red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




ارتقاء رتبه معلمان در کمیسیون آموزش مجلس بررسی می شود
بازدید : 251 |

نشست مشترک اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش با موضوع ارتقاء رتبه معلمان برگزار می شود.

بررسی لایحه نحوه کمکهای اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان فنی و حرفه ای در مورد خط مشی آموزشی و پژوهشی با تاکید بر آموزشهای مهارتی برنامه این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه است.

وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه در مورد برنامه پنج ساله پنجم توسعه و میزان اجرایی شدن مصوبات جلسه مشترک تشکیل شده در شهر مشهد و سایر مصوبات، گزارشی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه خواهد کرد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 30 دی 1391برچسب:رتبه بندی,

تقویت كمیسیون‌های قرآنی و استفاده از تمامی ظرفیت آنها
بازدید : 171 |

حسین هژبری معاون پرورشی وفرهنگی ،امروز در سی وسومین جلسه كمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن كریم که در ساختمان علاقمندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان یك مسلمان باید در اعمال و رفتار خود اندیشه و بررسی كنیم چه اندازه در این مسیر حركت كرده ایم.

وی با تسلیت رحلت استاد اوحدی یكی از پیشگامان قرائت و آموزش قرآن  كریم و پدر شهید، افزود: اگر بناست كمیسیون ها قدرت پیدا كنند، باید از تمامی ظرفیت آنها استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش بر تصویب بودجه قرآنی و ارسال گزارشات قرآنی حوزه های مختلف  ازمحل این جلسات به شورای توسعه عمومی قرآن كریم تاكید كرد.

وی با درخواست از اعضای كارگروه های كمیسیون مبنی بر تلقی اهداف عمومی قرآن كریم به عنوان شرح وظایف خود تصریح كرد: هدف گذاری آموزش عمومی قرآن كریم توسط این كمیسیون انجام شده است.

هژبری با توجه به جامعیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح كرد: اسنادی كه پس از این سند  تدوین می شود باید مبتنی بر برنامه عمل باشد.
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 30 دی 1391برچسب:تصویب بودجه قرآنی,,

مشکل ادامه تحصیل تمام فرهنگیان دارای مدرک معادل حل شد
بازدید : 277 |

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش  افزود: فرهنگیان دارای مدرک معادل بین سال‌های 1377 و 1381 دارای مشکلاتی بودند که این موضوع هم حل شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، پیش از این نیز مشكل فرهنگیانی که در سال‌های 1377 به قبل و 1381 به بعد مدرک خود را دریافت کرده بودند، مرتفع شده بود.

وی درباره مشكل ادامه تحصیل این دسته از فرهنگیان اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در همان زمان گفته بود که برگزاری دوره‌های مذکور برای فرهنگیان ممنوع و وزارت آموزش و پرورش در آن زمان تخلف کرده است.

حاجی بابایی با تایید اینکه در آن زمان نباید دوره‌ای از طرف آموزش و پرورش برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: بعد از این موارد و با صحبت‌هایی که انجام شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون معین این شورا لطف کردند و مشکل مرتفع شد.

وزیر آموزش و پرورش به نحوه شرکت داوطلبان دارای مدرک معادل جهت ادامه تحصیل اشاره و اظهار کرد: 70 تا 75 درصد واحدهای افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند و می‌خواهند در دوره فوق‌لیسانس شرکت کنند، پذیرفته می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینكه این موضوع برای مقطع فوق‌دیپلم هم همین‌طور خواهد بود، تصریح كرد: حالا ممکن است پذیرش واحدهای آنها 5 درصد بالاتر یا پایین‌تر باشد. در این مورد هم کارگروهی برای حل مشكلات احتمالی قرار است تشکیل شود.
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 30 دی 1391برچسب:حل مدرک معادل,

راز موفقیت /فقط خدارابپرستیم(9)
بازدید : 299 |

 *** به خودت افتخار كن كه براي ديگران منشا خير و بركت هستي. *** مادران را دريابيد. آن‌هايي كه عصاره جانشان را نثارمان كردند. آزادي بالاترين درجه ارزش‌گذاري به خود و ماندگارترين هديه به انسان‌ها *** گم كردن يا از دست دادن هر چيزي ناراحت‌كننده است، اما اغلب پيامدهاي خوب و مثبتي به همراه دارد. *** براي شادي كردن تا فردا صبر نكن و از آن‌چه كه خداوند به تو هديه داده لذت ببر و سپاسگزار باش. *** هميشه نسبت به مهر و عشق همراهتان سپاسگزار باشيد و حرمت آن را حفظ كنيد. *** دست روزگار به ياري آن‌هايي مي‌شتابد كه تواضع بيشتري داشته باشند. *** از امروز تصميم ‌بگيريد كه با لبخند وارد خانه شويد، كمي صبور باشيد، با اعضاي خانواده‌تان هم حسي كنيد و خودتان را به جاي آن‌ها بگذاريد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 30 دی 1391برچسب:خدا/مثبت اندیشی,

رازموفقیت/فقط خدارابپرستیم(8)
بازدید : 338 |

مدرسه زندگي وقتي به شما اجازه مي‌دهد به كلاس بالاتر برويد كه در درس‌هاي قبلي نمره قبولي دريافت كرده باشيد. *** عمر كوتاه است و ما بايد در هر ثانيه درخشنده‌تر از قبل شويم و چه دلچسب است در لحظات وصل و ديدار ناشناختني چون آن بزرگ فرياد برآوريم: آي مردم من آن‌چه در توان داشتم، انجام دادم. *** حركت كنيد و ايمان داشته باشيد كه موفقيت در يك قدمي شماست. *** ما نمي‌توانيم ديگران را عوض كنيم حتي اگر احساس كنيم كه چيزي برايشان بهتر است! فقط مي‌توانيم به آن‌ها راهي را پيشنهاد دهيم. *** در افكارتان كاوش كنيد و فكرهايي را بيابيد كه در شما احساس خوبي ايجاد مي‌كنند. *** به چيزهاي زيادي در زندگي‌تان فكر كنيد كه بايد به خاطرشان سپاسگزار باشيد. *** خودتان را دوست داشته باشيد،‌ زندگي‌تان را ارج نهيد و بگذاريد كه جهان، شادماني و سرور را در شما جاري كند. *** در هر شرايطي بهترين راه، رويارويي با حقيقت و تسليم شدن صادقانه است. ***

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 30 دی 1391برچسب:خدا,مثبت اندیشی,

تربيت ، بزرگ ترين نياز جامعه در مسير رشد و تعالي است
بازدید : 262 |

دكترحميد رضا حاجي بابايي صبح امروز در مراسم بزرگداشت شوراهاي آموزش وپرورش سراسر كشور در اردوگاه شهيد باهنر تهران با اعلام اين مطلب افزود : تربيت اساسي ترين و مهم ترين عامل پيشرفت و توسعه همه جانبه در كشور محسوب مي شود كه اگر درست طراحي و اجرا شود ، بسياري از مشكلات  اقتصادي ، فرهنگي ، اجتماعي كشور برطرف خواهد شد.

 

وي با بيان اينكه در آموزش و پرورش به مقوله هاي تعليم و تربيت توجه كافي صورت گرفته است ، افزود : در آموزش وپرورش بدنبال آن هستيم كه دانش آموزاني با معيارهاي اسلامي و ايراني تربيت كنيم تا علاوه بر ارتقاء جايگاه و شأن نظام جمهوري اسلامي در جهان ، رشد و بالندگي فكري در  جامعه ايجاد كنند .

دكتر حاجي بابايي با اشاره به اينكه تربيت دانش آموز اسلامي و ايراني تنها از طريق معلمان اسلامي امكان پذير است ، افزود : راه اندازي دانشگاه فرهنگيان ، مهم ترين اقدام عملي وزارت آموزش وپرورش براي تربيت معلمان متخصص و اسلامي در راستاي تحول بنيادين است كه به خوبي راه اندازي گرديده است و از ابتداي بهمن ماه امسال بيش از 25 هزار دانشجو در اين مركز مشغول به تحصيل خواهند شد .

 وي با اشاره به اينكه 64 پرديس  دانشگاهي  فرهنگيان در كشور راه اندازي شده است ، اضافه كرد : در هريك از ادارات كل آموزش وپرورش سراسر كشور دو واحد پرديس دانشگاهي فرهنگيان  راه اندازي  شده است  تا به تربيت  معلماني با معيارهاي صحيح اسلامي و انساني با قدرت انتقال بالاي مفاهيم آموزشي و تربيتي به دانش آموزان  بپردازند . 

 

 

وزير آموزش وپرورش با اشاره به اينكه در سند تحول بنيادين  ، بناهاي  آموزش و پرورش تعريف شده اند  ، افزود : در سند  تحول بنيادين بدنبال تربيت دانش آموزاني بر مبناي  آموزه هاي ديني ، قرآني  و سيره معصومين (عليهم السلام)  بويژه حضرت فاطمه الزهرا (سلام ا... عليه ) هستيم .

وي با اشاره به اينكه زيباترين جلوه پيامبري ، معلمي است ، افزود : رمز و راز هستي بر معلمي بنا نهاده شده است  و جز رابطه  استاد و شاگردي ، چيز ديگري وجود ندارد.

 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 30 دی 1391برچسب:شوراهای آموزش وپرورش,پردیش دانشگاهی,

استخدام رسمی تمامی فرزندان شاهد و ایثارگر
بازدید : 296 |

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش:

مریم خلیلوند  با اشاره به بحث استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر اظهار کرد: تمامی فرزندان شاهد و ایثارگر که به صورت قراردادی یا پیمانی مشغول به فعالیت هستند، تا 22 بهمن سال جاری تبدیل وضعیت و استخدام رسمی خواهند شد.
 
وی افزود: بخشنامه تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر در قالب طرح مهر آفرین به همه استانهای سراسر کشور ارسال شده است و به زودی فرزندان شاهد و ایثارگر تبدیل وضعیت شده و حکم های جدید خود را دریافت خواهند کرد.
 
مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش نخستین وزارتخانه ای است که تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی فرزندان شاهد و ایثارگر را به این سرعت پیگیری و اجرایی کرده است.
 
خلیلوند خاطرنشان کرد: همچنین وزارت آموزش و پرورش نخستین وزارتخانه ای است که قانون بهره مندی فرزندان شاهد از مزایای جانبازان 50 درصد را به سرعت اجرایی کرده است.
 
وی با بیان اینکه در زمان وزارت دکتر حاجی بابایی کارهای بسیار خوب و ارزشمندی صورت گرفته است، اظهار کرد: اخیرا با دستور وزیر آموزش و پرورش، طی بخشنامه ای کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران فعال در استانها، ارتقای جایگاه پیدا کرده و به صورت اداره در آمده اند.
 
خلیلوند با بیان اینکه این بخشنامه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای جایگاه شاهد به تمامی استانها ارسال شد، تصریح کرد: تا قبل از اجرای این بخشنامه، کارشناس مسئول های امور شاهد و ایثارگران در استانها زیرمجموعه سازمان مشارکت های مردمی بودند که با اجرایی شدن این بخشنامه در حال حاضر در قالب اداره و به صورت مستقل عمل می کنند.
 
وی با بیان اینکه مدارس شاهد در سال 1365 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد، اضافه کرد: اجرای این بخشنامه، حرکت بسیار ارزشمندی بود که بعد از گذشت 26 سال از عمر تاسیس مدارس شاهد و ایثارگر صورت گرفته است.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 30 دی 1391برچسب:استخدام رسمی فرزندان شاهدوایثارگز,

گردآوری فعالیت‌های پرورشی آموزش و در پرورش در کتاب˝سرمشق تربیت
بازدید : 718 |

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد؛امام خمینی (ره) با تربیت شاگردانی خوب توانستند انقلاب اسلامی را پایه ریزی کنند، بنابراین معلمان نیز باید با تربیت صحیح دانش آموزان آنها را در نیل به اهداف بزرگ یاری رسانند.  وی افزود: در حوزه نظری سرمایه اصلی برای هر جامعه ای به طور قطع، نیروی انسانی آن جامعه است و هر انسان برای خود معدنی از طلا یا نقره است و اگر این استعدادها کشف نشود نمی توان در مورد گوهر وجودی انسان ها نظر داد.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اذعان داشت: از مدیران پرورشی خواهش می کنم تا کارها و نقش های مختلفی را خلق کنند و بازیگری آن را به دانش آموزان بسپارند تا با ذوق مضاعفی که دارند بتوانند درعرصه های قرآنی، فرهنگی به ایفای نقش بپردازند.
 وی اضافه کرد: البته سپردن نقش به دانش آموزان بدان معنا نیست که نباید جذب نیروی انسانی داشته باشیم اما طرح یاران مدرسه کمک می کند تا بسیاری از مشکلات مرتفع شود.
 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در ادامه گفت: امروز سیاست گزینش بدین صورت است که افرادی که به درد مدیریت می خورند به آنها مسئولیت سپرده می شود، در مورد دانش آموزان نیز این مسئله صدق می کند. با شناخت استعدادهای آنها می توان آینده ای روشن را برای کشور رقم زد.
 هژبری یادآور شد: آنچه در آموزش و پرورش بویین زهرا دیده شد، این است که با یک تلنگر جنبش خوبی در مدارس برای حوزه های فرهنگی به وجود آمده است و اگر بگوییم مدیریت معجزه می کند حرف بیراهی نیست.
 وی تصریح کرد: ماموریت ما این بود که تشکر وزیر آموزش و پرورش از همکاران را به آنها ابلاغ کنیم و نقدها و نظرات آنها را بشنویم.
 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اضافه کرد: همه فعالیت های وزارت آموزش و پرورش را در عرصه فرهنگی و پرورشی در کتابی با عنوان "سرمشق تربیت" جمع آوری کردیم و برنامه هایی را با توجه به سند تحول بنیادین ارائه دادیم که با تامین اعتبار قابل اجرا خواهد بود.

 


 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:معاون پرورشی,کتاب سرمشق تربیت,

تمامی مدارس به تربیت قرآنی بپردازند
بازدید : 191 |

حسین هژبری  اظهار کرد: حفظ کردن قرآن برای تقویت حافظه مفید است و تمام مدارس به تربیت قرآنی بپردازند.

وی افزود: دیدگاه ها باید نسبت به دروس تغییر کند و ارتباط دانش آموزان با نماز بیشتر شود به همین دلیل پخش اذان سراسری را در مدارس اجرا کردیم زیرا دانش آموزان ارتباطشان با نماز از اذان آغاز می شود. این نکته نیز که معلمان در کنار دانش آموزان نماز بخوانند در ذهن دانش آموزان ماندگار خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رفتن دانش آموزان به کتابخانه ها یعنی همنشین شدن با دانشمندان و صاحبان علم؛ به همین دلیل باید کتابخانه ها در مدارس ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: معلمی واقعی است که در کنار تدریس، تربیت را نیز به عنوان نکته مهم در نظر داشته باشد، بنابراین بر نقش تربیتی معلمان تأکید داریم و نباید در این زمینه همه کارها را به حوزه پرورشی موکول کرد.

هژبری ادامه داد: تربیت به صورت بسته ای و مجموعه ای است و باید در همه زمینه ها و فعالیت ها به دانش آموزان ارائه گردد و باید در زمینه پرورشی همدلی و هم گرایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در امور مدارس باید مشارکت و همفکری وجود داشته باشد، گفت: شورای معلمان به معنای واقعی وجود داشته باشد و به عنوان اتاق فکری در مدارس فعالیت نماید.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: کانون پرورشی و فکری کودک و نوجوان و سایر کانون ها بنا بر تأکید وزیر باید پتانسیل خود را در مدارس هزینه کنند و این یعنی استفاده از ظرفیت عمومی دانش آموزان در این سطح گسترش یابد.

وی تأکید کرد: مدیران باید برای دانش آموزان جاذبه داشته باشند و از مشارکت اولیا جهت ارتقاء فعالیت های مدرسه نباید غافل شد.

هژبری یادآور شد: در زمینه فنی و حرفه ای باید اقدامات لازم صورت گیرد و خیرین در این زمینه مدارس را یاری رسانند.

وی با اشاره به طرح یاران مدرسه گفت: طرح یاران مدرسه پاسخ به نیازهای فرهنگی و تربیتی است که باعث مشارکت دانش آموزان در تمام فعالیت های مدارس می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: ما باید برخلاف گذشته که بر محور آموزش محور و سنتی اداره می شد به سمتی برویم که به دانش آموزان نقش داده شود و مقطع راهنمایی در این زمینه دوره حساسی برای دانش آموزان به حساب می آید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:مدارس قرآنی,,

رازموفقیت/فقط خدارابپرستیم(7)
بازدید : 315 |

** بزرگ‌ترين پشتوانه و دلگرمي يك زن يا مرد اين است كه همسرش ”حامي“ ‌او باشد. ** بلند شو، جلوي آيينه برو، بخند، بخند، از ته دل بخند، زندگي جريان دارد. زندگي پر از نشاط و انرژي است. زندگي حق تو، حق ما و حق همه مردم جهان است. ** هر فردي بالقوه مي‌تواند پاك‌ترين، موفق‌ترين و برترين انسان روي زمين باشد. ** كارهاي نيك ما به طرز معجزه‌آسا پاداشي شايسته خواهند داشت. ** اگر امروز رهگذري خسته را زير باران سوار اتومبيلتان كرديد، مطمئن باشيد روز ديگري فرشتگان شما را به مقصد خواهند رساند.** اي كاش قدر آخرين قهرمانان مظلوم كشورم را مي‌دانستم. جانبازان را مي‌گويم. قدري بيشتر به آن‌ها فكر كنيم. *** مثبت‌نگري، فرهنگي است كه در عمق خودآگاه همه، جاي دارد

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 26 دی 1391برچسب:خدا,مثبت اندیشی ,

رازموفقیت/فقط خدارابپرستیم(6)
بازدید : 293 |

 و در يك كلام به امواج منفي بگوييم ورود ممنوع. بخشش عميق‌ترين دليل عاشقي و بالاترين نمره در فهم زندگي ** قبل از هر كاري آب خنكي به صورتت بزن، در مقابل آيينه بايست و با صداي بلند بگو: ”من هستم و مي‌توانم مهر و عشقم را به همگان نشان دهم و قادرم هر چه را كه اراده مي‌كنم به دست بياورم.“ ** كلمه نمي‌توانم را براي هميشه از ذهنتان پاك كنيد، زيرا فقط شما مي‌توانيد خودتان و عقايدتان را دگرگون سازيد تا زندگي و دنياي اطرافتان بهتر شود. ** هر كس كه بتواند با امكانات محدود، پيرامونش را دلپذير سازد، يك فرد موفق محسوب مي‌شود.

برای مطالعه بیشتربه ادامه مطلب مراجعه نمایید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:مثبت اندیشی,خدا,

رازموفقیت/فقط خدارابپرستیم(5)
بازدید : 263 |

گذشته را فراموش كنيد اما تجارب آن را به خاطر داشته باشيد. ** در هر لحظه انسان بايد آن جايي باشد كه بيشترين لذت را از آن مي‌برد. ** آن‌چه را كه نياز داري ياد بگيري، مي‌تواني ياد بگيري. آن‌چه را نياز داري انجام دهي، ‌مي‌تواني انجام دهيد. به هر چه مي‌خواهي برسي، خودت با دست خودت مي‌تواني برسي. ** دوست داشتن يك مساله است و زيركي و حواس جمع بودن يك مقوله ديگر و اين دو هيچ ربطي به هم ندارند. يك بار بيشتر به دنيا نمي‌آيي و يك بار هم بيشتر فرصت زندگي نداري؛ پس بي‌جهت خودت را سرگرم بازي ”تحمل زوركي“ نكن! ** انسان آن‌چه را كه مي‌نويسد و مي‌گويد اولين نفري كه آن نوشته را مي‌بيند و باور مي‌كند خودش است و اين خيلي خطرناك است. پس فقط از روشنايي و سفيدي بنويسيد. ** ارزش‌هاي واقعي انسان‌ها، به عمق انديشه‌هاي آنان بستگي دارد. دنياي زيباي ما هميشه از انديشه‌هاي تواناي ما ساخته شده است.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:مثبت اندیشی, خدا,

به بهانه آغاز مرحله دوم اعزام راهیان نور پسران دوم متوسطه
بازدید : 260 |

گسترش فرهنگ اصيل اسلامي در سطح جامعه امري لازم است و به ويژه گسترش فرهنگ ايثار و شهادت در بين نسل جوان ارزش والايي دارد.اردوي راهيان نور تأثير بسيار زيادي در روحيه دانش‌آموزان و معنويت‌گرايي و بصيرت‌افزايي آنان دارد و همه بايد در تقويت اين اردوها همت كنند.

اردوهاي راهيان نور در حقيقت يك دانشگاه ايثار و شهادت است كه بايد باعشق و علاقه به سوي آن رفت.بايد همه تلاش و همت خود را در راستاي اجراي بهتر اردوي راهيان نور به‌كار بگيرند، تا دانش‌آموزان در يك فضاي معنوي از يادمان شهداء بازديد كنند تا تأثير آن بر روحيه آنها عميق‌تر صورت گيرد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:اردوی راهیان نور,

پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان در همان هفته اول بازنشستگي
بازدید : 199 |

دکتر حمیدرضا حاج بابایی وزیر آموزش وپرورش گفت : تا جايگاه رفيع معلم در جامعه ترسيم نشود  و تا دانش آموز نداند كه معلم مقتداي اوست ، تربيت شكل نمي گيرد و اظهار كرد: من و امثال من نمي توانيم شان معلم را ارتقاء دهيم فقط مي توانيم با تلاش خود جايگاه او را نشان دهيم و جامعه را نسبت به اين جايگاه واقف سازيم .

 

وزير آموزش وپرورش با تاكيد بر اين مطلب كه  براي  دفاع از معلم نبايد اورا شكست ، ادامه داد: در نقشه جامع علمي كشور،  ساعاتي از اوقات  معلم به پژوهش و تحقيق اختصاص يافته است.

وي عنوان كرد :ازاينكه معلمي بازنشسته شود و پس از چند ماه پاداش پايان خدمت خود را دريافت كند خجالت زده ام ، اما اين امر موضوعي است كه به بخش هاي مختلف مربوط مي شود.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:پاداش پایان خدمت,

مدارس ۵ روز هفته صبح تا شب دایرند!
بازدید : 254 |

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه روزهای پنجشنبه مدارس برای ارائه به مجلس تدوین شده است، گفت: با برنامه‌های تهیه شده، مدارس ۵ روز هفته صبح تا شب دایر خواهند بود.
 
حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در پاسخ به این پرسش که «مقرر شده بود این وزارتخانه برنامه روزهای پنجشنبه مدارس را به مجلس ارائه دهد، این برنامه در چه مرحله‌ای است؟»، اظهار داشت: این برنامه آماده شده است و آخرین جلسه آن را نیز برگزار کردیم؛ به طور کلی «فوق برنامه در مدارس» تهیه شده است.

وی با بیان اینکه زمان آموزشی را ساماندهی کرده‌ایم، افزود: کتاب ساماندهی زمان آموزش به زودی منتشر می‌شود که در آن زمان آموزشی به سه بخش تقسیم شده است.

* تقسیم‌ زمان آموزشی به 3 بخش

حاجی‌بابایی به بخش‌های زمان آموزش اشاره کرد و ادامه داد: «صبح‌ها با مدیریت مدیر مدرسه و خانواده»، «بعدازظهرها با محوریت خانواده و مدرسه» و «روزهای پنجشنبه و جمعه با محوریت خانواده» برنامه‌های آموزشی و تربیتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام توان آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان از شنبه تا چهارشنبه مشغول باشند، گفت: روزهای پنجشنبه نیز فوق برنامه داریم و بستگی دارد که هر کسی از این برنامه‌ها برای روزهای پنج‌شنبه چقدر استفاده کند؛ این برنامه‌ها اجباری نیست بلکه انتخابی است.
وزیر آموزش و پرورش به فارس افزود: انتقال برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به داخل مدارس، راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی و دایر شدن کانون‌های زبان در مدارس و صدها برنامه دیگر، از اقداماتی است که حجم کارهای مدرسه را دو برابر گذشته خواهد کرد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:دایر بودن مدارس پنج شنبه ها,

افزایش امتحانات نهایی در پایه‌های اول و دوم دبیرستان
بازدید : 209 |

ابراهیم سحرخیز امروز در بازدید از مدارس ناحیه 2 استان قزوین در مجتمع آموزشی شهید شالباف در شینقر، اظهار كرد: رویكرد در تاسیس مجتمع های آموزشی روستایی با شهری متفاوت است؛ لذا نگاه غالب در مجتمع های روستایی این است كه  علاوه بر اختصاص یك مدیر توانمند، از همكاران تخصصی به عنوان معلم در این مجتمع ها استفاده شود.

وی افزود: با توجه به تعداد معلمان در این مجتمع ها مدیر می تواند كارگاه های آموزشی، تخصصی برای رشته های مختلف برگزار كند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد: معاون اجرایی مركز مجتمع، باید تمام اطلاعات علمی وفردی دانش آموزان را درسیستم خود در مركز به صورت متمركز داشته باشد.

سحرخیز خاطرنشان كرد: درسال های آینده دوره راهنمایی ومتوسطه را ادغام كرده و آن وقت یك معلم باید بتواند هم در راهنمایی وهم در متوسطه تدریس كند.


نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 25 دی 1391برچسب:اقزایش امتحانات اول ودوم دبیرستان,

تجسم خلاق و قانون جذب در اسلام ( قانون جذب در نهج البلاغه)
بازدید : 243 |

تجسم خلاق و قانون جذب از دیدگاه حضرت علی(ع)

در نامه ی 31( نامه ی امام علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع) ) بسیار زیبا به تجسم خلاق و قانون جذب اشاره شده است که خواستم آن را با شما در میان بگزارم. در این خطبه این گونه نوشته شده است که: بدان خدایی که گنج های آسمان و زمین در دست اوست، به تو اجازه ی درخواست داده، و برآورده کردن آن را به عهده گرفته است . تو را دستور داده که از او بخواهی تا ببخشاید. درخواست رحمت کنی تا ببخشاید و خداوند میان تو و خودش کسی را نگذاشته است تا حجاب و فاصله پدید آورد. و از گنجینه های رحمت او چیزهایی را درخواست کن که جز او کسی نمی تواند ببخشاید، مانند: عمر بیشتر، تندرستی بدن و گشایش در روزی. سپس خداوند کلیدهای گنجینه های خود را در دست تو گذاشته است که به تو اجازه ی دعا کردن داد، پس هرگاه خواستی می توانی با نیایش، درهای نعمت خدا را بگشایی، تا باران رحمت الهی بر تو ببارد. هرگز از تاخیر (دیر شدن) برآورده شدن نیاز، نا امید مباش، زیرا بخشش الهی به اندازه ی نیت است. گاه، در برآورده شدن نیاز دیرتر می گردد تا پاداش درخواست کننده بیشتر و جزای آرزومند کامل تر شود، گاهی درخواست می کنی اما پاسخ داده نمی شود، زیرا بهتر از آنچه خواستی یا در وقت مشخص به تو خواهد بخشید، یا برای بخشش بهتر از آنچه خواستی، درخواست برآورده نمی شود، چه بسا خواسته هایی داری که اگر داده شود مایه ی هلاکت دین تو خواهد بود، پس خواسته های تو، به گونه ای باشد که جمال و زیبایی تو را تامین و رنج و سختی را از تو دور کند، پس نه مال دنیا برای تو پایدار و نه تو برای مال دنیا خواهی ماند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 25 دی 1391برچسب:قانون جذب,نامه ی31نهج البلاغه,

خوش بینی را به فرزندانتان آموزش دهید
بازدید : 251 |

بر اساس مطالعه ای که به تازگي به چاپ رسیده است، خوش بینی موجب بهبود سلامت روانی و رفتار نوجوانان به ویژه در برابر علایم افسردگی می شود.

برای انجام این تحقیق 5634 دانش آموز بین سنین 12 تا 14 سال در طی 3 سال از لحاظ شیوه تفکر خوش بینانه، مشکلات عاطفی، سوء مصرف مواد و رفتارهای ضد اجتماعی مورد بررسی قرار گرفتند.

در طی دوره مطالعه سطح خوش بینی پسران ثابت باقی ماند اما در دختران با کاهش همراه بود. نتایج نشان داد که نوجوانان خوش بین در برابر عوامل خطرساز سلامتی واکنش بهتری داشته اند.

نکته مهم تر این که خطر بروز افسردگی در نوجوانان خوش بین نسبت به سایر افراد، 50 درصد کمتر بود. همچنین مشخص شد که خوش بینی یک عامل محافظتی در برابر سوء مصرف مواد و رفتارهای ضد اجتماعی مانند دزدی، خشونت فردی و صدمه رساندن به دیگران است.

متخصصان معتقدند گرچه خوش بینی یک عامل محافظتی در برابر عوامل خطرساز سلامتی برای نوجوانان به شمار می رود، اما نمی توان آن را یک علاج و راه حل قطعی دانست.

انجام مداخلات پیشگیرانه و طرح تمهیدات اجتماعی برای مراقبت از نوجوانان ضروری به نظر می رسد

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 25 دی 1391برچسب:مثبت اندیشی,خوش بینی,

راز موفقیت/ فقط خدارا به پرستیم(4)
بازدید : 286 |

هرگز در زندگي به مقصود نخواهد رسيد. ** هرگاه كه حقوق از دست رفته خويش را مي‌گيري، به طرز شگفت‌انگيزي روحيه‌ات بالا مي‌رود. قدرتمندتر مي‌شوي، سبزتر مي‌شوي. پس اجازه نده حقت را بخورند. به آن‌ها محبت كن، احترام بگذار اما قرار نيست هر چه گفتند سرت را پايين بيندازي و بروي. ** براي خود حريمي مشخص كن و اجازه نده همه وارد حريم خصوصي تو بشوند. نه جاسوسي كن، نه اجازه بده وارد دنياي پنهان تو شوند. ** اگر در رستوران غذاي بي‌كيفيتي برايت آوردند با احترام، آن را نخور و مودبانه اعتراض كن. به همين سادگي مي‌تواني اعتماد به نفست را بالا ببري. اين‌گونه به خودت احترام مي‌گذاري. ** مراقب باش! تهاجم، پرخاشگري و ابراز وجود كردن، مفاهيمي هستند كه اغلب با هم اشتباه گرفته مي‌شوند. رفتار قاطعانه، پايمال كردن حقوق ديگران نيست. قرار نيست بر دوش كسي سوار شوي. ** شما تنها كسي هستيد كه مي‌توانيد به خودتان اعتماد به نفس بدهيد.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 25 دی 1391برچسب:مثیت اندیشی, خدا,

راز موفقیت/ فقط خدارا به پرستیم(3)
بازدید : 273 |

هرگز در زندگي به مقصود نخواهد رسيد. ** هرگاه كه حقوق از دست رفته خويش را مي‌گيري، به طرز شگفت‌انگيزي روحيه‌ات بالا مي‌رود. قدرتمندتر مي‌شوي، سبزتر مي‌شوي. پس اجازه نده حقت را بخورند. به آن‌ها محبت كن، احترام بگذار اما قرار نيست هر چه گفتند سرت را پايين بيندازي و بروي. ** براي خود حريمي مشخص كن و اجازه نده همه وارد حريم خصوصي تو بشوند. نه جاسوسي كن، نه اجازه بده وارد دنياي پنهان تو شوند. ** اگر در رستوران غذاي بي‌كيفيتي برايت آوردند با احترام، آن را نخور و مودبانه اعتراض كن. به همين سادگي مي‌تواني اعتماد به نفست را بالا ببري. اين‌گونه به خودت احترام مي‌گذاري. ** مراقب باش! تهاجم، پرخاشگري و ابراز وجود كردن، مفاهيمي هستند كه اغلب با هم اشتباه گرفته مي‌شوند. رفتار قاطعانه، پايمال كردن حقوق ديگران نيست. قرار نيست بر دوش كسي سوار شوي. ** شما تنها كسي هستيد كه مي‌توانيد به خودتان اعتماد به نفس بدهيد.

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 25 دی 1391برچسب:مثبت اندیشی, خدا,

قرآن مجازی
بازدید : 185 |

میگن هرکس دوست داره کلام خدارابشنود،قرآن بخواند.این هم یک قرآن زیبادر فضای مجازی برای دوستداران قرآن  التماس دعا

htt://www.guranflash.com/guranflash.htm

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : یک شنبه 24 دی 1391برچسب:قرآن مجازی,

حلول ماه مبارک و فرخنده ی ربیع الاول، برهمه مسلمانان مبارك باد
بازدید : 160 |

ربیع الاول ماه میلاد مبارک پیامبر گرامى اسلام(ص) و حضرت صادق(ع)، هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه(عج) و ماه رخداد واقعه عظیم «لیلة المبیت» است و در مجموع از ماه‌هاى بسیار پربرکت و پرخاطره‌ای است که سزاوار است، همه علاقه‌مندان مکتب اهل بیت(ع) آن را ارج نهند و گرامى بدارند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 23 دی 1391برچسب:ربیع الاول,,

راز موفقیت/فقط خدارابه بپرستیم(2)
بازدید : 249 |

ضمير شما بدن شما را مي‌سازد و بدن شما ضمير شما را! ** يه جوري: همين جوري يه جايي: همين جا يه چيزي: رسالت شما يه كسي: من و شما يه وقتي: همين حالا ** اگر مي‌خواهيد معناي تازه‌اي براي زندگي خود بيابيد، دقايقي آرام بنشينيد و از خود بپرسيد: چگونه مي‌توانم به مردم خوبم كمك كنم؟ چه كاري از دست من براي پيشرفت ايران عزيز برمي‌آيد؟ ** بايد راهي باشد ... بايد راهي باشد ... بايد راهي باشد. در لحظات سخت زندگي، جمله بالا را زمزمه كنيد. ** اگر تاكنون به اندازه‌اي كه دلتان مي‌خواهد موفق نبوده‌ايد، قطعا به اين دليل است كه براي به دست آوردن ”موفقيت“ مصر نبوده‌ايد. ** معيارهاي خود را بالا ببريد: اگر به كم قانع نباشيد، موفقيت‌هاي بزرگي به دست خواهيد آورد. ** اگر مغز شما ميلياردها سلول را در خود جاي داده است، همين مغز مي‌تواند ميلياردها فكر و انديشه تازه را به شما نشان دهد. ** خودتان را باور كنيد و از خود توقع بيشتري داشته باشيد. سكوت مادر بسياري از جواب‌هاي ناپيدا و نقشه گنج گوهرهاي نهفته درون تو ** ”شما خود معجزه هستيد“، معجزات را به سمت خود بخوانيد و شاهد وقوع آن‌ها باشيد. ** بايد ياد بگيري كه ديگران را به سادگي مورد عفو و بخشايش قرار دهي. ** كساني كه منيت خود را كنار مي‌گذارند و از ديگران طلب عفو و بخشش مي‌كنند، نه تنها كوچك نمي‌شوند بلكه، ”اراده“، ”استواري“ و ”عظمت“ خود را به نمايش مي‌گذارند.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 23 دی 1391برچسب:خدا,مثبت اندیشی,

راز موفقیت/فقط خدارابه بپرستیم(1)
بازدید : 287 |

ازآسمان طلا مي بارد* *هر روز از هر لحاظ بهتر و بهتر مي شوم* * من نظر كرده خداوندم* * بي‌ترديد نتايج همياري انسان و طبيعت شگفت‌آور است. اما حتي يك دهم لذتي را كه به انسان از مشاهده رشد خود در يك برنامه منظم و خودجوش دست مي‌دهد، ندارد. * دايم به خود گوشزد كنيد از آن‌چه تصور مي‌كنيد، بهتر هستيد. * به پيشرفت بينديشيد، به آن ايمان بياوريد و براي آن بكوشيد. * دست به عمل بزنيد، همين حالا. دقت كنيد، همين حالا. * كاينات، بيكران سخاوتمند است و هر نوروز، آن را به همه انسان‌ها نشان مي‌دهد. * فراموش نكنيد كه اوضاع و احوال زندگي شما زماني تغيير مي‌كند كه براي تغيير آن، اقدام كنيد. * به مشكل‌هايتان بخنديد تا هميشه موضوعي براي خنديدن داشته باشيد. * انتخاب با ماست كه لحظه لحظه زندگي خود را واقعا زنده باشيم و جذب كنيم و اجازه لمس زندگي را به خود بدهيم و يا ... * روزهاي تولدتان، گوشه‌اي دنج بنشينيد، و يك بشكن بزنيد تا پس از سال‌ها راز آن را دريابيد. ** تصوير ذهني معجزه مي‌كند. هر آن‌چه فكر كنيد اتفاق مي‌افتد. موج‌هاي مثبت روزگارتان را شيرين مي‌كند. ** به كلامتان، با پيام‌هاي مثبت، قدرت و توانايي هديه كنيد. سخن مثبت بگوييد. خدا قوت! شاداب باشيد! شما مي‌توانيد

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 22 دی 1391برچسب:مثبت اندیشی ,خدا,

چگونه داشتن دوستان خوب به سلامت فرد کمک می کند؟
بازدید : 220 |

محققان می گویند: که بودن با دوستان تنها روشی برای پر کردن اوقات فراغت و خوشگذرانی نیست، بلکه دوستان می توانند سلامت جسمی ما را نیز تقویت کنند. اما چرا و چگونه؟

وزن متناسب

اگرچه بودن با دوستان فرصتی برای پرخوری است (فست فود، نوشابه، شیرینی و غیره در کنار دوستان بیشتر می چسبد، نه؟)، اما محققان می گویند داشتن دوستان لاغر به ما کمک می کند تا وزنی متناسب و بدنی سالم تر داشته باشیم. هرچه رابطه شما با دوستی صمیمی تر و نزدیک تر باشد، احتمال اینکه از نظر سایز و وزن به او شبیه باشید بیشتر است. محققان معتقدند که هرانسان منعکس کننده رفتار گروهی است که در آن عضویت دارد و به همین دلیل بین وزن ما با دوستانمان ارتباط مشخصی هست.

عمر طولانی تر

محققان استرالیایی در طی تحقیقی ۱۰ ساله به این نتیجه رسیدند که افراد مسنی که دوستان زیادی دارند نسبت به افراد مسنی که دوستان کمتری دارند بیشتر عمر می کنند. همچنین محققان دانشگاه هاروارد می گویند روابط اجتماعی قوی به سلامت مغز افراد مسن کمک می کند و طول عمر را افزایش می دهد. می بینید که فواید داشتن دوستان خوب چیزی فراتر از رفتن به مهمانی و خنده و وقت گذرانی است.

ورزش

بسیاری از افراد وقت یا حوصله ورزش کردن را ندارند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، می توانید یک یا چند نفر از دوستان خوب خود را هنگام ورزش با خود همراه کنید. مطمئنا گروهی ورزش کردن از تنها ورزش کردن بهتر است، مثلا اگر با یکی از دوستان به پیاده روی برویم هم فرصتی برای گفت و گو و خنده خواهیم داشت، و هم گذر زمان را احساس نخواهیم کرد.

قلب سالم

آیا می دانستید که پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که افرادی که روابط اجتماعی قدرتمندی دارند کمتر در معرض بیماری های قلبی قرار می گیرند؟ گفته می شود که داشتن دوستان خوب به کاهش فشار خون کمک کرده و در نتیجه احتمال ابتلا به ناراحتی های قلبی را کاهش می دهند. جالب اینکه محققان می گویند نداشتن دوستان خوب و روابط اجتماعی قوی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را ۲ برابر می کند.

خنده

آخرین باری را که بلند بلند با دوستانتان خندیدید و احساس می کردید در مرز انفجار هستید به یاد می آورید؟ شاید در آن لحظات سعی می کردید خنده تان را کنترل کنید، ولی خوب است بدانید که خنده بلند و از ته دل تاثیری شگفت انگیز بر سلامت ما دارد. بسیاری از کارشناسان خنده را با ورزش مقایسه می کنند چون وقتی می خندیم ماهیچه هایمان درگیر می شوند، نبضمان تند می شود و تندتر نفس می کشیم. بدین ترتیب اکسیژن بیشتری به بافت های بدن وارد می شود.

استرس کمتر

همه ما می دانیم که وقتی تحت فشار، استرس یا غم هستیم بودن در کنار دیگران و سر گذاشتن روی شانه کسی یک نعمت است (به خصوص برای خانم ها). وقتی زنی استرس داشته باشد هورمون اکسی توسین در بدنش ترشح می شود. این هورمون تمایلی شدید به صحبت کردن با دوستان و بیان احساسات در وجود فرد ایجاد می کند. جالب اینکه وقتی زنی دهان باز می کند و با دیگران درددل می کند، اکسی توسین بیشتری در بدنش ترشح می شود، این اکسی توسین موجب آرامش و کاهش استرس می گردد.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 22 دی 1391برچسب:سلامتی,دوست خوب,

8 قرص ضد افسردگی در قرآن
بازدید : 208 |

با دقت در آیات و روایات و مراجعه به منابع دینی عوامل ذیل که یکی پس از دیگری بیان می شود به عنوان علل و عوامل نگرانی، اضطراب، افسردگی و سایر بیماری های روحی، مطرح می شود که بیشتر جنبه شناختی دارند. هر چند عوامل دیگر نیز وجود دارند. در این مقاله به ریشه برخی از این تنیدگی ها که در قرآن کریم آمده است اشاره می کنیم.

1. کفر و بی ایمانی

هر چند کفر در بینش اسلامی خود نوعی بیماری روانی است، لکن به نوبه خود یکی از علل بیماری روانی است؛ زیرا کفر یکی از موانع شناخت و درک صحیح واقعیات و حقایق است. به واسطه کفر، ابزار اصلی شناخت یعنی قلب، چشم و گوش از کار می افتد «خَتَمَ اللهُ عَلَی قُلُوبِهِم وَ عَلی سَمْعِهِم وَ عَلی اَبْصَارِهِم غِشَاوَة؛(1)؛ خداوند بر دل ها و گوش ها و چشم های شان پرده افکنده است» و این یعنی ظلمت و گمراهی مطلق که در آیه دیگر فرمود: «وَ مَنْ لَمْ یجْعَلِ اللهُ لَهُ نُورَاً فَمَا لَهُ مِنْ نُورٍ؛(2) کسی که برای خدا برای او نوری قرار نداده برای او نور نیست» و این تاریکی و ظلمت مطلق همان ایجاد زمینه بالقوه برای اضطراب، تشویش درونی و نگرانی های روحی است.

2. فراموشی یاد خدا و اعراض از آن

کسی که از یاد خدا غافل گردد و از آن دل بگرداند علاوه بر عذاب اخروی، در دنیا نیز به زندگی سختی مبتلا خواهد شد: «مَنْ أعْرَضَ عَنْ ذِکرِی فَإنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ یوْمَ الْقِیامَةِ اَعْمَی؛(3) هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی(سخت) و تنگی خواهد داشت و در روز قیامت هم، نابینا محشور می شود.»
درهای زندگی به کلی بر وی بسته می شود و این همان معیشت سخت است؛ زیرا کسی که خدا را فراموش کند برای او چیزی غیر از دنیا نمی ماند که آن را کمال مطلوب خود سازد. قهراً همه کوشش ها معطوف به آن می شود و این نوع زندگی هیچ گاه او را آرام نمی کند و چنین کسی به آرامش نخواهد رسید؛ چرا که همیشه یا برای از دست دادن چیزی و یا برای دست نیافتن چیزی در حال افسردگی، اضطراب و نگرانی و تشویش خاطر و غمگینی بسر می برد.

برای مطالعه بیشتربه ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 22 دی 1391برچسب:افسردگی, فرص,قرآن,

رحلت پیامبر وشهادت امام حسن مجتبی(ع) وشهادت امام رضا(ع) تسلیت باد
بازدید : 202 |

صلوات خاصه پیامبر اثرات نیکویی برای فرستنده صلوات دارد، پس :

(اللهم صل علی محمدوعلی آل محمدکماصلیت علی ابراهیم وبارک علی ابراهیم وعلی آل ابراهیم فی العالمین انک حمیدمجید)

رحلت پیامبر اعطم (ص)شهادت امام حسن مجتبی (ع)وعلی بن موسی الرضا(ع) برتمام مسلمین تسلیت باد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 22 دی 1391برچسب:,

دانش‌آموزان صاحب لباس فرم می‌شوند
بازدید : 219 |

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین طرح پوشش هماهنگ کشوری، گفت: با آماده شدن این طرح دانش آموزان صاحب لباس فرم هماهنگ خواهند شد.حسین هژبری امروز در چهارمین نشست عفاف و حجاب که در ساختمان علاقمندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ایام خاصی به سر می بریم که پایان ایام عزاداری است و هر شخصی که در این ایام به علت عشق و ارادت به اهل بیت (ع) عزاداری کرده دعایش مستجاب شود و در پیشگاه الهی سربلند باشد. وی افزود: آنچه که در دین اسلام مهم است، داشتن فهم درست از اسلام واقعی است و هرچه به مسلمانان ضربه می زند به علت کج فهمی از دین الهی است. هژبری با اشاره به طرح پوشش هماهنگ کشوری که با کمک مدیران کل استان های سراسر کشور برای ارزیابی عملکرد آنها انجام می شود، خاطرنشان کرد: تمام موارد مربوط به این طرح ثبت و در پایان بولتنی از فعالیت های استانی تهیه خواهد شد که این طرح نشانگر 33 سال فعالیت گذشته آنها و کمک در زمینه پوشش هماهنگ کشوری خواهد بود. برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:لباس فرم,عفاف وحجاب,

اعزام فرهنگيان به مدارس خارج از كشور افزايش 100 درصدي داشته است
بازدید : 257 |

دكتر حميد رضا حاجي بابايي با بيان مطلب فوق از نگاه مثبت و اعتماد آميز نمايندگان مجلس بويژه اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات نسبت به آموزش وپرورش و حسن نيت درخواست كنندگان تحقيق و تفحص از مفاد شيوه نامه اعزام معلمان به خارج كشور قدرداني كرد و گفت: در طول دوره وزارت اينجانب حتي يك نفر بدون ضابطه به خارج از كشور اعزام نشده است . وي افزود : طولاني شدن مدت ماموريت بعضي از فرهنگيان در برخي كشور ها به دليل مشكلات اعزام ناشي از روابط با كشور هاي خاص مي باشد . وزير آموزش وپرورش با اشاره به منتفي شدن موضوع تعداد فرزندان بعد از بيانات مقام معظم رهبري ( مدظله العالي )، اضافه كرد : با توجه به اينكه شيوه نامه بايد توسط دولت مصوب گردد ،كارشناسان ، بررسي و پيگيري لازم براي اصلاح و اجراي بهتر و عادلانه اعزام را انجام خواهند داد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:افزایش 100درصدی اعزام به خارج,

زمینه ارتقای علمی معلمان فراهم می شود
بازدید : 261 |

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش معتقد است که با تدوین نظام رتبه بندی معلمان هم به توانمندی آنها کمک می شود و هم زمینه ارتقای علمی معلمان در نتیجه ایجاد فضای رقابتی فراهم می شود.

رقابتی شدن، ایجاد انگیزه و تحت الشعاع قرار گرفت حقوق و مزایای معلمان در نظام رتبه بندی معلمان لحاظ شده است.
وی با اشاره به اینکه نظام رتبه بندی معلمان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است، افزود: نظام رتبه بندی معلمان انگیزه در نیروهای کارآمد را افزایش خواهد داد و به عنوان یک موتور محرکه برای معلمانی که بی انگیزه و بی تفاوت، کار می کنند، است.
به گفته سحرخیز، تألیف و پژوهش، کتاب، مقاله و تدریس از یک فرد که بی انگیزه است باید متفاوت باشد و برای اینکه رقابت ایجاد شود و این معلمان پژوهش کنند و توانمندی خود را بروز دهند، باید تشویق شوند و حس رقابتی بوجود آید.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تصریح کرد: در نظام رتبه بندی معلمان، موضوع تعیین صلاحیت علمی آنها مطرح است و و معلمان در اجرای این نظام براساس صلاحیت علمی و دانش رتبه بندی می شوند.
وی ادامه داد: در نظام رتبه بندی معلمان دیگر کمیت معنا ندارد، بلکه کیفیت مهم خواهد بود و با تصویب این نظام از این پس استخدام و گزینش معلمان براساس این نظام است.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:رتبه بندی,توانمندی معلمان,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس