red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




ایران بنا به 3 فرضیه نمی‌تواند پول‌های آزاد شده بعد از توافق ژنو را برداشت کند
بازدید : 186 |

مهدی دواتگری نماینده مردم عجب‌شیر و مراغه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگارانبه پرداخت دارایی‌های بلوکه شده ایران توسط غرب پس از توافق ژنو اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مبالغ هر چند در حسابی به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سوئیس و عمان موجود است، ولی قابل برداشت نیست.  
 
وی افزود: در پی توافق ژنو مبلغی حدود یک و نیم میلیارد دلار از میزان 4.2 میلیارد دلار که قرار بود پرداخت شود به حساب بانک مرکزی در سوئیس و عمان واریز شده ولی مشکل اینجاست که این پول‌ها را نمی‌توانیم به داخل کشور منتقل کنیم.  
 
رئیس کمیته مطالبات مجلس اظهار داشت: در این رابطه 3 فرضیه قابل تصور است که چرا نمی‌توانیم این مبالغ را به کشور منتقل کنیم.  
 
وی با اشاره به فرضیه اول گفت: شاید ناشی از اشتباهاتی است که بانک مرکزی مرتکب شده یعنی باید حسابی باز می‌کرد که امکان برداشت از آن‌ها وجود داشت ولی اینگونه نشده است.
 
دواتگری با اشاره به فرضیه دوم گفت: برخی از کشورهای غربی و خصوصا بانک‌هایی که در آن‌ها حساب باز کردیم متاسفانه استقلال ندارند و با فشار غرب به خصوص آمریکا و با تهدید به اعمال جرایم سنگین از پرداخت این وجوه به جمهوری اسلامی خودداری می‌کنند که به تبع این اعتبار و استقلال آن بانک‌ها در عرصه تجارت جهانی خدشه‌دار می‌شود.
 
وی گفت: بانکی که استقلال ندارد، پرداختی که نیاز به مجوز آمریکا دارد قطعا اعتبار آن بانک خدشه‌دار شده و نباید به آن‌ها اعتماد کرد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کارشکنی و شیطنت‌های آمریکا را فرضیه سوم دانست و گفت: کارشکنی و شیطنت‌های آمریکا در خصوص بانک‌های اروپایی و خارجی فرضیه دیگری است، به طوری که به جای پرداخت پول به ایران سعی می‌کنند در مقابل این وجوه ما را وادار به خرید سایر محصولات از جمله غذا و دارو کنند و این کارشکنی قابل قبول نیست.  
 
دواتگری ادامه داد: پول‌های واریز شده به حساب ایران در عمان و سوئیس درست است و اینکه آن حساب به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده نیز درست است ولی مشکل اینجاست که این مبلغ قابل برداشت نیست.  
 
رئیس کمیته مطالبات عمومی در پایان در مورد میزان دارایی‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: آمارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که باید بانک مرکزی به صورت رسمی و شفاف اعلام کند.  

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 29 اسفند 1392برچسب:بانک, بدهی, برداشت,

طراحی سناریوی جدید برای مقابله با اقدام احتمالی غرب در نقض توافق هسته‌ای
بازدید : 212 |


به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، مصاحبه‌ای درباره مسائل داخلی به‌ویژه پرونده هسته‌ای، مسائل روز منطقه و جهان اسلام با شبکه بین‌المللی پرس.تی.وی داشته که متن این مصاحبه به شرح زیر است: 
 در 24 نوامبر 2013 ایران و گروه 1+5 به یک تفاهم‌نامه‌ای رسیدند، که یک نقشه‌ای را برای شرایط مذاکرات هسته‌ای ایجاد کرد، شما به‌عنوان فردی که رئیس پارلمان ایران هستید اولین احساس شما بعد از اینکه که شنیدید ایران و 1+5 به تفاهم رسیدند، چه بود؟ 
 به طور طبیعی نسبت به این موضوع احساس خوبی داشتم چون ایران همیشه به‌دنبال این بود که مسئه را از طریق مذاکرات حل کند و قبل از اینکه محتوایش را متوجه شویم از رادیو و تلویزیون دیدم که گفت‌وگو ثمربخش بوده و یک توافق اولیه برای مدت 6 ماه انجام شده و من خشنود بودم. 
 چرا ما قبلا به این توافق نرسیده بودیم، ایران سال‌های سال با گروه 1+5 در حال مذاکره بود، حال فکر می‌کنید چرا این توافق و تفاهم در گذشته انجام نشده بود؟ 
 عوامل مختلفی در این موضوع نقش داشت، بخشی از این موضوع به رفتار کشورهای غربی و قدرت‌های بزرگ مربوط می‌شد، زیرا این کشورها هنوز باور نداشتند که از طریق مذاکرات این مسئله باید حل شود، بیشتر با فشارهای روانی و تهدید نظامی و گاهی هم از سلاح تحریم استفاده کردند و تلقی این کشورها این بود که با این اقدامات ایران را از گام‌های بعدی در حوزه هسته‌ای منصرف می‌کنند، بنابر این این باعث می شد که گاهی مذاکره کرده و گاهی میز مذاکره را ترک می‌کردند. 
 نکته بعدی این بود که حوادثی در منطقه رخ می‌داد که این کشورها از روی لجبازی برای ایران فشارهایی را تجویز می‌کردند چون من به طور جدی معتقد هستم که مسئله آن‌ها مسئله هسته‌ای ایران نیست، بلکه آن‌ها به‌دنبال مسائل دیگری در منطقه هستند، از این رو شاهد هستیم که روش‌هایی که نسبت به حوادث منطقه رخ می‌دهد کاملا تأثیرگذار بود، به طور مثال زمانی که جنگ 33 روزه رخ داد کسینجر در مقاله‌ای گفت که الان زمانی است که باید یک فشار به ایران بیاوریم و این کشورها ظرف 48 ساعت یک قطعنامه علیه ایران صادر کردند، این در حالی است که جنگ 33 روزه مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و دفاع حزب‌الله و مقاومت بود، از این رو اینکه به خاطر مسئله هسته‌ای فوری این اقدام را انجام دادند نشان دهنده این است که این کشورها موضوع دیگری را دنبال می‌کردند. همان موقع آقای سولانا با من تماس گرفت و گفت که من خیلی از شما عذر می‌خواهم چون ما قرار بود که هفته بعد با هم ملاقات داشته باشیم و وی گفت که خرابکارها کار خودشان را انجام دادند. 
 نکته سوم این است که گاهی اشتباهات در درون ما هم بود، یعنی گاهی افراد مذاکرات را دقیق دنبال نمی‌کردند و گاهی می‌گفتند که لازم نیست درباره مسئله هسته ای مذاکره کنیم. 

بقیه درادامه مطلب
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 29 اسفند 1392برچسب:لاریجانی, رییس مجلس,,

تلاش دولت برای زندگی راحت تر و نگرانی کمتر مردم است
بازدید : 152 |

پیام نوروزی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی 

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد 


«بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

السلام علیکِ یا فاطمه یا بنت رسول الله یا سیده النساء العالمین

نوروزِ فرخنده، آغاز سال ۱۳۹۳ را به همه آحاد ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ مخصوصاً به آن عزیزانی که اکنون در کنار خانواده خود و در کنار سفره نوروزی و شادی حضور ندارند. به آنهایی که به دلیل خدمت به مردم در کنار خانواده شان نیستند، خسته نباشید عرض می‌کنم و برای آنهایی هم که به دلایلی در کنار خانه و خانواده خود نیستند، آرزوی رفع مشکل می‌کنم.
تبریک ویژه به خانواده عزیز شهدا، جانبازان و ایثارگران. همچنین به همه ملل و اقوامی هم که در این منطقه و در هر جا که نوروز را گرامی می‌دارند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
بهار اعتدال و میانه‌روی است
کینه‌ها، کدورت‌ها و کبرها را کنار بگذاریم و همه به هم با نگاه مهر و محبت بنگریم.
بهار به معنای روزی است که دیگر از سرمای جانسوز زمستان خبری نیست و از گرمای سوزان و طاقت‌فرسا هم خبری نیست؛ پس بهار اعتدال و میانه‌روی است و ملت ما هم از دیرباز در مسیر اعتدال بوده است.
سالی که گذشت، ‌با حماسه‌های عظیم و بزرگ همراه بود که تاریخ هرگز آن را از یاد نخواهد برد. مردم به‌رغم مشکلات در زندگی، پای صندوق آراء آمدند و همه، فارغ از آن که به چه کسی رأی دادند، به امید رأی دادند.
در سالی که گذشت، مردم عزیز ایران به این بنده و همکارانم اجازه خدمت دادند و اکنون افتخار می‌کنم که در کنار سفره شادی شما اجازه حضور دارم.
در هفت ماهی که از فعالیت این دولت گذشته، قدم‌های بزرگی با حمایت شما مردم برداشته شده است؛ مهمترین آن، ایجاد فضای آرامش، همدلی، نشاط و تحرک بیشتر برای سربلندی ایرانِ عزیز و توسعه کشوری است که زادگاه و محبوب همه ماست.
سال جاری اقدامات جدّی تری برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت
بسیار خوشحالم به عرض ملت ایران برسانم که در زمینه اقتصادی دولت توانست با کمک کارشناسان و کاردانان و متخصصان، سرعت تورم را مهار کند؛ از مهرماه تا پایان بهمن، در هر ماهی که ملاحظه می‌کنیم رشد تورم از متوسط یک درصد کمتر بوده است؛ گاهی ۱.۲ دهم، گاهی نیم درصد و در بهمن امسال(سال۹۲) رشد تورم از نیم درصد هم کمتر بوده است؛ یعنی چهار دهم درصد. اگر بخواهیم با بهمن سال گذشتهسال۹۱ مقایسه کنیم که آن موقع رقم تورم در یک ماه ۵.۳ دهم بوده، به این معناست که تورم بهمن پارسال (سال۹۱) نسبت به امسال (سال۹۲) ، ۱۳ برابر بوده است و امسال(سال۹۲) به یک سیزدهم کاهش پیدا کرده است. همچنان در سال آیندهسال۹۳ اقدامات مجدانه‌ای برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت.
همچنین مسأله مهم ما در موضوع اقتصاد، مبارزه با رکود و شروع رونق اقتصادی است. سال آینده (سال۹۳)، سالِ رونق اقتصادی خواهد بود و در کنار رونق اقتصادی، شاهد رشد و شکوفایی صنعت، کشاورزی و بخش‌های خدمات در اقتصاد خواهیم بود.
در سالی که گذشت، تلاش کردیم در بازار کالا، طلا، سکه، ارز و بورس آرامش حاکم باشد و خبری از نوسانات شدید نباشد. این آرامش را در سال جاری ادامه خواهیم داد.
همچنین سال جدید در زمینه کشاورزی شاهد تحول مثبت خواهیم بود و اکنون آثار آن را در بخش کشاورزی مشاهده می‌کنیم. در اینجا لازم می‌دانم از همه روستائیان، کشاورزان، کارآفرینان، صنعتگران، کسبه، کارمندان،‌ کارگران، دانش‌آموزان و ‌دانشجویان، زنان و مردان و به ویژه جوانان، به خاطرحمایتشان از برنامه‌های خودشان - برنامه‌های دولت تدبیر و امید- تشکر و سپاسگزاری کنم.
امروز صدای ملت ایران در دنیا بهتر شنیده می‌شود
سال گذشته در زمینه سیاست خارجی قدم بسیار مهمی برداشته شد و امسال هم ادامه خواهد یافت. توانستیم درباره مشکلی که به نام پرونده هسته‌ای و تحریمی که به ناروا علیه ملت ما وضع کرده بودند، در اولین قدم موفقیت‌آمیز، به توافقی ولو کوتاه‌مدت دست پیدا کنیم و در واقع، ارّابه تحریم را متوقف کردیم؛ این مسیر ادامه خواهد یافت و در سال جاری امیدواریم بتوانیم به توافق نهایی دست یابیم.
در سیاست خارجی، چهره جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی کاملاً عوض شده است. امروز چهره واقعی این ملت بزرگ برای جهانیان بیشتر نمایان شده است و می‌بینیم که صدای ملت در دنیا بهتر شنیده می‌شود. شاهد رفت‌ و آمدهای سیاسی و اقتصادی در مسیر توسعه و رشد کشور هستیم و در سال جاری نیز شاهد آن خواهیم بود.
دولت، درمان و امنیت غذایی برای اقشار محروم را به عنوان دو سیاست در سال جاری دنبال خواهد کرد.
به طور کلی، وضعیت درمان کشور و سلامت و بیمه درمانی به نفع مردم تحول مثبت خواهد یافت. مردم در ماه‌های آینده شاهد اوضاع بهتری در مسیر سلامت خودشان و فرزندانشان خواهند بود.
همه تلاش این دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.
در سال جاری قدم دوم در زمینه هدفمندی یارانه‌ها برداشته خواهد شد و در این زمینه اطمینان می‌دهم که اقشار محرومِ جامعه از کمک بیشتری برخوردار خواهند شد؛ مخصوصاً امنیت غذایی اقشار محروم جامعه مورد توجه ویژه دولت خواهد بود.
باید بداخلاقی، تندی و دروغ از جامعه رخت بربندد
مسأله سیاست داخلی و فرهنگی برای این دولت بسیار اهمیت دارد. می‌خواهیم اخلاق در جامعه ما حاکم شود و تندی‌ها و افراط‌ها رخت بر بندد. در یک جامعه اسلامی، محمدی، علوی و فاطمی، نباید تهمت و افترا و دروغ جای پایی داشته باشد؛ باید دشنام برای همیشه از فضای جامعه ما رخت بربندد؛ ما پیرو همان قرآنیم که به ما امر می‌کند حتی نسبت به کفّار، سَبُّ و دشنام روا نداریم.
انتقاد حق همه است، اما یادمان باشد که با زبانِ نرم و دلسوزانه با هم سخن بگوییم. ما نیاز به انسجام و وحدت داریم. اگر همه دست به دست هم ندهیم، گل‌های جامعه ما شکفته نخواهد شد. اگر گُلی شکفته می‌شود، در سایه هماهنگی آب و خاک و نور است؛ اگر این سه با هم نباشند، سبزه‌ای نخواهد بود و گُلی شکفته نخواهد شد.
همه دست به دست هم دهیم؛ دارای هر فکر و اندیشه‌ای هستیم، هویت ایرانی‌ و اسلامی‌مان را پاس بداریم. فضای رشد فرهنگ را در جامعه‌مان بوجود بیاوریم. این دولت به مردم اطمینان می دهد که دو چندان برای بهبود معیشت مردم، تعالی اخلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی، قدم‌های مجدانه‌ای را در سال جاری برخواهد داشت.
فضای صمیمیت و مهربانی درکشور بیش از پیش باشد
نوروز امسال با عطر دل‌انگیز کوثر توأم است. همه ما از این فضای معطّر استفاده کنیم و خود را به خاندان رسالت نزدیک‌تر کنیم؛ ساعاتِ دعا و ساعات توجه به خداست؛ قلب‌ها به خدا نزدیک‌تر شده است. همه مردم باید تلاش کنند به خداوند متعال، قرآن مجید و راهِ حق نزدیک‌تر شوند و فضای صمیمیت و برادری و مهربانی در این کشور بیش از پیش حاکم شود.
در پایان، درود و سلام و تحیّتم بر انبیاء ، اولیاء و معصومین و به ویژه امام هشتم سلام‌الله‌علیه که کشور ما در پناه اوست و همچنین سلام و تحیّت به محضر امام زمان، ولی‌عصر ارواحنا له الفداه.
یاد شهیدان و امام شهیدان را گرامی می‌داریم و در سال جدید همه برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه و رونق بیشتر کشور تلاش خواهیم کرد.
روز و شب شادی داشته باشید؛ ایام تعطیلات بسیار خوب باشد و همه تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم. نوروز آراستگی است. تلاش کنیم ایران را بیاراییم و نگذاریم خدای ناکرده ایرانِ عزیز ما، زمین، هوا، دریا و تالاب‌هایش آلودگی پیدا کنند.
شاد و سربلند باشید
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته» 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 29 اسفند 1392برچسب:پیام ,نوروزی, رییس جمهور,

سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»
بازدید : 179 |

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه ی هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تقارن سال جدید با ایام شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از خداوند متعال مسالت کردند: این تقارن، امکان بهره گیری مضاعف از انوار هدایت الهی و برکات فاطمی را برای ملت ایران فراهم سازد.
ایشان در ترسیم افق سال نو، دو مسئله ی اقتصاد و فرهنگ را مهم تر از مسائل دیگر بر شمردند و تاکید کردند: برای تحقق شعار سال ۹۳ یعنی «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» تلاش مشترک مسئولان  و آحاد مردم ضروری است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش اساسی و برجسته ی مشارکت و حضور مردم در «زندگی و سازندگی کشور» خاطرنشان کردند: هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروههای گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه ها نقش آفرینی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئولان هم موظفند با توکل به خداوند و با تکیه ی بر مردم، در هر دو عرصه ی اقتصاد و فرهنگ، مجاهدانه وارد میدان عمل شوند.
ایشان تاکید کردند: آنچه در سال جديد پيش رو داريم، عبارت است از اقتصادى كه به كمك مسئولان و مردم شكوفايى پيدا كند، و فرهنگى كه با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوى حركت بزرگ كشور و ملت ما را معين كند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربه ها و عبرتهای گذشته در تصمیم گیری های آینده، به ارزیابی کیفیت تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» پرداختند و گفتند: در سال ۹۲، حماسه سیاسی با حضور مردم و تلاش مسئولان در عرصه های مختلف نظیر انتخابات، راهپیمایی های بزرگ و عرصه های دیگر به بهترین شکل تحقق پیدا کرد و با دست بدست شدن قدرت اجرایی در کمال امنیت و آرامش، حلقه ی جدیدی از سلسله ی طولانی مدیریت کشور شکل گرفت. 
رهبر انقلاب مسئله اقتصاد را برای مردم و کشور مسئله ای مهم خواندند و با اشاره به برخی تلاشهای قابل تقدیر در زمینه ی حماسه ی اقتصادی افزودند: البته در سال گذشته حماسه اقتصادی به شکل مورد انتظار محقق نشد که لازم است این حماسه در سال جدید به وجود آید.
ایشان «سیاستهای اقتصاد مقاومتی» را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند و تأکید کردند: در پرتو این سیاستها اکنون زمینه ی لازم برای تلاش مضاعف فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی همچنین از خداوند متعال برای همه ی ایرانیان عزیز، جوانان، خانواده ها، کودکان و مردان و زنان این سرزمین پر افتخار، در سال جدید تنِ سالم، شادابی، آرامش روحی، محبت، پیشرفت و تعالی و سعادت آرزو کردند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 29 اسفند 1392برچسب:پیام ,نوروزی, رهبر,,

بدون شرح...
بازدید : 158 |

افسران - بدون شرح...

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 24 اسفند 1392برچسب:آمریکا, ایران,

احکام در دریادلان
بازدید : 176 |

 

افسران - احکام در افسران

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 24 اسفند 1392برچسب:نگاه, پاک,

شلمچه "امروز....گزینه " های رو میز ما اینها هستن ..
بازدید : 171 |

افسران - شلمچه "امروز....گزینه " های رو میز ما اینها هستن ..
شلمچه ..روحشان شاد

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 24 اسفند 1392برچسب:شهیدان, گمنام,

یا مولا نگو وای مادرم که این مملکت فاطمه حیـــدر دارد ... فاطمه زهرا حاضر و ناظر است
بازدید : 117 |

 

افسران - یا مولا نگو وای مادرم که این مملکت فاطمه حیـــدر دارد ... فاطمه زهرا حاضر و ناظر است

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 24 اسفند 1392برچسب:ایام , فاطمیه,

منافقین و مخالفان نظام
بازدید : 194 |

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به گزارش اخیر احمد شهید در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: در ارتباط با موضوع مواد مخدر که در این گزارش به آن اشاره شده پس از حضور ناتو در افغانستان تولید این محصول به 40 برابر رسید یعنی از 200 تن کف تولید طالبان به 8 هزار تن افزایش یافت که مسئولیت این افزایش باید به پای کشورهایی گذاشته شود که در افغانستان حضور داشتند و با مسئولیت انگلیسی مواد مخدر در این کشور افزایش یافت.  
 
وی افزود: مخالفت با اشد مجازات در مورد سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر نشان‌دهنده این واقعیت است که عملا افرادی مانند احمد شهید هم علاقه‌مند به گسترش این پدیده شوم در منطقه هستند و گرنه کسانی که به زندگی صدها هزار جوان ارزش قائل نیستند نباید قابل ترحم باشند.  
 
نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتقاد احمد شهید از منشور حقوق بشر اشاره کرد و گفت: در زمینه مجازات‌های اسلامی که در دین مبین اسلام وضع شده مبتنی بر دستورات الهی است و فرهنگ غربی به هیچ وجه نمی‌تواند برای جامعه اسلامی در زمینه مجازات‌های اسلامی تعیین تکلیف کند.
 
وی افزود: ما پیرو دین اسلام، قرآن و احکام اسلامی هستیم و نباید کشورهای غربی که عملا در مدیریت جامعه خود و رعایت حقوق بشر ناتوانند برای ما تعیین تکلیف کنند.
 
بروجردی تاکید کرد: در قرن بیست و یکم شاهد شکنجه‌گاه رسمی گوانتانامو و سایر شکنجه‌گاه‌های آمریکا در کشورهای اروپایی و نقض حقوق زنان هستیم به طوری که سالانه ده‌ها هزار کودک بی‌هویت محصول نقض حقوق زنان در جامعه غرب است در حالی که در دین مبین اسلام پدیده ضد حقوق زن وجود ندارد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اقلیت‌های دینی نیز گفت: ما به عنوان موفق‌ترین الگو در رفتار با غیرمسلمانان در سطح جهان هستیم چرا که برای آن‌ها بودجه قرار می‌دهیم و از آزادی کامل در برگزاری مراسمات برخوردار هستند.
 
وی افزود: انتقال "مرکز جهانی آشوریان" از آمریکا به تهران در چند سال گذشته نشان دهنده فضای بهتر ایران برای آن‌هاست.
 
نماینده بروجرد با اشاره به بخش دیگری از گزارش "احمد شهید" در مورد "فرقه ضاله بهائیت" گفت: فرقه ضاله بهائیت به هیچ وجه دین نیست چرا که متعلق به هیچ یک از پیامبران الهی که منشا به وجود آمدن ادیان الهی بودند نیست.
 
وی افزود: "بهائیت" یک مسلک سیاسی ساخته و پرداخته استعمار است، همان گونه که در جهان اهل سنت وهابیت را ایجاد کردند در جهان شیعه هم بهائیت را به وجود آوردند و طبیعی است ما اجازه اجرای توطئه استعماری انگلیس در جامعه خود را نخواهیم داد.  
 
بروجردی در پایان به مغرضانه بودن گزارش "احمد شهید" اشاره کرد و گفت: منبع اطلاعاتی گزارش‌های "احمد شهید" منافقین و مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران است در صورتی که وی به راحتی می‌تواند از طریق جهان گسترده اینترنت اطلاعات دقیق و لازم را از وضعیت جمهوری اسلامی ایران به دست بیاورد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 23 اسفند 1392برچسب:منافقین, حقوق بشر,,

بيانات در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى
بازدید : 159 |



بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خدا را سپاسگزاریم بر توفیقی که عنایت فرمود که ما زنده بمانیم در یک جلسه‌ی دیگر در این جمع با عظمت حضور پیدا کنیم و مطالبی را بشنویم و مطالبی را عرض کنیم. تشکر میکنم از رئیس محترم مجلس خبرگان(۱) که با وجود اینکه برایشان سخت هم هست در عین حال مقیدند که این مجلس را در سر وقت تشکیل بدهند و وقت بگذارند و نیرو بگذارند، و همچنین از کلیه‌ی آقایان محترم.
در اهمیت این مجلس خیلی صحبت شده، هم ما عرض کرده‌ایم، هم خود شما آقایان مکرر بیان کرده‌اید؛ در مجموعه‌ی ارکان نظام اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، این مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد. لکن گاهی به مناسبتهایی که پیش می‌آید - چه در اوضاع داخلی، چه در مجموعه‌ی مسائل جهانی - اهمیت این مجلس و اجتماع این‌همه از علما و بزرگان و متنفذینِ روحانی در بلاد و مجتهدین و مانند اینها، اهمیت ویژه‌ای پیدا میکند؛ به‌نظر ما دوران کنونی از جمله‌ی این دورانها است، یعنی مسائل مهمی در جریان است در پیرامون ما؛ چه مسائلی که مستقیماً به ما ارتباط پیدا میکند، و چه مسائلی که ولو به‌طور مستقیم با ما مربوط نیست لکن نمیتوانیم از کنار آن آسان بگذریم؛ از این‌گونه مسائل امروز در دنیا و در منطقه زیاد است. اوضاع عمومی - چه در آسیا، چه در آفریقا، چه در اروپا - اوضاع پیچیده‌ای است، اوضاع مهمی است؛ و نظام جمهوری اسلامی طبعاً حرفی خواهد داشت در قبال این نظام، و خودنگری و بازیابیِ وظیفه جزو مسئولیتهای همه‌ی ما در این دوران است. عرض کردیم، هم در دنیا معضلات زیادی وجود دارد، هم اثر گذاری جمهوری اسلامی در معادلات منطقه بلکه گاهی در معادلات جهانی بیش از همیشه است؛ بنابراین همه‌ی ارکان نظام از جمله این مجلس، باید نگاه مبتکرانه و اساسی به مسائل داشته باشند؛ هم به حیث وظیفه‌ی شخصی و ذاتی علما - که علما هادیان امتند و وظایفی دارند و مردم را باید روشن کنند؛ در نظام اسلامی وظیفه‌ی علما فقط گفتنِ مسئله‌ی نماز و روزه نیست، مردم را بیدار میکنند، هوشیار میکنند، حقایق را به مردم میگویند، بصیرت‌افزایی میکنند - هم به حیث اعتبار این مجلس که یک نهاد حکومتی است، وظایفی بر عهده است.
من دو مطلب را عرض میکنم. یک مطلب، نکاتی در حول‌وحوش مسائل کنونی دنیا است، مسائلی که به ما البته ارتباط پیدا میکند. طبعاً خیلی از مسائل هست که به ما مرتبط نیست؛ چند نکته درباره‌ی آنچه به ما مربوط میشود در زمینه‌ی مسائل جهانی، عرض میکنم.
 یک نکته این است که امروز جهان درگیر تحولات اساسی است، این را نمیشود منکر شد؛ شما نگاه کنید به منطقه‌ی شمال آفریقا و مناطق دیگری از آفریقا، در منطقه‌ی آسیا و قدرتهایی که در آسیا سر برآورده‌اند و در دنیا عرض اندام میکنند در مقابل قدرتهای سنتی عالم، [یا] وضعیتی که در اروپا ملاحظه میکنید وجود دارد؛ دنیا در حال یک تحول است. حالا تحولات جهانی و تاریخی طبعاً در زمان کوتاه تحقق پیدا نمیکند؛ این‌جور نیست که حالا ما فرض کنیم اگر تحولی دارد رخ میدهد باید در ظرف شش‌ماه، یک سال، دو سال انجام بگیرد؛ نه، نشانه‌های تحول را باید دید ولو این تحول بمُرور در ظرف بیست سال انجام خواهد گرفت؛ لکن ما [باید] بفهمیم که در دنیا چه دارد اتفاق می‌افتد. بنابراین نکته‌ی اول این است که دنیا درگیر تحولات اساسی است؛ این را بفهمیم.

 

بقیه ادامه مطلب

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:اعضاء, مجلس خبرگان,

بیانات در جلسه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
بازدید : 170 |


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
خوشامد عرض میکنم به همه‌ی برادران و خواهران عزیز و تشکر میکنم که این دعوت را اجابت کردید و در این جلسه حضور پیدا کردید تا ان‌شاءالله با آنچه در این فضای همدلی مطرح میشود، کاری در جهت پیشرفت کشور و گامی در راه رسیدن به آرمانهای بلند کشور انجام بشود و برداشته بشود.
هدف از اینکه به شما برادران و خواهران زحمت دادیم که اینجا تشریف بیاورید، این است که درباره‌ی سیاستهای اقتصاد مقاومتی که اخیراً ابلاغ شد و اعلام شد، (۱) قدری صحبت بشود که هم تا حدودی تبیین و هم تأکید [شود] بر آنچه لازمه‌ی این سیاستها است و وظایفی که این سیاستهای مهم و اساسی بردوش همه‌ی ما میگذارد. قبلاً سیاستهای گوناگونی در زمینه‌های اقتصادی ابلاغ شده است؛ مثل سیاست انرژی، سیاست تولید ملی، سیاست اصل ۴۴، سیاست امنیت سرمایه‌گذاری، سیاستهای آب و غیره؛ در آن سیاستها آنچه کانون توجه در هر بخشی بوده است، ارائه‌ی نقشه‌ی‌راه بوده؛ یعنی خواستیم مثلاً در زمینه‌ی تولید ملی یا مسئله‌ی آب یا مسئله‌ی انرژی و امثال اینها نقشه‌ی‌راهی ارائه بشود که براساس آن، مسئولان، کار خودشان را پیش ببرند. [اما] در این سیاستها تنها مسئله‌ی نقشه‌ی‌راه نیست، بلکه در اینجا شاخصهای درستْ پیمودن راه هم مطرح شده؛ درست مثل علائم راهنمایی و رانندگی. در بندهای مختلف این سیاستها وظایفی تعیین شده‌است که در واقع این وظایف تضمین‌کننده‌ی درستی حرکت در این راه است؛ یعنی این سیاستها که فراگیر و عمومی و کلی است، در هر بخشی شاخصه‌هایی را مشخص کرده است که در مطالعه‌ی بندهای سیاستها، کارهایی که باید انجام بگیرد، مشخص است. مجموعه‌ی سیاستهای اقتصاد مقاومتی در واقع یک الگوی بومی و علمی است که برآمده‌ی از فرهنگ انقلابی و اسلامی ما است؛ متناسب با وضعیت امروز و فردای ما است. من شرح خواهم داد که این مربوط به وضع کنونی و شرایط کنونی کشور نیست، این یک تدبیر بلندمدت برای اقتصاد کشور است؛ میتواند اهداف نظام جمهوری اسلامی را در زمینه‌ی مسائل اقتصادی برآورده کند؛ میتواند مشکلات را برطرف کند؛ درعین‌حال پویا هم هست؛ یعنی ما این سیاستها را به صورت یک چهارچوب بسته و متحجر ندیده‌ایم، قابل تکمیل است، قابل انطباق با شرایط گوناگونی است که ممکن است در هر برهه‌ای از زمان پیش بیاید؛ و عملاً اقتصاد کشور را به حالت "انعطاف‌پذیری" میرساند؛ یعنی شکنندگی اقتصاد را در مقابل تکانه‌های گوناگون - که اشاره خواهم کرد - برطرف میکند.

 بقیه درادامه مطلب

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:سیاستها,اقتصاد,مقاومتی,

ایمان همراه با بصیرت
بازدید : 173 |

افسران - ایمان همراه با بصیرت

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:ایمان, بصیرت,,

ایستادگی
بازدید : 199 |

افسران - ایستلدگی

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:ایستادگی,,

شرایط بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در سال 93
بازدید : 233 |

علی‌اصغر فانی در حاشیه همایش تجلیل از 35 پیشکسوت عرصه امور تربیتی و پرورشی در جمع خبرنگاران درباره پرسش اخیر مقام معظم رهبری درباره سیاست اقتصاد مقاومتی و این که چه بخش‌هایی از این سیاست مرتبط با آموزش و پرورش است، گفت: بنده این سیاست‌ها را به طور دقیق مطالعه کرده و در آموزش و پرورش گروهی را مامور کرده‌ام که ترجمان این سیاست‌های رهبری را در آموزش و پرورش ببینند.

 وی افزود: خوشحالم فعالیت‌هایی که در چند ماه اخیر در آموزش و پرورش انجام داده‌ام، در راستای سیاست‌هایی است که مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند اما هم‌اکنون شورای عالی آموزش و پرورش ماموریت یافته تا این سیاست‌ها را با دقت بررسی کند و کمیته‌ای‌ را نیز مامور کرده‌ایم که این سیاست‌ها را بررسی و آن را به زبان آموزش و پرورش ترجمه کند.
 فانی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی یک سیاست است که بر مجموعه فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش سایه می‌اندازد، تصریح کرد: به طور قطع بخش مدیریتی حوزه تعلیم و تربیت بیشترین تاثیر را از این سیاست‌ها می‌گیرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره بودجه آموزش و پرورش نیز گفت: امسال برای اولین بار برنامه‌های سال 93 را بر مبنای 4 سیاست تنظیم کرده‌ایم و احکام بسیار خوبی در بودجه 93 پیش‌بینی شده که دولت و مجلس نیز این احکام را تایید و تصویب کرده‌اند. بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در مقایسه با سال گذشته رشد 26 درصدی را نشان می‌دهد در حالی که بودجه دولت نسبت به سال گذشته تنها 11 درصد افزایش یافته و این موضوع حاکی از اشراف دولت نسبت به آموزش و پرورش و اهمیت این وزارتخانه است.
 وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: در گردهمایی که حدود دو ماه پیش با حضور مدیران کل استان‌ها با رییس جمهور برگزار شد، ایشان گفتند گشایشی در بودجه کشور ایجاد خواهد شد که با توجه به این گشایش بودجه به آموزش و پرورش بیشتر خواهیم رسید.
فانی درباره شرایط بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در سال 93 نیز گفت: مجلس بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی را تصویب نکرد. برای سال آینده بازنشستگی پیش از موعد داریم اما بدون سنوات ارفاقی. بر اساس نیاز و عدم نیاز به نیروی انسانی دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد. اگر در یک منطقه جغرافیایی به نیروی انسانی در رشته‌ای خاص نیاز داشته باشیم با بازنشستگی پیش از موعد موافقت نمی‌شود اما چنانچه بتوانیم نیروی دیگری را جایگزین کنیم با بازنشستگی پیش از موعد موافقت خواهد شد.
 وی درباره سند تحول بنیادین نیز اظهار کرد: برای اینکه یک سند تحول در بستر وسیع آموزش و پرورش شکل بگیرد نیاز به نقشه راه دارد که در حال تدوین این نقشه راه هستیم و بلافاصله پس از تدوین آن درخصوص اجرای سند تحول بنیادین اقدام خواهیم کرد. این نقشه راه شامل محتوا، پیش‌نیازها، تمهیدات اجرایی و مجموعه فعالیت‌هایی است که برای اجرایی شدن سند در یک جدول زمان‌بندی تنظیم می‌شود و تلاش می‌کنیم با فراهم کردن مقدمات به سمت اجرای واقعی سند تحول بنیادین برویم.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:بازنشستگی, پیش ازموعد, آموزش وپرورش,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس