red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




وکتورهای نام با برکت "امیرالمؤمنین "
بازدید : 187 |

افسران - وکتورهای نام با برکت "امیرالمؤمنین "

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 19 مهر 1393برچسب:علی, امیرالمومنین,

این راهش نیست ...
بازدید : 181 |

افسران - این راهش نیست ...

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 2 مهر 1393برچسب:استغفار,

من نان به نرخ نام تو خورده ام
بازدید : 214 |

محض رضای ذائقه می خوانم از شما

با اینكه روضه خوانم و می خوانم از شما

فهمیده ام كه هیچ نمی دانم از شما

یا ایها العزیز! ذلیل معاصی ام

باید ز شرم چهره بپوشانم از شما

می ترسم از رسیدن آن جمعه ای كه

من جای سلام، روی بگردانم از شما

رویی نمانده است که به چشمت نظر كنم

پس بی دلیل نیست گریزانم از شما

من اصل انتظار تو را برده ام ز یاد

با انتظارهای فراوانم از شما

من نان به نرخ نام تو خوردم،حلال كن

محض رضای ذائقه می خوانم از شما

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 24 مرداد 1393برچسب:آقا امام زمان، فرج,

چند نکته پیرامون بیان حاشیه دار حدیث "انا ژوپیتر فی روم" توسط رائفی پور
بازدید : 4245 |

افسران - چند نکته پیرامون بیان حاشیه دار حدیث "انا ژوپیتر فی روم" توسط رائفی پور.../

saberinیا رب المستضعفین.../
یه سخنرانی از آقای رائفی پور پخش شده که میگن: امیر المومنین فرموده اند : "انا ژوپیتر فی روم"
حال چند نکته...
اولا ؛ حدیثی که به این مضمون نقل شده اینه "انا جبتر فی لغة الروم" که فعلا سندش اصلیش رو خاطرم نیست ولی در فصل دوم یا سوم کتاب فرامرزنامه استاد یوسفعلی میرشکاک این حدیث بیان شده و در حدیثی دیگر که خود امیر المومنین(سلام و صلواة الله علیه) اسامیشون رو در فرهنگ های مختلف بیان میکنند که به این شرح هستش:: وقتی امیرالمؤمنین (علیه السلام) از جنگ نهروان به کوفه برگشت، خطبه‌ای ایراد فرمود و در ضمن آن، نام خود را در کتب آسمانی و در نزد طوائف مختلف ذکر فرمود: «… نام من در نزد اهل هند، «کبکر» و در نزد اهل روم، «بطریسا» و در نزد اهل فارس، «جبتر» و در نزد اهل ترک، «بثیر» و در نزد اهل سودان، «حیتر» و در نزد کاهنان، «بویئ» و در نزد اهل حبشه «بثریک» و در نزد مادرم، «حیدره» و در نزد دایه‌ام، «مَیمون» و در نزد عرب، «علی» و در نزد ارامنه «فریق»‏ و در نزد پدرم «ظهیر»، می باشد…»- شاذان بن جبرئیل، الفضائل، ص 175

دوما ؛ در سال 2014 کپرنشین های بشاگرد هم میدونن که عربی "گ ژ پ چ" نداره ...

سوما ؛ آقای رائفی پور صحبت در مورد مسائل و مباحث مختلف توسط یک جوانِ فاضل هیچ اشکالی نداره بلکه باعث افتخاره به شرطی که علم به اون موضوع و مبحث داشته باشه نه اینکه هر از چند گاهی صحبت هاش سوژه محافل و رسانه ها(از روشنفکران غرب زده تا رسانه های فرقه تکفیری شیعه موسوم به شیرازی) بشه.../

چهارما ؛ اهل منبر در بیان و گزینش مطالبشان بسیار دقت داشته اند چرا که مستمع علاوه بر وقت ، قلب و مغزش را در اختیار سخنران قرار میدهد ... و وای اگر در قلب و مغز مستمع مباحثی انباشته شود که نه به کار دنیایش بیاید و نه به درد آخرتش بخورد ... خود مُشرفید الحمدلله.../

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:امام علی ،,

ماه رمضان ماه ضیافه الله یا مهمانی خدا مبارکباد
بازدید : 195 |

ضیافه الله" تعبیری است که رسول خدا - صلی الله علیه و آله و سلم - در خطبه معروف شعبانیه خود در مورد ماه رمضان به کار برده اند. برای درک منظور حضرت از این تعبیر، ابتدا باید ببینیم اگر بر ما میهمانی وارد شود، به ویژه مهمانی که از او دعوت‏ به عمل آورده باشیم، با او چگونه رفتار می‏کنیم؟ آیا سعی نمی‏کنیم تا جایی که ‏ممکن است او را گرامی بداریم و در بهترین اتاق منزل و مکان اتاق‏، جایش دهیم؟ آیا نمی‏کوشیم برای پذیرایی او، از بهترین لوازم و امکانات و مناسب ‏ترین مواد غذایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم؟
ماه رمضان هم موقعیتی است که خداوند، بیش از همیشه و به بهترین شکل ممکن از بندگان خود پذیرایی می کند و امکانات و منافع بسیار بیش تر از سایر اوقات را در مقابل آنان قرار می دهد. در این ماه، کم ترین اعمال انسان ها به بهترین شکل مورد توجه و پاداش قرارمی گیرد و خداوند در برابر کوچک ترین عبادات، بالاترین نعمت ها را عطا می فرماید.
با کم ترین توبه، بزرگ ترین گناهان بخشیده می شود و زمینه عبادت و بندگی و رسیدن به کمال حقیقی و سعادت ابدی، بیش از هر زمان دیگری فراهم است و این، یعنی بهترین موقعیتی که ممکن است برای یک فرد در یک مهمانی باشکوه معنوی فراهم گردد.
اگر روزه‏دار، صادقانه ‏و آن طور که بایسته است، روزه بگیرد، به راستی در ضیافت ‏خانه الهی قدم نهاده، به توفیق‏خداوند به بالاترین کمالات و بهره مندی ها و منزلت ‏ها دست یافته است.
خداوند با فراخوانی مؤمنان به مهمانسرای خویش، در واقع آنان را از زندگی مادّی که سفره مشترک انسان و حیوان، مؤمن و کافر، و نیکوکار و بدکار است، جدا کرده و در جوار خویش جای داده است. در این جشن پرشکوه، از هیچ نعمت قابل بهره مندی دریغ نشده است و این، یعنی حقیقت میهمانی ویژه الهی.
 روزه نوعی تمرین تهذیب، تزکیه نفس و راهی مناسب برای تحقق تسلط انسان بر نفس خویش و مبارزه با هوس های نفسانی است، روزه عاملی مؤثر در راه تحقق بخشیدن به مهم ترین هدف و فلسفه حیاتی انسان، یعنی کمال و قرب الهی است.

خداوند با تشریع روزه فرصتی مناسب را در بیشتر روزهای سال به ویژه در ماه مبارک رمضان در اختیار انسان قرار داده تا او استعداد بالقوه اش را در راه رسیدن به قرب الهی به فعلیت رسانده، به مقام خلیفة اللهی خویش نزدیک شود. چه این که روزه هر چه آثار و فوائد بدنی و اخلاقی و اجتماعی دارد، در مسیر تقوا است، همان گونه که قرآن کریم می فرماید:«ای افرادی که ایمان آورده‏اید! روزه بر شما نوشته شده، همان ‏گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد، تا پرهیزکار شوید».

روزه نوعی تمرین تهذیب، تزکیه نفس و راهی مناسب برای تحقق تسلط انسان بر نفس خویش و مبارزه با هوس های نفسانی است.روزه در دو بُعد فردی و اجتماعی، افزون بر ثمرات جسمی، آثار و فایده های تربیتی و سازندگی؛ مانند: تقویت صبر، آخرت گرایی، قدرت بر کنترل شهوت، شکوفایی حسّ هم دردی با فقرا و کم شدن شکاف طبقاتی و ... را به همراه دارد.

امام صادق (علیه السلام) یکی از آثار روزه را این گونه بیان فرمودند: روزه به این دلیل واجب شده است که میان فقیر و غنی مساوات برقرار گردد، و این به جهت آن است که غنی طعم گرسنگی را بچشد و نسبت به فقیر ادای حق کند؛ چرا که اغنیا معمولاً هر چه را بخواهند برای آنها فراهم است، خدا می خواهد میان بندگان مساوات باشد، و طعم گرسنگی و درد و رنج را به اغنیا بچشاند تا آنان به ضعیفان و گرسنگان رحم کنند.

روزه دار با گرسنگی و تشنگی موقتی خود، عاطفه اش شکوفا شده و موقعیت گرسنگان و مستمندان را بهتر درک می کند و مسیری در زندگی او باز می شود که حقوق زیردستان را ضایع نکرده و از دردهای محرومان غافل نباشد.

در حدیث معروفی از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که «هشام بن حکم» از علت تشریع روزه پرسید، امام (علیه السلام) فرمود: «روزه به این دلیل واجب شده است که میان فقیر و غنی مساوات برقرار شود، و این به جهت آن است که غنی طعم گرسنگی را بچشد و نسبت به فقیر ادای حق کند، چرا که اغنیا معمولاً هر چه را بخواهند برای آنها فراهم است، خدا می خواهد میان بندگان مساوات باشد، و طعم گرسنگی و درد و رنج را به اغنیا بچشاند تا آنان به ضعیفان و گرسنگان رحم کنند».

روزه داری زمینه پردازش به امور معنوی در انسان را فراهم کرده و عاملی است برای این که او را از ناهنجاری های اجتماعی دور و در مسیر تقوای اجتماعی و حسن معاشرت با هم نوعان خود قرار می دهد.

البته این اثرگذاری از ناحیه ماه مبارک رمضان که نوع مردم در آن روزه هستند و شامل برنامه های ویژه ای همچون استحباب افطاری دادن و مانند آن است، جلوه بیشتری خواهد داشت.

روزه، روحیه تقوا و خویشتن داری انسان را ایجاد و آن را به مرور زمان افزایش می دهد و در تربیت روحی تک تک افراد جامعه تأثیر مستقیم دارد؛ زیرا بیشتر گناهان فردی و اجتماعی، از دو ریشه غضب و شهوت سرچشمه می‏گیرند و روزه‏، جلوی تندی‏های این دو غریزه را می‏گیرد. لذا سبب کاهش فساد در جامعه و افزایش تقوا می شود.

مسلّم است جامعه ای که بیشتر افراد آن به ویژه در ماه رمضان روزه دار هستند، از فضای معنوی ویژه ای برخوردار خواهد بود. و باعث ایجاد همدلی، همگرایی اجتماعی و کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی می شود.

این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه های معنوی در ماه های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه داری و... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می کنند.

انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه های ویژه را نیاز دارند، یکی از برنامه ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است; یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد و خود را سرگرم لذت ها و شهوات جسمی نکند.



** آرامش روان و جسم

روزه داری روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می شود.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) می فرماید: «روزه بگیرید تا سالم بمانید.»

حضرت علی(علیه السلام) هم می فرماید: «خداوند بندگان مؤمن خود را به وسیله نمازها و زکات و حدیث در روزه داری روزه های واجب [رمضان] برای آرام کردن اعضا و جوارح آنان، خشوع دیدگانش و فروتنی جان هایشان و خضوع دلهایشان حفظ می کنند.»

امروزه در علم پزشکی و از نظر بهداشت و تندرستی نیز در جای خود ثابت شده که روزه داری تأثیرهای فراوانی بر آرامش روح و روان و سلامتی جسم و بدن دارد، دفع چربی های مزاحم، تنظیم فشار، قند خون، و... نمونه آن است.



** شب قدر در این ماه

شب قدر از شب هایی که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود می آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین می کنند و وجود این شب در این ماه مبارک نعمت و موهبتی الهی بر امت پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) است.

گرچه اصل روزه در جسم و روان انسان مؤثر است، از این رو روزه یکی از نعمت های فراگیر و از مصادیق رحمت عامه خداوند بوده و همه مردم از آن می توانند بهره مند شوند، ولی اگر این عمل عبادی، با ویژگی های روحی و صفات کمالی و فضائل اخلاقی همراه گردد، قطعاً، آثار روزه در به کمال رسانی نفس انسانی بسیار مؤثر خواهد بود؛ از این رو روزه یک فرد عادی با کسی که مراحل تقوا و کمال انسانی را طی نموده، و متخلق به اخلاق الهی شده، متفاوت است.

روزه در دو بعد فردی و اجتماعی، افزون بر ثمرات جسمی، آثار و فایده های تربیتی و سازندگی بسیاری دارد.



**تقویت پایداری و صبر

صبر یکی از فضیلت های اخلاقی و انسانی است که بر تحصیل آن بسیار تأکید شده است؛ زیرا شخص سالک به سوی قرب الهی در حرکت است و با داشتن این صفت نیکو است که می تواند با نشیب و فرازها، مشکلات، مصیبت ها و مانند آن دست و پنجه نرم کند و به مقصود خود نایل آید.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) ماه مبارک رمضان را ماه صبر دانسته و می فرماید: «ای مردم! به درستی که ماهی بر شما سایه افکنده است که در آن شبی است بهتر از هزار شب، و آن ماه رمضان است، خداوند روزه گرفتن در آن را واجب نمود... و آن ماه صبر است».

در حقیقت یکی از مهم ترین آثار روزه همین اثر روحانی و معنوی صبر در روح و جان روزه دار است؛ زیرا روزه با فراهم کردن محدودیت های موقت در برابر گرسنگی و تشنگی و دیگر موارد، به او توان پایداری، شکیبایی و توان مبارزه با حوادث سخت در زمان های ممتدّ می بخشد و چون غرائز سرکش را کنترل می‏کند بر قلب انسان نور و صفا می‏پاشد.



** آرامش و نشاط

روزه به ویژه روزه ماه مبارک رمضان، از دو جهت مایه آرامش برای روزه دار است و شخص روزه دار را از نگرانی ها و اضطراب ها به دور نگه می دارد؛ یکی از آن جهت که، انسان را به مرحله صبر می رساند و انسان صابر را، مسلط بر نفس و پیرو عقل و تسلیم خدا می سازد و کسی که چنین باشد دارای نفسی آرام و مطمئن خواهد بود؛ زیرا حقیقت و معنای صبر ملازم با سکون و آرامش نفس است و در واقع صابر کسی است که به زودی تحت تأثیر حوادث واقع نگردد و بادهای مخالف او را تکان ندهد و وی را مضطرب نگرداند.

از سوی دیگر روزه نوعی یاد و ذکر عملی خداوند است و مسلّم است که یاد و ذکر الهی مایه آرامش دل ها است، همان گونه که قرآن کریم می فرماید:«آنها کسانی هستند که ایمان آورده‏اند، و دلهایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش می‏یابد».

به علاوه، آرامشی که نصیب روزه دار می شود می تواند ناشی از لذتی باشد که هنگام انجام فریضه روزه، به ویژه هنگام افطار از آن بهره مند می شود؛ از این رو امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «برای روزه دار دو شادمانی وجود دارد؛ شادمانی هنگام افطار و شادمانی دیگر هنگام ملاقات با خداوند عز و جل».

نیز پیامبر (صلی الله علیه واله) در یکی از سفارش هایشان به امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: «ای علی! مؤمن در دنیا در سه وقت خوشحال می‏گردد: هنگام ملاقات با برادران، هنگام افطار در ماه رمضان، و هنگام نماز در آخر شب».



** آخرت گرایی

یکی دیگر از آثار فردی روزه این است که آدمی را در مسیر آخرت گرایی قرار می دهد؛ زیرا انسان روزه دار با گرسنگی و تشنگی خود، به یاد گرسنگی و تشنگی روز قیامت می افتد و تصمیم می گیرد برای آن روز واپسین، توشه ای آماده سازد.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) در خطبه شعبانیه می فرماید:«با گرسنگی و تشنگی تان [در روزه رمضان] به یاد گرسنگی و تشنگی روز قیامت باشید». نیز در حدیث دیگری از آن حضرت می خوانیم: «بهشت دری دارد به نام ریان (سیراب شده) که تنها روزه داران از آن وارد می شوند».



** تقویت اخلاص

امیرالمومنین (علیه السلام) هنگامی که فلسفه عبادات را بیان می کند درباره روزه چنین می فرماید:«خداوند روزه را برای آزمودن و آموزش اخلاص واجب نمود».

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در این باره می فرماید:«خدا روزه را برای تثبیت اخلاص واجب نمود».

بنابراین روزه برای ایجاد، پرورش و رشد اخلاص در انسان مؤثّر است؛ زیرا روزه با توجه به این که کفّ و خودداری است، یگانه عبادت مخفی است و تا خود شخص آن را بیان نکند کسی جز خداوند از آن آگاهی پیدا نمی کند.

 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:رمضان, ضیافت الله,,

شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام
بازدید : 241 |

افسران - لبیک یا علی بن محمد ایها الهادی النقی (ع)

تسلیت باد، شنبه 13 اردیبهشت 1393 سوم رجب المرجب 1435 شهادت دهمین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:شهادت، امام هادی(ع),

این الرجبیون . . .
بازدید : 259 |

افسران - این الرجبیون . . .

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:دعا،رجب,

آمد و رفت ها....
بازدید : 189 |

افسران - آمد و رفت ها....

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 9 فروردين 1393برچسب:دنیا, آمد,زفت,

حدیثی که تنم را لرزاند...
بازدید : 169 |

افسران - حدیثی که تنم را لرزاند...
امام صادق (ع) می فرمایند:

اگر یک نماز صبحت قضا شود

اگر کل دنیا طلا شود و انرا در راه خدا و اسلام بدهی...

جبران نمی شود

انتخاب با شماست...

فکر نکنم کلا 5 دقیقه هم وقتتون رو بگیره

چقدر می خواید بخوابید؟؟

زنده بودن را به بیداری بگذرانیم

که سالها به اجبار خواهیم خفت...

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:نماز, امام صادق (ع),

احکام در دریادلان
بازدید : 185 |

 

افسران - احکام در افسران

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 24 اسفند 1392برچسب:نگاه, پاک,

همیشه راهی هست.............
بازدید : 174 |

افسران - همیشه راهی هست.............

توکل بر خدا...........

یاد خدا.............

امیدواری...............

اجابت..............

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 24 دی 1392برچسب:توکل,یادخدا,

رهبرم ...
بازدید : 201 |

افسران - رهبرم ...

آیت الله ناصری:
مقام معظم رهبری را خدا حفظشان کند .
بنده میدانم مطلب را ، ایشان تمام امیدشان به امام زمان (عج) است.
خدا شاهد است، پناهگاهشان امام زمان (عج) است ...

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 29 آذر 1392برچسب:رهبر,,

ابری ام،بارانی ام....
بازدید : 160 |

افسران - ابری ام،بارانی ام....

یامهــــــــــــدی
ابری ام، بارانی ام، حال و هوایم خوب نیست
چشم سر، خیس است امّا چشم دل، مرطوب نیست
آفت عصیان به جان نخل دل افتاده است
علتش این است اگر محصول ها مرغوب نیست
سود بازار عمل از عُرف هم کمتر شده
ای دریغ اوضاع کار و بار من مطلوب نیست
این دل بی در اگرچه جای این و آن شده
غیر تو اصلاً برای من کسی محبوب نیست...
واقعاً من دوستت دارم عزیز فاطمه!
غیر یوسف هر کسی که دلبر یعقوب نیست
با منِ بیچاره هم حرفی بزن چیزی بگو
جنس این دل که دگر از جنس سنگ و چوب نیست
طاقت دوری ندارم، رحم کن بر عاشقت
صبر من مانند صبر حضرت ایّوب نیست
کربلااااااا می خواهم آقا ... التمـــــــــــاست می کنم
نامه ام را مُهر کن هر چند که مکتوب نیست

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 23 آذر 1392برچسب:بارانی, ابری, یا مهدی,

به نام خدای زیبایی ها
بازدید : 209 |

افسران - به نام خدای زیبایی ها

«وَلِلّهِ الأَسْمَاء الْحُسْنَی فَادْعُوهُ بِهَا» اعراف، 180
برای خداوند نام‌های زیباست، خدا را با آن ها بخوانید، البته نام‌های خداوند 1100 است که به دو دسته اسماء العظمی و اسماء الحسنی تقسیم میشود. دعای جوشن کبیر، مجموعه‌ای از اسامی خداوند است.

از پیامبر اکرم نقل شده است: «ان الله جمیل و یحب الجمال»
خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد.

در دعای سحر می خوانیم
«اللهم انی اسئلک من جمالک با جمله و کل جمالک جمیل، اللهم انی اسئلک بجمالک کله»
خداوندا! تو را جستجو می کنم از زیبایی تو در زیباترین گونه ات و تمام مظاهر تو زیباست. خداوندا! تو را در تمام زیبایی‌های تو جستجو می کنم.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 23 آذر 1392برچسب:خدا, زیبایی,

ماجرای شیعه شدن یک خانواده مسیحی با توسل به حضرت عباس(ع)
بازدید : 221 |

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ ایام محرم بود و به تاسوعا و عاشورا چند روز بیشتر نمانده بود .

راننده کامیون مسیحی از تعطیلات پیش‌رو استفاده کرد و به همراه همسر و دختر 6 ساله‌اش به قصد تفریح و کار به سمت بندر عباس حرکت کرد.

بعد از بارگیری در اسکله بندر عباس در روز تاسوعا با 25 تن بار به سمت تهران حرکت کرد. در کمربندی بندر عباس به دسته‌های سینه‌زنی برخورد کردند که با پرچم‌های " یا ابوالفضل " سینه میَ‌زنند و عزاداری می‌کنند.

دختر مرد مسیحی که برای بار نخست با چنین صحنه‌هایی مواجه شده بود سوال‌های بی‌شماری در ذهنش نقش بست. پدر اینا چرا با زنجیر به خودشون می‌زنند. پدر پاسخ داد: دخترم این مردم مسلمان و شیعه هستند. این مردم می‌دانند مردی به نام حسین(ع) و او نیز برادری دارد به نام عباس(ع) ، این عباس مثل فردا در رکاب برادرش امام حسین به شهادت می‌رسد.

دختر که در دنیای کودکانه‌اش غرق بود گفت: اگر فردا کشته می‌شود چرا الان برایش سینه می‌زنند؟


پدر گفت: دخترم این آقا " عباس" در نزد خدای یکتا آبروی بسیاری دارد . خیلی از کسانی که دچار گرفتاری می‌شوند به سراغ او می‌روند. حتی مسیحیان هم درخواست‌های خود را پیش او می‌برند. شیعه‌ها می‌گویند که عباس پناه بی‌پناهاست، گره‌های بزرگ را باز کرده.

 

بقیه درادامه مطلب

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:حضرت عباس(ع), مسیحی,

استراتژی آمریکا تبدیل روحیه شهادت‌طلبی
بازدید : 192 |

افسران - عامل پیروزی ما عشق به امام حسین بود؛ نه عشق به سکه‌های طلا / استراتژی آمریکا تبدیل روحیه شهادت‌طلبی به رفاه‌طلبی است
 
                     عامل پیروزی ما عشق به امام حسین بود؛ نه عشق به سکه‌های طلا 
                     
         گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، آیت‌الله مصباح یزدی روز گذشته در دیدار با
         جمعی از کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: سنت الهی چنین است که کمک‌های
         خود را به کسانی ارزانی می‌دارد که استعداد کسب آن‌ها را از طریق سپاس‌گزاری و
         قدردانی از نعمت‌های او به دست آورده باشند.
         وی ادامه داد: انسان به دلیل ضعف شناخت و غفلت، مرتکب اشتباهاتی می‌شود و برای
         این‌که بتواند قدردان نعمت‌های الهی باشد، باید این نقاط ضعف را شناسایی کند و
         از آن‌ها عبرت بگیرد.ایشان یکی از شیوه‌های تربیتی خداوند در قرآن را بیان داستان‌ها
         و سرگذشت اقوام گذشته عنوان کرد، و افزود: هدف قرآن از بیان داستان‌های
         پیشینیان کشف و تقویت نقاط مثبت، و شناسایی و جبران نقاط ضعف اقوام و
         امت‌های گذشته است. برای مثال، پس از ذکر ماجرای جنگ بدر، اعتماد بر خداوند را
         سبب پیروزی آن عده‌ اندک معرفی می‌کند و با بیان داستان جنگ حنین، اعتماد به
         توان و تعداد خود را زمینه‌ساز شکست مسلمانان عنوان می‌کند.
 
 

 

 بقیه درادامه مطلب

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:آیت الله مصباح یزدی,

مصباح الهدی و سفینه النجاه
بازدید : 205 |

دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود
دلها همه آماده ی پرواز شود
با بوی محرم الحرام تو حسین
ایام عزا و غصه آغاز شود

قیامت بی حسین غوغا ندارد
شفاعت بی حسین معنا ندارد
حسینی باش که در محشر نگویند
چرا پرونده ات امضاء ندارد

عالم همه قطره و دریاست حسین
خوبان همه بنده و مولاست حسین
ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش
از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین

عالم همه محو گل رخسار حسین است
ذرات جهان درعجب از کار حسین است
دانی که چرا خانه ی حق گشته سیه پوش
یعنی که خدای تو عزادار حسین است

آبروی حسین به کهکشان می ارزد
یک موی حسین بر دو جهان می ارزد
گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست
گفتا که حسین بیش از آن می ارزد

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:امام حسین(ع) سوگواری,,

رهبرم, برای فدائیانت دعا کن
بازدید : 233 |

                           رهبرم, تو با چشمان نازنینت دوردستی را میبینی که من حتی با فکرم

نمیتوانم به آنجا دست پیدا کنم؛

پس خوشحالم دل و دینم را تکیه داده ام به ولایت تو...

رهبرم, برای فدائیانت دعا کن.

تا آخر عمر ناچیزم پاسدار ولایت فقیه خواهم ماند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 22 شهريور 1392برچسب:رهبر,فدائیان,ولایت فقیه,

نیکوکاری و خوش اخلاقی
بازدید : 175 |

افسران - نیکوکاری و خوش اخلاقی

امام صادق سلام الله علیه :

اَلْبِرُّ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ یَعْمُرانِ الدّیارَ وَ یَزیدانِ فِی الاَْعْمارِ

نیکوکاری و خوش اخلاقی، خانه‏ ها را آباد و عمرها را طولانی می‏کنند.

کافی ، ج 2، ص 100، ح 8

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:خوش اخلاقی, نیکوکاری,

اعمال شب و روز عيد سعيد فطر
بازدید : 190 |

از جمله لیالى شریفه شب عید فطر می باشد و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث ‏بسیار وارد شده و روایت‏ شده است كه آن شب كمتراز شب قدر نیست.


از جمله لیالى شریفه شب عید فطر می باشد و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث ‏بسیار وارد شده و روایت‏ شده است كه آن شب كمتراز شب قدر نیست. برای درک این شب عزیز انجام اعمالی از ائمه علیهم السلام به ما سفارش شده است :

1- در هنگام غروب آفتاب غسل انجام شود .
2- آن شب به نماز، دعا، استغفار، درخواست از حق تعالى و بیتوته در مسجد احیا گردد.
3- بعد از نماز مغرب و عشاء ، نماز صبح و نمازعید فطر ذکر؛" الله اكبر الله اكبر، لا اله الا الله و الله اكبر الله اكبر و لله الحمد الحمد لله على ما هدانا و له الشكر على ما اولانا " گفته شود.
4- بعد از نماز مغرب و نافله آن، دست ها را به سوى آسمان بلند کرده و بگوید:" یا ذاالمن و الطول یا ذاالجود یا مصطفی محمد و ناصره صل على محمد و آل محمد و اغفرلی كل ذنب احصیته وهو عندك فی كتاب مبین." پس به سجده برود و صد مرتبه در سجده بگوید: " اتوب الى الله " پس هر حاجت كه دارد از حق تعالى بخواهد كه ان شاء الله تعالى بر آورده خواهد شد. در روایتی از ‏شیخ آمده كه: بعد از نماز مغرب به سجده رود و بگوید" یا ذاالحول یا ذاالطول یا مصطفیا محمدا و ناصره صل على محمد و آل محمد واغفرلی كل ذنب اذنبته و نسیته انا و هو عندك فی كتاب مبین." سپس صد مرتبه " اتوب الى الله " بگو.
5- زیارت امام حسین علیه السلام كه فضیلت ‏بسیار دارد.
6- ده مرتبه ذكر" یا دائم الفضل علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة یا صاحب المواهب السنیة صل علی محمد و آله خیرالوری سجیة واغفرلنا یا ذاالعلی فی هذه العشیة." كه از اعمال شب جمعه است، گفته شود.

بقیه ادامه مطلب مراجعه نمایید

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:عید,فطر,اعمال,

اعمال شب ۲۳ ماه رمضان
بازدید : 176 |

 
برخی علما مانند علامه مجلسی، علامه رفیعی‌قزوینی و علامه حسن‌زاده آملی گفته‌اند: شب قدر، شب 23 ماه مبارک رمضان است.
         

شبکه ایران/  در تمام سال، شبى به عظمت و فضیلت شب قدر نمى‌رسد. شبی که بهتر از هزار ماه (بیش از 83 سال، تقریباً به اندازه عمر طولانی هر انسان) است و عمل در آن شب از عمل در هزار ماه (بیشاعما از 83 سال) که شب قدر در آن نباشد، برتر است.

از برخی روایات، استفاده می‌شود که شب قدر، همان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است و بعضی از علما مانند علامه مجلسی، علامه رفیعی قزوینی و علامه حسن زاده آملی بر این مطلب اذعان کرده‌اند. (زاد المعاد، ص 187؛ رساله انسان و قرآن ص 227 و 233)

اعمال شب‌هاى قدر

اعمال شب‌هاى قدر بر دو قسم است. یک قسم آن مشترک میان هر سه شب است و قسم دیگر اعمالى است که مخصوصِ هر یک از این سه شب است.

اعمال مشترک شب‌هاى قدر که در هر سه شب (19، 21 و 23) انجام می‌گیرد.

غسل شب قدر است. مرحوم «علاّمه مجلسى» گفته: بهتر است غسلِ شب‌هاى قدر را مقارن غروب آفتاب انجام دهند که نماز مغرب را با غسل بخوانند.

دو رکعت نماز بخواند؛ که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره «قُل هُوَ اللّه» را تلاوت کند و بعد از پایان نماز، هفتاد مرتبه بگوید: اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَ أَتُوبُ اِلَیْهِ در روایتى از رسول خدا صلى الله علیه وآله آمده است: کسى که این عمل را بجا آورد، از جاى خویش بر نخیزد مگر این که خداوند متعال او و پدر و مادرش را بیامرزد و خداوند فرشتگان را مأمور مى‌کند تا سال آینده براى وى حسنات بنویسند....

امام باقر علیه‌السلام درباره عمل دیگر این شب فرمود: قرآن را بگشاید و در برابر خود قرار دهد و بگوید:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِکِتابِکَ الْمُنْزَلِ وَ ما فیهِ، وَ فیهِ اسْمُکَ (الاعظَمُ) الاکبَرُ، وَ

(خدایا از تو می‌خواهم به حق کتاب فرستاده شده‌ات و آنچه در آن است که در آن است نام بزرگت و)

اَسْماؤُکَ الْحُسْنى، وَ ما یُخافُ وَ یُرْجى، اَنْ تَجْعَلَنى مِنْ عُتَقائِکَ مِنَ النّارِ

(نام‌هاى نیکویت و آنچه بدان‌ها ترس و امید شود که قرارم دهى از زمره آزاد شدگانت از دوزخ.)

سپس حاجت خود را از خدا بخواهد.


به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:اعمال, شب 23 قدر,

فزت و رب الکعبه...
بازدید : 150 |

افسران - فزت و رب الکعبه...

دقت کردید که مولا امیر المومنین،تنها نفری در عالم است که هم تولدشان در خانه ی خداو هم شهادتشان در محراب و در خانه ی خدا بوده است...
فقط امیرالمومنین است که ذکرش عبادت است...
فقط مولا امیرالمومنین است که هنگامه ی حج باید به دور او و محل ولادتشان گردید...
فقط مولا امیرالمومنین است که شب شهادتشان،شب قدر است...
پس جای آن دارد که بگوییم:
*فقط حیدر،امیرالمومنین است*

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:شهادت,امیرالمومنین ,

أین بقیــــة الله ؟!
بازدید : 163 |

افسران - أین بقیــــة الله ؟!


تپش قلبی بی قرار
و
سکوتی که می شکند
با صدای ضربانی بی قرار...
انتظار شیرین ترین
و
سخت ترین
ایام عاشقی ست...
حس خوف و رجا تمام جان را می گیرد...

أین بقیــــــــــــــــــــــــة الله ؟!!

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : جمعه 4 مرداد 1392برچسب:بقیه الله,,

میلاد امام مجتبی (ع) آمده است
بازدید : 195 |

افسران - میلاد امام مجتبی (ع) آمده است

جذابیت تو می زند طعنه به ماه
دردانه ی هفت آسمانی والله

حسنت نبوی و جذبه ات حیدری ست
لبخند تو فاطمی است... ماشاءالله

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:میلاد, امام حسن,,

فرازهایی از فرمایشات امام خمینی(ره)
بازدید : 135 |

 

افسران - کریم دستگیر آل پیغمبر تویی یا مجتبی(ع)

به‏ مناسبت میلاد کریم اهل‏بیت و هفته اکرام

 در حدیث است که حضرت امام حسن مجتبى(ع) سه‏مرتبه اموال خود را با فقرا به‏طور تنصیف قسمت کرد، حتى اگر داراى دو جفت نعلین یا دو ثوب بود، تنصیف فرمود.

فرازهایی از فرمایشات امام خمینی(ره) به‏مناسبت فرخنده میلاد کریم اهل‏بیت:، حضرت امام حسن مجتبى(ع) و هفته اکرام‏‏ به شرح ذیل است:

حضرت امام خمینی(ره): اطعام و پوشاندن و حفظ آبروى اهل بیت مسلمان،  نزد خداوند از هفتاد حج محبوب‏تر است‏‏

  احادیثى در خصوص ارزش و اهمیت انفاق‏

1. «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّى تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ»
هرگز به خوبى نایل نشوید، مگر آن‏که از آنچه دوست مى‏دارید، در راه خداوند انفاق کنید.
در حدیث است که حضرت امیر(ع) جامه‏اى خریدارى فرمود و از آن خوشش آمد و آن‏را صدقه داد و فرمود: شنیدم رسول خدا(ص) مى‏فرمود: «کسى‏که اختیار کند غیر را بر خودش، خداوند بهشت را روز قیامت براى او اختیار کند و کسى‏که دوست داشته باشد چیزى را، پس آن‏را براى خدا قرار دهد، خداى تعالى روز قیامت فرماید: بندگان به یکدیگر جزا مى‏دادند به معروف و من جزاى تو را امروز بهشت دهم.
روایت شده که یکى از اصحاب، وقتى همین آیه شریفه وارد شد، یک باغى داشت (و) بین خویشاوندانش قسمت کرد، (در حالى‏که) آن‏را از همه اموالش بیشتر دوست داشت. پس رسول خدا(ص) فرمود: «خوشا به حال تو! خوشا به حال تو! که این حال سودمندى است براى تو».(1)

2. «ما اتخذ الله ابراهیم خلیلا الا لاطعام الطعام»
جابر گوید: شنیدم رسول خدا(ص) مى‏فرمود: نگرفت خدا ابراهیم را دوست، مگر براى خورانیدن طعام و نمازکردن در شب و حال آن‏که مردم خواب بودند.(2)

3. بالاتر از 70 حج و 490 عتق رقبه!
(در روایت است که) اگر کسى اهل بیت مسلمى را کفایت کند، گرسنگى آن‏ها را رفع کند و بدن آن‏ها را بپوشاند و آبروى آن‏ها را حفظ کند، از هفتاد حج محبوبتر است، با آن‏که یک حج از هفتاد عتق رقبه بالاتر است، با آن‏که در عتق رقبه وارد است که هر کس بنده‏اى را آزاد کند، خداوند به هر عضوى از آن، عضوى از او را از آتش جهنم آزاد فرماید.(3)

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:کریم, اهل البیت,امام,,

سه راه افزایش ‌برکت در زندگی‌‌
بازدید : 139 |

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از ظهر در جمع نمازگزاران در مدرسه عالی آیت‌الله گلپایگانی قم با تبیین مسئله برکت در زندگی انسان‌ها تصریح کرد: برکت در زندگی آثار بسیار زیادی دارد و یکی از دعاهایی که پیامبر گرامی اسلام در حق دیگران برکت در زندگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد با وجود درآمدهای هنگفت شاهد برکت در زندگی خود نیستند بیان کرد: وقتی فرزند عبدالله بن جعفر در راه اسلام به شهادت رسید پیامبر برای وی برکت در زندگی را دعا کرد و این دعا موجب شد که عبدالله بن جعفر تا پایان عمر در هیچ معامله‌ای متضرر نشود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به دلایل کم شدن برکت در زندگی افراد اظهار کرد: یکی از دلایل کم شدن برکت در زندگی فحاشی است و در روایات دینی داریم که خداوند بهشت را بر انسان بد دهان حرام کرده است.

وی با اشاره به راه‌های افزایش برکت در زندگی گفت: یکی از راه‌های افزایش برکت در زندگی ارتباط با عالمان دینی است.

رفیعی با اشاره به اینکه مردم و تاجران در قم از نظر دینی در وضعیت خوبی داشته و متدین هستند تاکید کرد: یکی از دلایل این امر ارتباط مستمر ایشان با علما است و هم‌نشینی با علما موجب با برکت‌ شدن زندگی می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اهتمام به اقامه نماز را از دیگر راه‌های افزایش برکت در زندگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر در زندگی به نماز بی‌توجهی شود برکت از بین می‌رود.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:برکت,راهها,

در آشغال دنیا جواهر وجودت را پیدا کن!
بازدید : 209 |

افسران - در آشغال دنیا جواهر وجودت را پیدا کن!

ما می خواهیم همه‌اش نماز بخوانیم.
نه بابا! بشین یک گوشه یک مقدار فکر کن ببین کی هستی؟
بگو من کی هستم؟
اصلا خودت را پیدا کن.
بگرد در آشغال ها یک جواهر را پیدا کن!
یک وقت یک جواهر قیمتی قاطی آشغال ها افتاده. برده‌اند ریخته اند در خاک روبه‌ها ولی چون قیمتی است می روی چهار ساعت پنج ساعت، خاک ها را عقب می زنی پیدایش می کنی.

ما هم جواهریم که در این آشغال های دنیا گیر کرده‌ایم. باید بگردیم پیدا کنیم.
عجیب است که انسان ها دنبال گم شده شان می گردند، اما دنبال خودشان نمی گردند.
بگرد خودت را پیدا کن. خودت به خودت بگو من کی‌ام؟
وضو بگیر یک گوشه بشین صد مرتبه این ذکر را بگو:

من که هستم کجا بودم؟ از کجا امده ام؟ کجا می خواهم بروم؟

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:جواهر,وجود,نماز,

۳ خصلت کسانی که راضی به رضای خدایند
بازدید : 192 |

خبرگزاری تسنیم: در حدیثی شریف آمده که خداوند فرموده هر کس راضی به رضای من باشد، سه خصلت را از او جدا نمی‌کنم. اول شکری که در آن ابداً جهلی نباشد، دوم ذکری که در آن نسیان نباشد، و سوم محبتى که با وجود آن هیچگاه محبت مخلوقات را بر محبت من ترجیح ندهد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدعلی جاودان از اساتید اخلاق شهر تهران در جلسه اخلاق خود، در تشریح حدیث معراج درخصوص اثرات روزه مقبول به ارائه سخن پرداخت. وی با بیان اینکه ما از صد هزار هزار بهره روزه یک بهره می‌بریم و آن هم گرسنگی است، گفت: روزه این ماه هزاران هزار بهره دارد ولی ما از آن گرسنگی را می‌بریم. فرموده‌اند وقتی روزه می‌گیرید چشمتان، دستتان، گوشتان و حتی پوست بدنتان روزه باشد؛ اگر اینگونه باشیم، روزه قبول می‌شود. روزه‌ای که قبول شود، سپری است در برابر آتش.

این استاد اخلاق با اشاره به حدیث معراج درخصوص روزه مقبول اظهار داشت: این حدیث در بین احادیث شیعه بی‌نظیر است. در یکی از فرازهای این گفت‌و‌گو خداوند به رسولش(ص) می‌فرمایند که "یا احمد! هل تعلم ما میراث الصوم"؟ آیا می‌دانی نتیجه روزه چیست؟ در تمام این مدت که خداوند پیامبر را مخاطب قرار می‌دهد، خدای تبارک و تعالی سوال می‌کنند و پیامبر (ص) پاسخ می‌دهند "خیر یا الهی" و آنگاه خداوند تبارک و تعالی توضیح می‌دهند.

کم سخن گفتن حکمت به بار می‌آورد

آیت الله جاودان افزودند: خداوند فرمودند ثمره روزه این است که انسان کمتر می‌خورد و کمتر سخن می‌گوید. کمتر حرف زدن چه نتیجه‌ای دارد؟ خداوند فرمودند: کم سخن گفتن حکمت به بار می‌آورد. نتیجه حکمت هم معرفت است و معرفت منجر به یقین می‌شود. یقیین می دانید تا کجا انسان را می‌برد؟ انسان همین که از دنیا به آنطرف رفت می فهمد سرمایه‌اش چقدر است. آن وقت است حسرت می خورد که ای کاش آن روز این کار را نکرده بودم و این کار را کرده بودم. ای کاش آن حرف را زده بودم و ای کاش آن حرف را نزده بودم. ای کاش آن چیز را نخورده بودم و ای کاش آنجا را نرفته بودم. آنجاست که انسان، حسرت، حسرت و حسرت می‌خورد.

وی با بیان اینکه سکوت به این معناست که شخص هرچه لازم است می‌گوید و ممکن است یک وقت لازم باشد که مزاح کند، به نتیجه یقین که منجر به بی‌باکی انسان می‌شود، اشاره کرد و تصریح کرد: فردی که به یقین رسیده، برایش فرقی ندارد که صبح فردا از خواب برخواست، نان دارد بخورد یا ندارد.

ماجرای 200 دینار هدیه عثمان به ابوذر

این استاد اخلاق افزود: خلیفه سوم 200 دینار برای  ابوذر فرستاد. ابوذر پرسید این پول را برای چه آوردید؟ آیا این حقوق بیت‌المال است که قطع کرده بودید؟ گفتند: "نه این هدیه و بخشش از مال پاک و حلال خلیفه است که برای شما فرستاده‌اند". گفت بروید سفره‌ام را باز کنید و ببینید دو قرص نان دارم که یکی برای امروزم و یکی برای فردایم است، بنابراین به این پول احتیاجی ندارم. 200 دینار شاید یک‌سال زندگی‌اش را اداره می‌کرد ولی وقتی بنده به یقین رسید، دیگر باکی ندارد.

بزرگی انسان یعنی سختی و آسانی برایت فرقی نکند

آیت‌الله جاودان با تاکید بر اینکه باکی نداشتن بدان معنا نیست که روزه بگیری و کم بخوری و کم حرف بزنی که حکمت و معرفت و یقین پیدا کنی و بعد هم تمام عمرت در بلا باشی؟، گفت: این «باکش نیست» مهم است. اصلا تمام عالم برای من است، مهم نیست؛ هیچی هم ندارم باز هم مهم نیست. این «مهم نیست»، مهم است. یعنی انسان اینقدر بزرگ شده که همه عالم باشد و نباشد فرقی ندارد.

وی  خاطرنشان کرد: امثال ما اگر امشب افطاری نداشته باشیم، نماز که می‌خواهیم بخوانیم، اصلا در نماز نیستیم و می‌گوئیم افطاری را چکار کنم؟ اگر زن و بچه هم داشته باشیم که بیشتر. بزرگی آدم به انداز‌‌ه‌ای است که برای او سختی و آسانی فرقی نمی‌کند.

داستان مردی که یک هفته نان خشک خورد

این استاد اخلاق با اشاره به داستانی از فردی که در یکی از حجرات صحن امیرالمومنین(ع) زندگی می‌کرد، اظهار داشت: یک آقایی بود که هر روز برای این فرد نان می آورد و تمام 24 ساعت زندگی این فرد نیز با همین نان سپری می‌شد. از قضا این فردی که نان می‌آورد، به نحوی مریض شد که تا یک هفته نتوانست حرکت کند. بعد یک هفته رفت در حجره فرد  گفت نمی‌دانم در این یک هفته‌ای که من نتوانستم بیایم، بر سر شما چه گذشت؟ او جواب داد: طوری نبود. یک مقدار نان خشک مانده بود، آنها را استفاده کردم. این بزرگی مهم است. سیری و گرسنگی مهم نیست، مهم همین بزرگی است که نه در بند سیری و نه در بند گرسنگی است و سختی روزگار او را فلج نمی‌کند و کمرش را خم نمی‌کند.

3 خصلت خداوند برای کسانی که راضی به رضای اویند

آیت‌الله جاودان در ادامه حدیث معراج گفت: خداوند می‌فرمایند "فهذا مقام الراضین" این افراد در اثر این مقدمات و یقین به مقام کسانی رسیده‌اند که از خدای خود راضی‌اند و حوادث تلخ، اوقات آنها را تلخ نمی‌کند. در ادامه حدیث آمده "فمن عمل برضاى، الزمه ثلاث خصال" یعنی هر کس راضی به رضای من باشد، من سه خصلت را از او جدا نمی‌کنم. اول شکری که در آن ابدا جهلی نباشد. شکر یعنی در تمام عمرش شادمان است زیرا شاکر بودن نتیجه شادمانی از یک امری است. دوم ذکری که در آن نسیان نباشد، و سوم محبتى که با وجود آن هیچگاه محبت مخلوقات را بر محبت من ترجیح ندهد.

ضمانت سر علامه طباطبایی برای رسیدن به حکمت با سکوت

وی با بیان اینکه رسیدن به این محبت در اثر سکوت است، تصریح کرد: بزرگی می‌گفتند که خدمت علامه طباطبایی رسیدیم. ایشان می‌فرمودند " من سرم را ضمانت می‌کنم که کسی دهانش را ببندد، به حکمت می‌رسد". کسی که به حکمت برسد، به محبت خداوند خواهد رسید. ما اصلا نمی‌توانیم این محبت را تصور کنیم و اگر یک سر سوزن از آن را بچشیم به خاطر آن از دنیا و آخرت می‌گذریم. آن موقع است که اگر درب بهشت را باز کنند و بگویند برو در بهشت، نگاه به بهشت نمی‌کند.

این استاد اخلاق افزود: در ادامه حدیث آمده است "اذا احبنى احببته" اگر بنده مرا دوست بدارد، من او را دوست خواهم داشت. "و حببته الى خلقى" مخلوقاتم را وادار خواهم کرد او را دوست بدارند؛ "و افتح عین قلبه الى جلالى و عظمتى" و چشم دلش را به عظمت و جلال خودم باز خواهم کرد. عظمت و جلال خدا در عالم پر است؛ "فلا اخفى علیه علم خاصة خلقى" بندگان مخصوصم را با هم آشنا می¬کنم؛ "فاناجیه فى ظلم اللیل و نور النهار" و در تاریکی شب و روشنی روز با او نجوا می‌کنم. نجوا یعنی سخن گفتن پنهانی. شما اینجا نشستی و مرا نگاه می‌کنی ولی در آنجا نشستی و صحبت می‌کنی.

ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله حق‌شناس

این استاد اخلاق نجوا را پنهانی سخن گفتن معنا کرد و گفت: چنین فردی مانند پیامبر(ص) زندگی روزمره‌اش را دارد، مشغول کار و فعالیت است اما مناجاتش هم برقرار است و در ذکر دائم است."حتى ینقطع حدیثه مع المخلوقین" دیگر با مخلوقات من حرف نمی‌زند. با مردم حرف می‌زند ولی حرف نمی‌زند. ماجرایی نقل کرده‌ام از آیت‌الله حق‌شناس که نهار منزل ما در مشهد بودند، ایشان سوال پرسیدند که غذا را چطور درست کردی؟ من شروع به گفتن کردم و  در بین پاسخ متوجه شدم که مرا نگاه می‌کنند ولی گویا که اینجا نیستند. من صحبتم را قطع کردم؛ وقتی ایشان برگشتند، نپرسیدند که چی بود؟

آیت‌الله جاودان به ذکر یک داستان دیگر در همین زمینه پرداخت و گفت: فردی به بزرگی خدمت کرده بود. مثلا سه یا چهار ماه آن بزرگ مریض بود و این فرد به او خدمت کرده بود. وقتی حال او بهتر شد، به فردی که خدمتش کرده بود گفت به تو چه بدهم؟ گفت من یک چیز دیگر از شما می‌خواهم. آن بزرگ به او گفت برو و فردا بیا. فردا که آمده بود دید آن مرد بزرگ به روی جانماز نشسته بود. او هم کنارش نشست. همانطور که نشسته بود، آن بزرگ به روی زانوی این فرد زد و روح او از بدنش بیرون آمد و تا نزدیکی طبقه اول بهشت بالا رفتند. مکانهای بسیار زیبا و صداهای بسیار خوشی آنجا بود که بهترین صداهای روی زمین نسبت به آن مانند صدای گوش دراز بود. باور کنید آنجا طبقه اول هم نبوده.

وی در ادامه حدیث معراج به تشریح "و اسمعه کلامى و کلام ملائکتى و اعرفه سرى الذى سترته عن خلقى و البسه الحیاء حتى تستحیى منه الخلق کلهم " پرداخت و اظهار داشت: سخن خود را به گوش او می‌گویم و با او حرف می‌زنم و ملائکه من با او حرف می‌زنند و سرّ خود را با او در میان می¬گذارم. در بعضی روایات آمده که سرّ قَدَر را می¬فهمد. یعنی چرایی همه چیز را می‌فهمد هیچ سوالی برایش باقی نمی‌ماند.

گناهان نمی‌گذارند مزه نماز را بچشیم

به گفته این استاد اخلاق، همه این‌ برکات از سکوت ناشی می‌شود. این بسیار سخت است اما اگر ما بتوانیم در ماه رمضان از چشم و گوش و زبانمان مراقبت کنیم، روزه¬مان قبول است و کمی از مزه ماه رمضان که خیلی عظیم است را می‌چشیم. مزه‌ای که، کم آن هم خیلی زیاد است. توصیه این است که بیشتر مواظبت کنیم.هر چه بیشتر مواظبت کند، بهره‌اش بیشتر می‌شود. یکی از بهره‌های ماه رمضان این است که گناهان بخشیده می‌شود و در روایات متعددی آمده که در هر افطار و هر شب جمعه و نیمه ماه و هر احیاء هزاران هزار نفر بخشیده می‌شوند. انشاء‌الله ما هم بین آنها باشیم. اگر گناهان بخشیده و پاک شوند آن وقت مزه نماز را خواهیم چشید. زیرا گناه است که نمی‌گذارد مزه نماز را بچشیم.

باید با کمک خدا گناه را ترک کرد

وی افزود: یک کار خیلی خوب که انسان بتواند بکند این است که قول ترک یک گناه را بدهیم. به خدا هیچ وقت قول ندهید چون اگر قول بدهید، شما را به خودتان وا می‌گذارد که به قولت عمل کنی؛ باید قول بدهی به کمک و مدد خداوند. خدایا به مدد تو این کمک را دیگر نمی‌خواهم بکنم.

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه نباید در مناجات کم گذاشت، گفت: شاید آن یکی را که کم گذاشتی، بشود قبول شود. ما کلمه را می¬گوییم و اوست که باید ببخشد. شاید این یکی که گفتیم مورد قبول واقع شود.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 25 تير 1392برچسب:حدیث,سه خصلت,,

استاد پناهیان : مبارزه با دوست داشتنی ها مبنای تعریف انسان است
بازدید : 222 |

افسران - استاد پناهیان : مبارزه با دوست داشتنی ها مبنای تعریف انسان است / جهاد اکبر یعنی عبور از علاقه های آشکار به علاقه های پنهان

استاد پناهیان: «مبارزه با دوست‌داشتنی‌ها» مبنای تعریف انسان است/ «جهاد اکبر» یعنی عبور از علاقه‌های آشکار به علاقه‌های پنهان

رجانیوز - گروه اندیشه: حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، شبهای ماه مبارک رمضان، در اولین ساعات بامداد(حدود ساعت24) در مسجد امام صادق(ع)-جنب میدان فلسطین- و در میان جمع دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های تهران، به مدت 30 شب و با موضوع «تنها مسیر(راهبرد اصلی در نظام تربیت دینی)» سخنرانی می‌کند.
به گزارش رجانیوز، گزیده‌ای از دومین جلسه سخنرانی این استاد حوزه و دانشگاه را در ادامه می‌خوانید:

غربت مفهوم «جهاد اکبر» در شناخت و معرفی انسان / آگاهی و اختیار انسان بدون «جهاد اکبر» فایده‌ای ندارد

· معمولاً در پاسخ به این سؤال که «تفاوت انسان با حیوان چیست؟» به اینکه انسان دارای عقل، آگاهی و اراده و اختیار است، اشاره می‌شود. اما سوال این است که این اراده، اختیار و آگاهی که به عنوان فضیلت و وجه تمایز «انسان» با «حیوان» و «فرشته‌ها» مطرح می‌شود، به چه دردی می‌خورند و چه فایده‌ای دارند؟ ما برای چه دارای آگاهی و اراده و اختیار شده‌ایم؟

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 24 تير 1392برچسب:,

عشق وامید،ایمان ومکارم اخلاقی (ساحل نیاز1/1)
بازدید : 152 |

رحیما،

مهرومحبتت رادرقلب ماشکوفاکن ومارادرراه رضای خود پرورش ده.

(سوره ی طه/آیه ی 41

ای شاهد شهید،

ماراازاطاعت کنندگان احکامت وپیروان رسولت که برای امتش شاهدومبشر ونذیر است قرارده

(سوره ی فتح/آیه ی 8)

ای صدق وصفای راستگویان،

نام مارابرزبان آیندگان نیکو وسخنانمان رادلپذیروزیبابگردان.

(سوره ی شعرا/آیه ی 84)

پروردگارا،

مارااز یاری کنندگان دین خودت قرار ده ودراین راه ،ثابت قدم بدار.

(سوره محمد(ص) /آیه ی 7)

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 22 تير 1392برچسب:,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس