق آموزشي شهر تهران، از سوي  دكتر حاجي بابايي ،وزير آموزش وپرورش وحجت الاسلام والمسلمين اختري ، دبير كل بنياد عفاف وحجاب اهداء‌ شد.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:حجاب وعفاف, وزیر آموزش وپرورش,طرح گلبانگ نجابت,

ارائه پیشنهاد تعطیلی 14 فروردین 92 در هیأت دولت
بازدید : 144 |

حمیدرضا حاجی بابایی امروز در حاشیه نشست همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش که در این وزارتخانه برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه روز 14 فروردین 92 بین التعطیلین است، آیا این روز از سوی آموزش و پرورش تعطیل اعلام می شود یا خیر؟ اظهار کرد: برنامه تعطیلی مدارس باید از سوی دولت اعلام شود.

 وی افزود: پیشنهاد تعطیلی مدارس برای روز 14 فروردین ماه 92 را در هیأت دولت مطرح خواهم کرد.

 وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در صورت موافقت این موضوع در هیأت دولت تعطیلی مدارس روز 14 فروردین 92 اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 20 اسفند 1391برچسب:تعطیلی چهارشنبه14فروردین,

نامه تکان دهنده حاج قاسم سلیمانی »
بازدید : 175 |

سازمان ادارای پنتاگون از ۷ لایه حفاظتی تشکیل شده است که از این میان ۴ لایه به طور خاص مربوط به کنترل ارتباطات با شخص وزیر دفاع یا رییس پنتاگون میباشد. کمی بعد از نامه اوباما نامه ای از تمام این لایه های امنیتی ، اطلاعاتی و حفاطتی عبور کرده و مستقیم ، روی میز کار وزیر دفاع یعنی لئون پانتا قرار میگیرد.
ظاهر ساده نامه که هیچ آرمی از سازمان های مرتبط با پنتاگون در آن به چشم نمیخورد توجه وزیر را جلب کرده و وی آن را از روی میز برمیدارد … با باز کردن نامه و خواندن آن عرق سردی بر چهره پانتا مینشیند !
یک نامه با سربرگ رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران… نامه حاوی عبارتی بود که قطعا برای رییس پنتاگون با آن عظمت حفاظتی باورکردنی نبود !
” اگر لازم باشد از این هم نزدیک تر خواهیم شد “
امضا : قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران

منبع :زنجان بصیرت

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:قاسم سلیمانی,سربازامام خامنه ای,

وزير آموزش و پرورش
بازدید : 246 |

دكترحاجي بابايي ، پيش از ظهر امروز در سي و ششمين اجلاس شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش استان هاي  كشور در اردوگاه شهيد باهنر تهران با اعلام اينكه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگيان بايد با توجه به  نياز شهرستان ها صورت گيرد،‌اظهار كرد : بايد تمام توان خود را براي كيفيت بخشي و استاندارد سازي اين دانشگاه صرف كنيم .

وي با اعلام اين كه مقام معظم رهبري ( مدظله العالي ) لازمه حيات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان را حضور در مدارس دانستند ،‌افزود : دانشگاه فرهنگيان امروز در ميان استادان ساير دانشگاه ها  جايگاه رفيعي دارد.

دكتر حاجي بابايي با بيان اين كه تمام معلمان دوره ابتدايي بايد در آينده داراي مدرك ليسانس آموزش ابتدايي باشند ،‌تصريح كرد : تحقق اين مهم تنها از طريق دانشگاه فرهنگيان ميسور خواهد بود.

وزير آموزش وپرورش اجراي مهندسي نيروي انساني در آموزش وپرورش را منوط به بومي گزيني در دانشگاه فرهنگيان و بهره گيري از معلمان براساس تخصص آنان دانست و خاطر نشان كرد : تقويت معنويت  در دانشجويان دانشگاه فرهنگيان از اموريست كه  بايد مدنظر قرار گيرد. 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:وزير آموزش و پرورش,اجلاس شورای معاونین ومدیران کل استانها,دانشگاه فرهنگیان,

پیگیری نهایی پذیرش دانشجو در 6 رشته ارشد
بازدید : 222 |

جهانبخش محبی نیا روز شنبه درسی وششمین نشست شورای معاونان و مدیران كل استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران با اعلام اینكه ائمه جمعه نگاهی پر از نشاط و امید به دانشگاه فرهنگیان دارند ، اظهار كرد: دلیل این نگاه پیوند این دانشگاه با آینده انقلاب است.

وی با اشاره به اهداف این دانشگاه براساس اساسنامه افزود : مشاركت در تولید علم كشور ، ایجاد تحول و نوآوری در نظام تربیت معلمان ، تولید و ترویج علم نافع آموزش و پرورش ،‌تربیت مدیران آموزشی و تربیتی توانمند ، توانمند سازی تربیتی و دانشی فرهنگیان از طریق آموزش های ضمن خدمت ، ایجاد مهارت تدریس چند رشته در فرهنگیان ، انجام مطالعات و پژوهش های كاربردی در حوزه آموزش وپرورش ، تولید دانش مورد نیاز آموزش وپرورش و غیره از اهداف این دانشگاه است.

محبی نیا با اعلام اینكه این دانشگاه دارای 2530 كارمند رسمی و 865 كارمند قراردادی است ، افزود: این دانشگاه دارای 1050 مدرس است كه 700 نفر از آن ها مراحل گزینش عملی و عمومی را گذرانده اند و در حال تبدیل وضعیت شدن به هیأت علمی می باشند .

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینكه این مدرسان در فراخوان شركت كرده اند، ادامه داد : این دانشگاه در مقطع كارشناسی در 30 رشته شامل 16 رشته پیوسته و 14 رشته ناپیوسته دانشجو می پذیرد.

وی اضافه كرد : مقدمات پذیرش دانشجو در 6 رشته كارشناسی ارشد نیز انجام شده و در حال نهایی شدن است.

محبی نیا در پایان با اعلام اینكه دانشگاه فرهنگیان زیرمجموعه آموزش وپرورش است، گفت: پیوستگی ، تحكیم و هم افزایی با آموزش وپرورش در این دانشگاه مورد تاكید است .

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:6رشته کارشناسی ارشد,

شهدای گمنام شما عارفانی بودید که قیام و قعودتان برای رضا‌ی الهی بود
بازدید : 147 |

پنجشنبه هر هفته، نشان از عشقی دارد که در جان شهدا جاری بود؛ عشقی مقدس و جاودان که مجاهدان را به سرمستی کشانید و آن‌ها نور شدند، پروانه شدند و در آسمان عند ربهم یرزقون به پرواز در‌آمدند.
پنجشنبه‌ها بهانه‌ای می‌یابیم تا با عزیزان شهید و گمنامانی که آوازه در غربت یافتند، زمزمه کنیم که:
جبهه باب الجنه و باب النجات بود، سرزمین مقدسی که حضور در آن به انسان زندگی طیبه می‌بخشید و آسمان آن مطلع انوار حضرت حق بر قلب پاکان دلاور بی‌نام و نشان بود و شما آن گمنامان بودید.
عاشقانی که هرچند زمان حضورتان را در کربلا به تأخیر انداخته بود،عاشقانه به ندای حسین زمان خویش، لبیک سرخ گفتید و آتش بی‌امان نمرود زمان را ابراهیم‌وار بر خود هموار کردید و خالصانه اسماعیل خویش را به قربانگاه رضای الهی بردید.
شما عارفانی سنگر نشین بودید که موسی‌وار دلاورانه تن به نیل بلا زدید و امواج توفان‌های سخت حوادث را به سخره گرفتید و کام عطشان دلتان همواره شهد وصال یار را انتظار می‌کشید.
شما عارفانی بودید که قیام و قعودتان برای رضا‌ی الهی بود و «من» و «ما» را در دروازه این دانشگاه بزرگ انسان‌سازی دفن کردید و همه «او» شدید.
عاشقانی بودید که جانتان یکپارچه در عشق حسین (ع) ذوب شده بود و همواره هر صبح و شام و هر گاه که فرصتی می‌یافتید، از فراز خاکریز و سنگر‌هایتان با اشکی در چشم به کربلا می‌نگریستید و با پای دل به زیارت قبر شش گوشه مولایتان می‌رفتید.

 برای مطالعه بیشتربه ادامه مطلب مراجعه نمایید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:شهدای گمنام ,دفاع مقدس,

فیلترشکن
بازدید : 177 |

از این فیلتر شکن ها که وارد دنیای انسان ها شده اند می توان به تعصب غیر صحیح، تقلید کور کورانه، پیروی کردن از اکثریت، مد گرایی، پیروی کردن از عادات زشت اجتماعی و غیره اشاره نمود .

وقتی انسان مرتکب گناه می شود به مرور و تکرار گناه ها خودش را از خدا دورتر می کند و کم کم گناهان فیلترهایی می شوند که مانع ارتباط انسان با خدای خودش می گردند در این نوشته قصد داریم فیلتر شکن هایی رو معرفی کنیم که با استفاده از انها هیچ فیلتری نمی تواند مانع شما شود.
1- نماز: بهترین فیلتر شکن دنیا که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن را امضا و مهر کرده خصوصیت مهم این فیلتر شکن این است که مانع می شود انسان با گناه کردن فیلترهایی رو بین خودش و خداش ایجاد کند ... اگه باور ندارید این آیه رو بخوانید " ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/44

 2- قرآن : لنگه نداره همه کسانی که متخصص هستند از این فیلتر شکن بی بدیل استفاده می کنند و جلوی کلام خدای تبارک و تعالی زانو می زنند برای استفاده از این فیلتر شکن آن را بخوانید و بفهمید و به آن عمل کنید.

  3- ولایت: این فیلتر شکن بسیار قوی عمل می کنه برای استفاده از آن باید علاوه بر اعتقاد و محبت اهل بیت علیهم السلام انسان به سلاح عمل هم مجهز باشد و اطاعت پذیری از ولایت جزء لا ینفک وجودش باشد

 


نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:فیلترشکن,

سیم خاردار
بازدید : 187 |


چه زیبا گفت شهید چیت سازان که :

« کسی می تواند در شب عملیات از سیم خاردار دشمن رد شود که به سیم خاردار نفسش گیر نکرده باشد . »

خطر ! میدان مین نفس

من و تو كجای این میدان ایستاده ایم ؟؟!!

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:سیم خاردار,

شکرگزاری
بازدید : 167 |

به هر حال که تو موقع راه رفتن فکر می کنی ، پس چه بهتر که از این موقعیت استفاده کنی و با ادای « خدایا شکر » از کائنات بهره مند شوی . خدا دوست دارد که تمام خواسته هایت را به تو بدهد و برای تک تک اشخاص هم چنین موهبتی در لحظه به لحظه زندگی وجود دارد . هر چه هر روز از بابت نعمات خداوند شاکر باشی نعمت های بیشتری به زندگی ات سرازیر می شود . شکر روزانه باعث می شود که در هر زمینه ای از زندگی تو تحولی ایجاد شود . نعمات خداوندی حد و حصر ندارد و تو می توانی آنها را به سوی خود بیاوری . با دعای شکرگزاری روزانه تو در واقع قدرت مغناطیسی جذب تمام خواسته هایت را به زندگی افزایش می دهی و به حداکثر می رسانی و وقتی رویاهای تو به حقیقت بپیوندد معجزه شکرگزاری را در خواهی یافت

سپاسگزاری کلی از خدا : امروز کدامیک از نعمت های پروردگارم را شکرگزاری می کنم ؟ سلامتی ام ، • پدر و مادرم ، • خانواده و دوستان خوبم ، • نیروی جسمانی ام ، • قوه تفکر و خلاقیتم ، • احساس شادی و نشاطم ، • آرامش و امنیت درونی ام ، • توانایی کار کردنم ، • رزق و روزی ام ، • خیر و برکت زندگی ام ، ثروت و دارایی هایم ، • امید و آرزوهایم ، • انرژی الهی درونم ، • هدایت الهی ام ، • استجابت دعاهایم ، • عشق و صمیمیت ام ، • زندگی و زنده بودنم ، آزادی ام ، • خداوند مهربانم * سپاسگزاری جزء جزء نعمت هایی که همین حالا باید آنها را شکر کنی

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:شکرگزاری,

شکرگزاری
بازدید : 206 |

آن گاه پاداش این شکرگزاری مبهوت مان خواهد کرد ! وقتی احساس می کنیم همه چیز علیه ماست ، اندکی صبر کنیم و بر روی جنبه های دیگر زندگیمان تمرکز کنیم که واقعاً می توانیم به خاطر آنها شاکر باشیم . ناگهان راه های جدیدی را خواهیم دید که می توانیم با آنها به راحتی موانع را پشت سر گذاشته و پیش رویم . شکرگزاری جزء لازم یک زندگی با معنا ، مفرح و غنی است . هر زمان که خدا را شکر می کنیم ، زندگیمان بهتر خواهد شد . پس همین حالا در هر شرایطی که هستیم خدا را شکر کنیم تا زندگی بهتری نصیبمان شود . چگونگی نوشتن لیست شکرگزاری : همیشه فهرست چیزهایی را که بابت آن خدا را شاکر هستی ، به زمان حال بنویس ، خواه حالا آنها را داشته باشی یا نداشته باشی . اگر تو آنچه را که در آینده می خواهی به زمان آینده بنویسی ، آنها همیشه در زمان آینده خواهند ماند . مثلاً اگر بنویسی « من از بابت تمام نعمت هایی که خواهم داشت خدا را شاکرم . » آن نعمت در آینده حاصل می شود و به آن نمی رسی چون « می آید » نه اینکه « از راه رسیده است ! » برای مهار کردن قدرت قانون جذب باید برای هر آنچه در آینده می خواهی همین حالا شکرگزاری کنی انگار که از قبل آنها را دریافت کرده ای . وقتی فهرست خود را می نویسی هر جمله را به این صورت شروع کن : « خدایا از صمیم قلب سپاسگزارم که ... » یا « هم اکنون خدا را شکر می کنم که ... » یا « خدایا ، از بابت ... شکر . » یا هر عبارت شکرگزاری مشابه را که دوست داری و به تو حال و هوای خوبی می دهد ، بنویس . وقتی در دل ، خدا را شکر می کنی ، مجسم کن که کلام تو بر خواسته از قلب است این کار قدرتی شگفت انگیز دارد . عادت کن هر روز قبل از اینکه روز خودت را شروع کنی ، احساس شکرگزاری را که گویی همه چیز بر وفق مراد پیش رفته است حس کنی . هنگام راه رفتن هم ذکر « خدایا شکر » را از صمیم قلب به زبان بیاور .

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:شکرگزاری,

شکرگزاری
بازدید : 211 |

برای تحول زندگیمان ، ما باید اول راهی پیدا کنیم که بابت نعمات کنونی مان شکرگزار باشیم . اگر هر بار فقط دقیقه ای خالصانه بر شکرگزاری تمرکز کنیم فرکانس خود را به سوی یکی از قوی ترین فرکانس های موجود می فرستیم و سپس تمام نعمات الهی به سوی ما سرازیر می شود ! وقتی ما بابت هر آنچه دلمان می خواهد وارد زندگیمان شود و قبل از اینکه به راستی ظاهر شوند خدا را شاکر باشیم ( ارتباط عالی ، شغل رویایی ، سلامتی ، ثروت و ... ) در واقع فرکانسی را مبنی بر اینکه از قبل این چیزها را داشته ایم به کائنات می فرستیم . قانون جذب متوجه نمی شود که ما چیزی را صرفاً تصور می کنیم یا واقعی است . بنابراین همین حالا با شکرگزاری از صمیم قلب حتماً همان چیزها را به سمت خودمان جذب می کنیم . این قانونی تغییر ناپذیر است و اگر از طریق صحیح انجام شود ، رد خور ندارد . شکرگزاری نوری را بر زندگی مان می تاباند که در پرتو آن امکاناتی را می بینیم که قبلاً برای ما پنهان بوده و درهایی را به رویمان می گشایند که قبل از آن بسته بودند . هر چه بیشتر این امکانات را کشف کنیم شادمانی بیشتری خواهیم داشت . هنوز برکات زیادی از دید ما پنهان و منتظرند تا شناخته شوند . بیاییم با نگاهی عمیق و قلبی سپاسگزار به تمام زوایای زندگی مان نگاه کنیم !

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:شکرگزاری,

شکرگزاری
بازدید : 272 |

 تصور کنیم که کائنات ( که خیر و برکت محض است ) مانند خورشید است . خورشید مدام می تابد و به صورت جریان بی پایان انرژی حیات را ساطع می کند . وقتی ما روی خود را به سمت خورشید می کنیم تأثیر آن را احساس می کنیم ، اما اگر روی خود را برگردانیم دیگر تأثیرات حیات بخشی آن را دریافت نمی کنیم . کائنات هم دقیقاً عین خورشید عمل می کند . همیشه هست ، در دسترس است و تمام نعمت هایش را به سوی ما می فرستد . وقتی ما بر افکار و احساسات شکرگزاری تمرکز کنیم در واقع رو به سمتی کرده ایم که تمام نعمت ها همیشه وجود دارند و به ما داده شده اند . اما وقتی ما شکایت ، سرزنش و انتقاد کنیم ، غبطه بخوریم ، حسادت کنیم یا هر نوع احساس منفی دیگری داشته باشیم ، در واقع به تمام نعمت های الهی پشت کرده ایم . راز شکرگزاری یکی از قدرتمندترین ابزاری است که ما برای تحول زندگیمان به سوی لذت و شادی محض ، از آن استفاده خواهیم کرد . ما باید شروع کنیم سپس قانون جذب این افکار شکرگزارانه را دریافت می کند و نعمت های مشابه بیشتری از آن را به ما می دهد .

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:شکرگزاری,

ميوه تحول بنيادين تحقق سبك زندگي اسلامي در دانش آموزان است
بازدید : 261 |

دكتر حميد رضا حاجي بابايي عصر امروز در نشست شوراي معاونان وزارت آموزش وپرورش در اردوگاه شهيد باهنر تهران با تاكيد برتشكيل شوراي فكري متشكل از كارشناسان در خصوص سبك زندگي اظهار كرد : بدنه آموزش وپرورش بايد به سمت تحقق سبك زندگي اسلامي در دانش آموزان حركت كند و اين موضوع در تمام مولفه ها از قبيل ؛ مدرسه ، كتاب ، كلاس و دانش آموز بايد نهادينه شود .

دكتر حاجي بابايي با بيان اينكه دبيرخانه سبك زندگي اسلامي بايد در آموزش وپرورش  ايجاد شود و برنامه هايي مطابق با سند تحول بنيادين طرح ريزي كند ، تصريح كرد : گفتمان  حاكم برآموزش وپرورش بايد سمت و سوي سبك زندگي اسلامي داشته باشد.

وزير آموزش وپرورش با بيان اينكه دانش آموزان  تحت تاثير شخصيت معلمان  قرار مي گيرند و تحت آموزش آنان  هستند، تاكيد كرد : در اجراي امور آموزش وپرورش بايد هم افزايي  وجود داشته باشد .

وي سوگيري آموزش وپرورش در مسير سبك زندگي اسلامي را  نيازمند يك راهبرد كلان دانست و گفت :  اعتقاد به اصول و فروع دين و عمل به مصاديق آن انسان را راهي بهشت مي كند و تمسك به يكي از اين  دو به تنهايي كفايت نمي كند.

دكتر حاجي بابايي نورانيت را وابسته به اصول دين توصيف و تصريح كرد : هر امري كه به اصول برگردد ،نوراني است و غير آن به تاريكي ختم خواهد شد .  

وزير آموزش وپرورش در پايان خاطر نشان كرد: بايد به سمتي حركت كنيم تا سمت گيري ها در آموزش وپرورش به تربيت بينجامد. 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:وزیرآموزش وپرورش,شورای معاونین,

تدوين 125 برنامه تربيتي توسط معاونت پرورشي و فرهنگي
بازدید : 167 |

حسين ه‍ژبري در همايش بزرگ فعالان تربيتي استان مازندران در اردوگاه شهيد ميرزا كوچك خان رامسر گفت :سند تحول بنيادين بايد به جايي برسد كه ريل آموزشي جايش را به فرهنگي و تربيتي داده و ما بدنبال ارتقاي نقش تربيتي معلمان باشيم.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش  افزود : مسوولان آينده نظام  هم اينك در مدراس ما در حال رشد و تربيت اند و بايد همه ما به كار تربيتي خود بباليم.

وي با اشاره به اين كه بايد فرزندانمان عميق و ريشه اي رشد يابند بيان داشت:دانش آموزان امانتي ارزشمند در دستان پرتوان معلمان و مربيان بوده و بايد نسبت به تربيت اسلامي آنان همت بگماريم.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه  دشمنان با تمامي ابزار و امكانات و شبكه هاي ماهواره اي قلب اعتقادات نوجوانان و جوانان را نشانه رفته اند افزود : بايد روش هاي جديدي را براي انتقال پيام ها به جوانان بيابيم و تنوع روش هاي تربيتي به ما توفيق مي دهد.

هژبري با بيان اين كه محبت اساس تربيت است و دانش آموزان  نياز به محبت دارند تصريح كرد : صبر معلمي نبوي بايد سرلوحه فعاليت هاي  ما قرار گيرد

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:معاون پرورشی وفرهنگی, فعالان تربیتی,

شکرگزاری
بازدید : 350 |

اگر بابت نعمت هایی که داریم بنده ای ناشکر باشیم ، امکان ندارد چیزهای خوب بیشتری را وارد زندگیمان کنیم چرا ؟ چون در بحبوحه احساس ناشکری ، افکار و احساساتی را از خودمان ساطع می کنیم که آنها هم به نوبه خود زندگی سرشار از موارد بیشتری را که از بابت آنها ناسپاس هستیم ، جذب می کنند . خواه احساس حسادت ، غبطه ، عدم رضایت یا احساس کافی نبودن باشد ، این احساسات نمی توانند آنچه را می خواهیم به ما بدهند . آنها مانع ورود خیر و برکت به زندگیمان می شوند . اگر تو اتومبیلی جدید بخواهی اما در مورد اتومبیلی که داری شکرگزار نباشی ، در واقع .طرفی اگر بابت اتومبیلی که داری خدا را شاکر باشی ، حتی اتومبیلی به مراتب بهتر از آن را به سوی خودت فرا می خوانی . تمام موارد منفی موجود در زندگی ما صرفاً حاصل پشت کردن به تمام نعمت هایی است که داریم .

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:شکرگزاری,

خورشیدباش
بازدید : 219 |

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 11 اسفند 1391برچسب:خورشیدباش,

باید به دانش آموزان مسئولیت داد تا تربیت و آموزشهای ما تاثیر گذار شود
بازدید : 219 |

هژبری معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در همایش تجلیل از خانواده شهدای خانواده امور تربیتی استان البرز در آستانه سالروز این نهاد مقدس و در  جمع مربیان پرورشی استان البرز، گفت:پیامبر اکرم (ص)و انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) مربیان راستین بشر هستند و تمامی شهدای انقلاب دانش آموخته و تربیت شده همین مدارسی هستند که معلمان در کنار دانش آموزان غیور در سنگر های جهاد به دفاع از ارزشهای اسلامی پرداختند و  تاثیر این ایثار گری ها هنوز هم در این سالها ما شاهد ان هستیم که دانش آموزان عزیزما خود جوش و بدون همراهی اولیاء مدرسه در تمام مناسبتهای ملی و مذهبی و راهپیمایی ها شرکت می کنند و این مایه مباهات است .  معاون پرورشی وزارت آموزش وپرورش افزود:تعلیم و تربیت یعنی شکوفایی همه استعداد های انسان که شامل تمام ابعاد وجودی انسان است و توجه همه جانبه اگر نباشد تاثیر گذار نخواهد شدو اگر راه آن را بلد نباشیم وقت تلف کردن است چون احیاء یک نفر احیاءیک دنیا است . هژبری همچنین تاکید کرد : به دانش آموزان مسئولیت داده شود تا تربیت و آموزشهای ما تاثیر گذار گردد و با احترام و تکریم شخصیت دانش آموزان همراه باشد تا نتیجه مطلوب حاصل گردد،از جمله یکی از طرح های جدیدی که معاونت پرورشی وزارتخانه در حال اجرا دارد  طرح یاران مدرسه بوده که نقش موثر و فعال دانش آموزان در قالب طرحها ی ابتکاری در مدرسه با هدف نقش سپاری به دانش آموزان و فعال نمودن در قالب تشکل های دانش آموزی و شوراهای دانش آموزی می باشد. 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 11 اسفند 1391برچسب:روزامورتربیتی,

يانيه 203 نماينده مجلس به مناسبت سالروز تأسيس امور تربيتي در آموزش و پرورش
بازدید : 181 |

203 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به مناسبت 8 اسفند سالروز تأسيس نهاد امور تربيتي در وزارت آموزش و پرورش بيانيه‌اي را تهيه كردند كه اين بيانيه در جلسه علني امروز مجلس قرائت شد.

براساس اين گزارش ، متن اين بيانيه به شرح ذيل است:

ما نمايندگان امضاءكننده اين بيانيه كه به نمايندگي از ملت بزرگ ايران در  خانه ملت گرد آمده‌ايم، تعليم و تربيت را موهبتي الهي و وظيفه اصلي انبياء عظام مي‌دانيم و معتقديم همه اركان و عوامل مؤثر جمهوري اسلامي ايران در تربيت موظفند و مسئله تربيت نسل جوان را در رأس امور خود محسوب مي‌كنند.

اكنون ضمن تبريك سالروز تأسيس امور تربيتي در وزارت آموزش و پرورش و گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر و سپاسگزاري از تلاش مربيان تربيتي در طول 34 سال گذشته، از وزارت آموزش و پرورش انتظار داريم كه با برنامه‌هاي منسجم و مشخص،‌ هماهنگ با برنامه پنجم توسعه در جهت ارتقاء و احياي ابعاد فرهنگي و معنوي تربيت و فرهنگ ، رشادت و شهادت و ولايت‌مداري گام‌هاي مؤثر و اساسي بردارند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 11 اسفند 1391برچسب:روزامورتربیتی,

شکرگزاری
بازدید : 179 |

اِذ تَأذَّنَ رَبُّکُم لَئِن شَکَرتُم لَأزِیَدنَّکُم » آیه 7 سوره ابراهیم قرآن کریم : « و چنین بود که پروردگارتان اعلام داشت که اگر شکرگزاری کنید بر نعمت شما می افزایم . » منت خدای را – عزّوجّل- که طاعتش موجب قربتست و به شکراندرش مزید نعمت . هر نفسی که فرو می رود مُمِّدِ حیاتست و چون برمی آید مُفَرَّح ذات ؛ پس در هر نفسی دو نعمت موجودست و بر هر نعمتی شکری واجب . از دست و زبان که برآید کز عهده شکرش بدر آید.

شکرگزاری یکی از قدرتمندترین احساساتی است که ما می توانیم با به کار بردن آن ، تمام نعمت ها را با وفور محض وارد زندگیمان کنیم . ما هر جا که باشیم و شکرگزاری به هر شکلی که باشد ، می تواند تمام منفی گرایی ها را در زندگیمان از بین ببرد . انیشتین ثابت کرده است که هر چیزی در کائنات از انرژی است . ما هم انرژی هستیم و هر کدام از ما مردم ، در فرکانسی در حال ارتعاش هستیم . افکار ، احساسات و باورهای ماست که ارتعاش و فرکانس انرژیمان را تعیین می کند . زمانی که حواس خود را متوجه شکرگزاری کنیم ، درباره شکرگزاری فکر می کنیم ، آن را به زبان بیاوریم و احساسش کنیم ، در واقع فرکانس انرژی خود را به یکی از قوی ترین و بالاترین فرکانس های موجود تبدیل می کنیم . شکرگزاری انرژی مشابه شکرگزاری را جذب می کند . بنابراین وقتی ما شاکر در درگاه خداوند باشیم ، یعنی مقتدرانه انرژی هایی مشابه را که بابت دیگر موارد شکرگزاری احساس کرده ایم ، به سوی خود جذب می کنیم

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:شکرگزاری,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس